Avatar billede jonashauge Nybegynder
03. december 2001 - 21:52 Der er 101 kommentarer

The Party 2001 - Tør du?

er det nogen der tør tage til the party mht. til faren for at APG dukker op?

Gerne begrundelser...

ingen point, da jeg ikke kan se der er et rigtigt svar på spørgsmålet, men da jeg allerede for lang tid siden købte billet, ville jeg gerne høre andres mening
om det ville være bedst at lade pengene gå til spilde eller at man skulle ta\' chancen.
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
03. december 2001 - 21:55 #1
Tjah - hvis du intet ulovligt har på din computer gør de dig jo intet.

Jeg kan da sagtens klare mig uden en del af de programmer jeg bruger i 3 Dage.
Avatar billede xenophobia Nybegynder
03. december 2001 - 21:57 #2
Tja, hvis man ikke har noget ulovligt så er det jo ligemeget, men hvis man har sååe... De har sagt de vil gå efter store netpartys, og der er TheParty jo indlysende målet. 4000 med ulovlige sager.

Jeg tager ikke med af den grund (- og selvfølgelig også pga. prisen)
Avatar billede jonashauge Nybegynder
03. december 2001 - 21:57 #3
bjarke-p>jeg tænkte også på det der med, at dataerne fra disken først er væk efter 7 overskrivninger...

ville det egentlig lægge op til noget, hvis man krypterede alt det man havde?
Avatar billede invisibleman Nybegynder
03. december 2001 - 21:58 #4
Nææ .. jeg tør ikke men jeg gør det alligevel ..
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
03. december 2001 - 21:58 #5
jonashauge > Jeg tvivler stærkt på at de kan / må konfiskere en skid hvis de ikke direkte kan se noget ulovligt.
Avatar billede invisibleman Nybegynder
03. december 2001 - 21:59 #6
Lægger ikke skjul på at jeg har pirat software .. så jeg tager backup af ALT vigtigt inden jeg tager til TP. Hvis \"uheldet\" er ude så kan min harddisk hurtigt lide en slem død ...
Avatar billede jonashauge Nybegynder
03. december 2001 - 22:00 #7
bjarke-p>så må pgpdisk vel være et god bud. 2048 kbit kryptering....
Avatar billede invisibleman Nybegynder
03. december 2001 - 22:00 #8
bjarke-b, nemmerligt .. hvordan kan de rende og checke 4000 CD-keys !? Der er ingen ved deres fulde fem der tager original CD\'ere med sådan et sted .. (okay .. slæber nok min originale win98 Cd med  .. men det er kun til at boote fra i tilfælde af Win2K går i selvsving ..)
Avatar billede jonashauge Nybegynder
03. december 2001 - 22:00 #9
invisibleman> hammer?
Avatar billede invisibleman Nybegynder
03. december 2001 - 22:01 #10
Der er ingen lov der siger at du SKAL kunne fremvise ægthedsbeviser på stående fod så vidt jeg ved .. sååe ..
Avatar billede invisibleman Nybegynder
03. december 2001 - 22:02 #11
jonashauge: hmm .. det larmer for meget ...
Avatar billede jonashauge Nybegynder
03. december 2001 - 22:03 #12
invisibleman>tror du de ville kunne holde styr på 4000 personer?
Avatar billede invisibleman Nybegynder
03. december 2001 - 22:03 #13
Men en TorX skruetrækker og en fæl spids genstand kan nemt ødelægge en HD ... i hvert fald en IBM *G*
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
03. december 2001 - 22:04 #14
Og jeg garanterer for at hvis de kommer bliver rygtigt hurtigt spredt og vupti.......de buster måske dem der kører med ftp eller er \"meget aktive\" og resten når at komme væk med deres harddiske.

Tvivler på at de møder op med 3000 mand.
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
03. december 2001 - 22:04 #15
TorX ?
Avatar billede jelzin101 Praktikant
03. december 2001 - 22:05 #16
det kunne da være sjovt hvis man fandt ud af hvem der var spionerne.... 4000 sure mennesker :)
Avatar billede jonashauge Nybegynder
03. december 2001 - 22:05 #17
sådan gjorde jeg med en 200 Mb SCSI IBM - bare for at tjekke det kunne lade sig gøre...at bøje pladerne er også en god ting!
Avatar billede tommyf Nybegynder
03. december 2001 - 22:05 #18
Jeg vil gætte på at man skal lade være med at dele. Til Connect havde de jo stikkere inde først, men hvis man ikke deler (og ikke vifter med sine brændte cd\'er) kan de vil ikke samle noget inde - uden at snuppe computeren?
Avatar billede jonashauge Nybegynder
03. december 2001 - 22:05 #19
torx>de der 6-kantede skruetrækkere
Avatar billede invisibleman Nybegynder
03. december 2001 - 22:06 #20
jonashauge: absolut ikke .. så med mindre du sidder med CD-brænde towers eller noget der ligner en DVD brænder så tror jeg som ikke der er så meget at være bange for ..
Avatar billede jonashauge Nybegynder
03. december 2001 - 22:07 #21
tommyf>man kan også bare have cd\'er uden navn, hvorpå der \"bare\" står et nummer og hvis de så kommer.....hvem er des cd\'er der ligger ovre i hjørnet?
Avatar billede jonashauge Nybegynder
03. december 2001 - 22:08 #22
invisibleman:også dem fra connect der brokkede sig...er stort set ikke alle sage frafaldet?
Avatar billede jonashauge Nybegynder
03. december 2001 - 22:09 #23
tommyf: man ska\' bare lige huske ens navn helt ikke ska\' ligge på cd\'en!
Avatar billede jelzin101 Praktikant
03. december 2001 - 22:09 #24
de dér spioner må forresten ikke opfordre til at man kopierer eller lign. så er det dem der sidder med ørene i maskinen :) (en eller anden § i retsplejeloven)
Avatar billede tommyf Nybegynder
03. december 2001 - 22:09 #25
Hvad tror I en enorm elektromagnet koster? Så kan man placere sit kabinet ovenpå den - ét tryk og harddisken burde være smadret?
Avatar billede razmuz_dk Nybegynder
03. december 2001 - 22:10 #26
Tror ikke du behøver at være bange, så vidt jeg ved har de ikke ret til at \"checke\" dig medmindre de har virkelig god grund til det, f. eks. hvis du \"deler/sharer\" dine filer, og har brændte cd\'er liggende.
Avatar billede zeth Nybegynder
03. december 2001 - 22:12 #27
Hmnn.. jeg tager der ned no matter what.. Jeg tror bare at man skal lade være med sætte FTP servers op, og så måske være lidt diskret med hvad man henter... Men men men.. The Party skriver selv at de aldrig har accepteret warez o.l., og APG kan umuligt gennemrode 4000+ computere for warez.. damn lamers :) The Party skriver selv..:

The Party has never been a netparty, and will never become one. We have never accepted piracy and our guests are aware of this. At The Party guests come to participate in the competitions, experience the atmosphere and to be part of the biggest event for computer enthusiasts. This year is no exception.
Avatar billede moroax Nybegynder
03. december 2001 - 22:13 #28
Som før sagt:
en HD-Skuffe er en MEGET nyttig ting, og så kan den flyve meget langt og meget stærkt ;-)

* MoRoax...

Avatar billede jelzin101 Praktikant
03. december 2001 - 22:14 #29
morax>> det kunne måske ligefrem blive en event på linie med coladrikning på tid ? :)
Avatar billede jonashauge Nybegynder
03. december 2001 - 22:14 #30
moroax>skal lige huske ikke at have ip-adresser og lign. identifikation liggende på den...ellers er du lige vidt!
Avatar billede zeth Nybegynder
03. december 2001 - 22:16 #31
Hehe den med elektromagneten var måske ik så tosset? *GGG*
Avatar billede jonashauge Nybegynder
03. december 2001 - 22:18 #32
tommyf>dum idé! hvad vil der måske ske når/hvis du sover og en kommer til at tænde?
Avatar billede jonashauge Nybegynder
03. december 2001 - 22:20 #33
Jeg er \"kun\" 17 år og mine forældre er meget nervøse ved at sende mig afsted. Lige ved at forbyde mig det :-( er der nogen af jer der har nogle argumenter jeg kunne overtale dem med?
Avatar billede lina_g Nybegynder
03. december 2001 - 22:20 #34
Hvad gør de når de kommer ind, kommer de bare ind med politi udrykning eller hvordan foregår det*ss*

Avatar billede tommyf Nybegynder
03. december 2001 - 22:20 #35
jonashauge >> Ikke så negativ. Jeg kom bare med ideen, du må selv finde en ansvarlig måde at gøre det hvis du føler lyst til at benytte den :o)
Tror let man kunne finde noget. Det skal jo ikke være en stor rød knap der ligger fremme på bordet med påskriften \"tryk ikke\".
Avatar billede waldowolf Nybegynder
03. december 2001 - 22:20 #36
Angående det der Theparty, hvornår er det?
Kan sku ikke finde nogert på deres hjemmeside - den er ikke så bhelveds brugervenlig ;)
Avatar billede jonashauge Nybegynder
03. december 2001 - 22:24 #37
waldowolf: 27-29 dec.
Avatar billede jonashauge Nybegynder
03. december 2001 - 22:25 #38
tommyf:det var ikke sådan ment. Det var faktisk et godt forslag!
Avatar billede techno_boy Nybegynder
03. december 2001 - 22:26 #39
jonashauge  lad vær med at tage CD`er med det er dem de er efter ?!?

:-- Techno - Boy --:
Avatar billede jonashauge Nybegynder
03. december 2001 - 22:27 #40
techno_noy: havde jeg heller ikke regnet med!
Avatar billede waldowolf Nybegynder
03. december 2001 - 22:29 #41
Hmm... så kunne jeg godt tænmke mig at høre fre dem i Esbjerg, elelr der har set hvordan det forgik.

Kom de bare dumpende ind i slips og beslaglagde, eller havde de Politi o.s.v med?

Hvordan \"skete\" det?
Avatar billede eflow Nybegynder
03. december 2001 - 22:31 #42
jeg har tænkt på om man ikke kunne leje lidt med saltsyre el. lign. så man kunne trykke på een knap et bestemt antal gange om vuppti så er eens hd ætset ? det ku se vildt fedt ud med sådan een ætset hd, hehe....
Avatar billede jonashauge Nybegynder
03. december 2001 - 22:33 #43
eflow>ikke saltsyre - det ville tage meget lang tid at komme igennem skjoldet uden om kapslen. Der findes en anden syre der kan gøre det meget hurtigere, men jeg kan ikke huske hvad den hedder!
Avatar billede jelzin101 Praktikant
03. december 2001 - 22:33 #44
og så sende den til apg som en gave :0)
Avatar billede jelzin101 Praktikant
03. december 2001 - 22:34 #45
borsyre burde kunne :)
Avatar billede waldowolf Nybegynder
03. december 2001 - 22:38 #46
Ring til Det\'Leth
Avatar billede jonashauge Nybegynder
03. december 2001 - 22:39 #47
waldowolf: ROFL
Avatar billede dmcn Praktikant
03. december 2001 - 22:39 #48
\"Hej Leth - jeg skal til The Party i år, og jeg er ret bange for at de der APG skal dukke op. Hvordan slipper jeg hurtigst af med en harddisk?\"

\"Jo, nu skal du høre. Du skal have fat i noget der hedder linolie...\"
Avatar billede jelzin101 Praktikant
03. december 2001 - 22:43 #49
eller bruge leths linolie algoritme
Avatar billede waldowolf Nybegynder
03. december 2001 - 22:43 #50
\"... det skal du så smøre den godt ind i. Bagefter skal du bruge en, god lædervoks...\"
Avatar billede eflow Nybegynder
03. december 2001 - 22:44 #51
n0rmality>> LOL!!!! ku være totalt grinern....
Avatar billede c0rv4x Nybegynder
04. december 2001 - 08:03 #52
ja helt apropos:
nogen som ved hvorhenne man får carry cases eller hvad det nu hedder (hdd skuffer) til under en million milliard ?
Avatar billede milo Nybegynder
04. december 2001 - 08:28 #53
jeg har tænkt på, hvis jeg sku med, bare at fylde alt mit lort (lovlige sager self, ehm ;) over på nogen hd\'er...og så bare ha en mindre hd med, med lovlige ting...fx counterstrike...så jeg er helt clean :) - og se lige se tiden an, og så ellers begynde at suge løs... :)
Avatar billede milo Nybegynder
04. december 2001 - 08:33 #54
corvax, på www.edbpriser.dk kan du finde...
Avatar billede c0rv4x Nybegynder
04. december 2001 - 08:37 #55
specificér, for jeg har kigget grundigt og kan ikke finde noget rigtigt
Avatar billede NanoQ Nybegynder
04. december 2001 - 10:37 #56
Jeg synes da det ville være en rigtig god ide at \"destruere\" sin harddisk, hvis der kom besøg til TP.

For det første gør man i så fald folk ekstra opmærksomme på sig selv. For det andet overtræder man i så fald hele 2 love. Det er jo også forbudt at ødelægge bevismateriale. Mom ikke de høje herrer ser det som en ok investering, at bruge 30.000 (eller hvad det koster) at få reetableret data på en ødelagt disk i et sådant tilfælde? - Her må man jo sige der ville være begrundet mistanke :)

Well... Nøjes med lovlig software til TP - det er den eneste måde man kan være sikker på.

Selvfølgelig KUNNE de begynde at reetablere flere lag tilbage på disken. Men det sker ikke, med mindre der er særdeles begrundet mistanke...

NanoQ
Avatar billede vladimirr Nybegynder
04. december 2001 - 10:47 #57
Jeg ser ikke APG som et problem, de har jo netop lige bevist at de ikke har ret meget forstand på paragrafferne i sagen med Connect #12 i Esbjerg, og jeg møder da op til TP alligevel, uden nogen frygt for at blive busted, og skulle de komme og nakke strømmen, så har jeg da en UPS så jeg kan nu at lykke ned uden datatab :)
Og hvad piratsoftware angår er det normalt ikke noget jeg har med at gøre, og de skal da være mere end velkomne til at søge min harddisk igennem hvis de kan fremvise en dommerkendelse, så kan de lege lidt med min kryptering og se hvad de finder ud over Redhat Linux partition og lidt mp3 som er lovlige (har selv rippet dem, og så er de jo lovlige :) )

Og hvis de skulle finde noget andet på trods af kryptering, jamen så tillykke, for så har de brugt mange flere penge på at undersøge min harddisk end de vil kunne indbringe ved en evt retsag ! (0 kroner)

Og hvad min laptop med windows angår regner jeg med at lave en pgpdisk, og så have nøglen på en CD, som så kan knækkes i tilfælde af besøg :) (Hvis det kan lade sig gøre)

//Anders
P.S. Jeg HADER at blive mistænkeliggjort uden grund, så de kan regne med et sagsanlæg hvis de prøver på noget med min computer uanset hvad !
Avatar billede wizprod.com Nybegynder
04. december 2001 - 10:58 #58
Jeg har også overvejet en hdd skuffe men har forkastet tanken! Som der er blevet nævnt, så bliver der sendt stikkere ind, og så kan man sq ikke nå at få disken ud!
Eneste løsning jeg kan se, er at have sin disk clean! Jeg har tænkt mig at rippe mine egne cd\'er, og hvis de buster mig og lægger sag an pga de mp3\'ere, så ville jeg ikke være dem (som vladimirr så fint siger, så vil jeg også gerne se en dommerkendelse). Og alt det med spil, tjaaa, jeg spiller ikke, jeg koder!
Avatar billede vladimirr Nybegynder
04. december 2001 - 11:03 #59
Og dommerkendelsen kan de kun få med en begrundet mistanke, og jeg vil tro at de får lidt svært ved at få 4000 kendelser på 2 døgn :)

Og hvordan skal de kunne bevise at dine evt. mp3filer ikke bare er nogle cd\'ere du har lånt på biblioteket og derefter rippet, for det er jo lovligt nu :)

//Anders
Avatar billede vladimirr Nybegynder
04. december 2001 - 11:04 #60
wizprod.com : en harddiskskuffe er nu også smart til andre ting :)
Det er lettere at have 2 styrestystemer, et på hver sin disk :)
Avatar billede wizprod.com Nybegynder
04. december 2001 - 11:09 #61
joda, helt klart, men som smidvæktingfordijeghardårligsamvittighed, der funker det sgu ikke!
Avatar billede vladimirr Nybegynder
04. december 2001 - 11:12 #62
Det er da smart hvis man har bil, så bare rykke skuffen ud, og fræse afsted :)
Avatar billede vladimirr Nybegynder
04. december 2001 - 11:14 #63
jonashauge  For lige at svare på dit spørgsmål, så vil jeg sige at Theparty er noget af det fedeste på demoscenen i landet, og også fedt for gamere, så du skal da helt klart tage med...

Hvis man begynder at boykotte parties fordi der sker ulovlige ting, så er det altså skidt, for hvem er det så der styrer landet ?

Skal jeg holde op med at køre i bil fordi andre kører for stærkt ?

//Anders
Avatar billede c0rv4x Nybegynder
04. december 2001 - 11:20 #64
heh... hm hjælp lige med at finde en hdd skuffe til mig :) pppplease
Avatar billede vladimirr Nybegynder
04. december 2001 - 11:25 #65
Zitech har en billig en med blæser
Sådan en har jeg haft et par år efterhånden
Avatar billede c0rv4x Nybegynder
04. december 2001 - 11:28 #66
hvorhenne finder jeg sådan en ?
Avatar billede vladimirr Nybegynder
04. december 2001 - 11:32 #67
Avatar billede c0rv4x Nybegynder
04. december 2001 - 11:43 #69
ok...thnx
hm nååe det hedder altså også \"flytbar ramme\" ?
og den koster sq da 245,- dammit :()
Avatar billede desperado Nybegynder
05. december 2001 - 12:52 #70
Jeg skal der op , big time

Mit system køre på 2 x Raid 0 mode og jeg skal bare have 2 disk ud  af systemet og så går jeg en lille tur ud af hallen..
Hvad der ligger på mit system er PRIVAT og hvis nogle så meget som drømmer om at kigge, bliver de slæbt ud mit på gangen og nakkeskudt uden retsag !.... ( Kina mode )
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2001 - 15:49 #71
Btw, så kan man til enhver tid sige at man har rippet sine mp3\'er fra biblioteket - det kan de ikke modvise, da det er ulovligt for bibliotekerne at logge hvad deres brugere har lånt - de må kun vide hvad de har hjemme af cd\'er og bøger..
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2001 - 16:03 #72
Men burde det ikke være nok at køre pgpdisk (eller andre på http://directory.google.com/Top/Computers/Security/Products_and_Tools/Cryptography/Harddisk_Encryption/ ) på sin maskine og så kryptere alt hvad man ikke ville have apg til at se med i?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
05. december 2001 - 16:05 #73
kezze, nix - Skulle uheldet være ude, og de tropper op med kendelse, skal du såmen udlevere krypteringskoden :)
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2001 - 16:07 #74
...men jeg har jo glemt det...
præcis som vidnerne i rockernes drabssager
Avatar billede laks Nybegynder
05. december 2001 - 16:44 #75
Hvis man er så smart at have en skuffe til sin HD, flåer man den bare ud og tager den ind under trøjen. De skal vist bruge en personlig ransagningskendelse for at søge efter beviser på din krop. De ved jo ikke om DU lige er til the party, de får bare en ransagningskendelse til adressen og ikke til dig. Ellers vil jeg sgu hellere have et sagsanlæg for at fyre spionen i ægget med en soft-gun eller en 1.5 ltr cola.. hit the road or You are BYE BYE!!!
Avatar billede NanoQ Nybegynder
05. december 2001 - 17:41 #76
Igen... hvorfor ikke bare nøjes med lovlig software?

Jeg mener faktisk, at hvis man bruger et stykke software, bør man betale for det.

Jeg vil da ikke frasige mig, at jeg af og til installerer en piratkopi på min maskine. Men til mit eget forsvar vil jeg sige, at jeg bruger det som demo versioner. Er det et spil jeg kan lide, eller et andet stykke software jeg fortsat vil bruge, KØBER jeg det.

Jeg har faktisk overhovedet ikke ondt af dem der bliver busted... En ting er at benytte piratkopieret software - men at gøre det til et offentligt party... well.. det er simpelt hen bare for dumt :)
Avatar billede invisibleman Nybegynder
05. december 2001 - 18:11 #77
nanoq .. \"Igen... hvorfor ikke bare nøjes med lovlig software?\"
Folk som f.eks. mig for hvem ordet \"økonomi\" forbindes med trusselsbreve fra banken (just kidding *G*) har ikke råd til den slags luksus .. (at købe sine programmer)

Hvad skal man så gøre ?

Kunne jeg tage en \"kopi\" af en bil jeg så ville jeg da også gøre det .. ingen mangler den så længe originalen forbliver intakt.

Now, det her skal ikke udvikle til endnu en \"Hvorvidt piratkopiering er tyveri eller ej\" diskussion - I\'m simply just stating my opinion.

Hvis jeg skulle nøjes med lovlig software ville jeg sidde med Windows 98, Paint, MS Works og Notepad. Og DET er ikke rart at kode i Notepad .. og slet ikke på <2000
Avatar billede invisibleman Nybegynder
05. december 2001 - 18:13 #78
Men .. af hvad jeg har forstået går antipiraterne efter folk som massekopiere programmer/spil/musik og enten sælger eller giver det væk. Det er der de kan hive de store penge hjem i form af bøder.

Fordi jeg har Win2K/Office XP osv. det gider de sku ikke gå efter .. det er SÅ lidt de kan få ud af at nakke en som mig.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
05. december 2001 - 18:17 #79
Argumentet med \"ingen mangler den så længe originalen forbliver intakt\" køber jeg ikke...

Har man ikke råd til en Mercedes, må man nøjes med en cykel.

Jeg har svært ved at se forskellen... ud over tilgængeligheden...
Avatar billede invisibleman Nybegynder
05. december 2001 - 18:28 #80
nanoq .. som sagt, det var ikke en diskussion jeg ville starte - bare min mening.

\"Har man ikke råd til en Mercedes, må man nøjes med en cykel.\"

Fordi Merceren ikke kan kopieres ... hvis den kunne det ville problemet med piratkopiering nok også dække biler - tror du ikke ?

Jeg kan endda komme med et endnu dårligere, men sandt argument:

Hvis der ingen piratkopiering var - hvad skulle antipiraterne så lave ? Så ville de ikke have det fede job de (sikkert) har ...
Avatar billede NanoQ Nybegynder
05. december 2001 - 19:33 #81
Hehe... du burde efterhånden kende mig så godt, at du burde vide jeg ikke lader chancen for en diskution gå forbi ;)
Avatar billede invisibleman Nybegynder
05. december 2001 - 19:39 #82
*GG* I know ..
Avatar billede vladimirr Nybegynder
05. december 2001 - 20:11 #83
laks : Det bliver et MEGET kort party for dig hvis du medbringer en softgun.....
Det er nemli ikke tilladt til TP at medbringe våben, om de er ægte, eller fake er ligemeget :)

nanoq:
Rart med andre med en god holdning til tingene !
Og hvis det er så svært at lade være med at leve uden piratsoftware, så lad være med at bruge en computer !
Jeg har ikke råd til at køre Mercedes, så jeg kører Toyota !

//Anders
Avatar billede invisibleman Nybegynder
06. december 2001 - 01:20 #84
vladirmirr:

\"Og hvis det er så svært at lade være med at leve uden piratsoftware, så lad være med at bruge en computer !\"

Det er SÅ plat en udtalelse at komme med. Skal udøvelsen af mine evner som programmør begrænses fordi jeg ikke har råd til det software jeg skal bruge for at kunne være \"up to date\" ??

Satme nej ...
Avatar billede vladimirr Nybegynder
06. december 2001 - 07:58 #85
Jamen så må du også leve med risikoen for at få en grande bødeforlæg hvis du bliver snuppet !
Ganske ligesom hvis jeg stjal en mercedes fordi jeg blev træt af at køre toyota...
Avatar billede invisibleman Nybegynder
06. december 2001 - 13:54 #86
vladimirr ... sure da .. MEN hvis du tog en KOPI af en Mercedes, hvem skulle så opdage at du kørte rundt i den ?? (nu snakker vi rent teoretisk da din familie og venner nok ville glo en extra gang eller to *G*)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
06. december 2001 - 13:59 #87
At tage en kopi af et stykke ophavsretsligt beskyttet software er også tyveri - eneste forskel er, at det er sværere at opdage...
Avatar billede wizprod.com Nybegynder
06. december 2001 - 14:06 #88
nanoq, ikke helt rigtigt, du må gerne tage en kopi, hvis det er et stykke software, som man selv har købt, f.eks. må man jo gerne rippe sine egne cd\'er til mp3.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
06. december 2001 - 14:09 #89
wizprod, det er vist ikke lige den situation vi snakker om...
Avatar billede invisibleman Nybegynder
06. december 2001 - 14:15 #90
nanoq, ja ja .. klart nok - men jeg synes ikke det direkte kan sammenlignes med at stjæle en bil.

Hvis du stjæler en fysisk genstand er der jo en der mangler den (i de fleste tilfælde ..).

Hvis du tager en KOPI af noget er der ikke nogle der MANGLER den i den forstand da originalen ikke bliver \"flyttet\", men bare duplikeret.

Ser du de to ting som noget der direkte kan sammenlignes ?
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2001 - 14:16 #91
er der nogensinde nogen der har lavet en kopi af en mercedes som de selv har købt?
Avatar billede wizprod.com Nybegynder
06. december 2001 - 14:26 #92
invisibleman > hmm der mangler noget og det er penge til udviklerne! At priserne så er urimeligt høje, kan vi godt blive enige om. Men at kopiere software, vil i sidste ende medføre at softwarehusene går konkurs.
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2001 - 15:32 #93
jeg hørte \"gnu gpl\" blive hvisket.. de folk går aldrig konkurs...
Avatar billede NanoQ Nybegynder
06. december 2001 - 15:37 #94
Ophavshaverne MANGLER de penge en original version ville have kostet. Så sammenligningen er ok.
Avatar billede invisibleman Nybegynder
06. december 2001 - 17:29 #95
nanoq, det kan jeg forsikre dig om at de ikke gør, for i og med jeg ikke har råd til at købe mine programmer ville jeg jo for pokker da heller ikke have købt det hvis jeg ikke kunne kopiere det. Det kan du vel forstå ...
Avatar billede vladimirr Nybegynder
06. december 2001 - 18:19 #96
invisibleman: Jamen det er ikke det at det er software der er problemet...
Hvis du har lavet et produkt, så er det altså ikke lovligt at kopiere det uden tilladelse fra indehaveren af copyrighten til det.
Det er ligemeget om det er en bil, eller en cdrom med MS Windows XP !
I alle tilfælde er det tyveri..
Og jeg griner altså lidt af dem der brokker sig over APG, folk må sku da forvente at blive straffet hvis de gør noget ulovligt !
Lidt ligesom man heller ikke bare kan røve en bank fordi man mangler penge, og banken har så mange....
Avatar billede NanoQ Nybegynder
06. december 2001 - 22:19 #97
De fleste biltyve ville heller ikke stjæle en bil, hvis de havde penge nok til at købe den...
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2001 - 23:12 #98
Vladimirr, jeg har ikke hørt om undercover-agenter i bilbranchen. Det har jeg til netparties og det er hvad jeg vil kalde svinsk. Det er ok at tage folk i at dele meget warez ud, men at forhøre en 14-årig uden accept fra forældrene (som de gjorde til Connect#12) er jo direkte mod loven. Det er nok den måde de opfører sig på ingen andre end dem selv bryder sig om.
Avatar billede wizprod.com Nybegynder
06. december 2001 - 23:16 #99
Jeg synes bare vi skulle BUUUHHH dem ud! Hvis de kommer 30-40 mand høj, NØJ hvor vil de føle sig små blandt 3500 mennesker der buhher dem ud! Men stadig, de må da gerne komme og kigge på min computer! Den er clean!
Avatar billede lange_psylocke Nybegynder
28. december 2001 - 23:11 #100
Hej rødder...

Prøv at gætte hvor jeg er!!!
Rigtigt kl er 23 og jeg sidder i Aars til \"The Party\"...!!!!

Der har ikke været nogen fra APG og de kommer ikke... Det er \"The Party\" simpelthen for STORT til.

Men I havde tildels ret. Folk har været totalt paranoide... Hvergang en går forbi kigger man hvem det er og sådan. Men det forløber stille og roligt og jeg har snakket med mange af Ftp brugerne og de er iskolde... Kommer der en, må de jo sige det som det er... Og det er der vel også mere sport i!!??

PT er der koncert med Press play on tape, som spiller musik fra Commodore 64 og amiga spil og progs... Sødt men støjende!! :)

Og lige en sidste ting. Hvis \"The Party\" crewet ike tror her bliver hustlet software, hvorfor opsætter de så en kæmpe linie på 50 Mbit?? De demoer og billeder og tekster og andet småtteri der bliver sendt rundt kan jo gøres på en 1Mbit linie... Jo selvfølgelig skal der en del til, hvis 1000 skal spille på nettet, men det holder sku ikke... Desuden kan de jo overvåge nettet og bede ftp server brugerne om at lukke dem ned... Men det er heller ikke sket..

Puha...

Hmm skriv lige nogle comments, for jeg har hele natten... Lige nu er der jo koncert, dvs ingen demo visninger og hvad skal man så lave??

Jeg tror sku jeg downloader lidt... !!! :)
Avatar billede lina_g Nybegynder
29. december 2001 - 02:21 #101
lange psylocke>>>> Cool nok at due r derinde:....

Hvor mange mennesker er der!
og hvordan føles det!? he he