Avatar billede nielsbjerre Nybegynder
03. december 2001 - 21:46 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Registreringsbase genopretning - hvordan

Efter besøg (og fjernelse) af Badtrans virus\'en er der gået ged i registreringsbasen så meget at tilføj/fjern programmer i Contolpanelet er helt tom
og det næsten er umuligt at installere (og afinstallere) programmer. Er der programmer/utils som kan hjælpe eller skal vi helt ned til en clean reinstall af 2000 og start med at installere alle programmer forfra ???
Avatar billede avt Nybegynder
03. december 2001 - 21:49 #1
du kan jo prøve at importere din gamle registrering database
Avatar billede avt Nybegynder
03. december 2001 - 21:52 #2
scanreg.exe /restore

(den har osse en /fix men kan ikke huske hvad den gør)
Avatar billede nielsbjerre Nybegynder
03. december 2001 - 22:55 #3
Tak avt, men der et problem - jeg kan ikke finde scanreg.exe, hvor skulle det mere nøjagtigt ligge
(stinavn) for jeg kan hverken finde det i windows, på bootdiskene eller CD\'en ...
Avatar billede nielsbjerre Nybegynder
03. december 2001 - 22:55 #4
læs: men der er et problem ...
Avatar billede goulduck Nybegynder
04. december 2001 - 18:21 #5
avt> Findes scanreg i Windows 2000?
Avatar billede avt Nybegynder
05. december 2001 - 09:55 #6
Tjah jeg er selv kommet i tvivl - den er åbenbart blevet fjernet fra 2000 (ikke så tit jeg bruger den funktion) men ellers kan du vel manuelt fjerne programmerne og selv rydde op i registreringsbase eller bruge regclean
Avatar billede nielsbjerre Nybegynder
05. december 2001 - 21:09 #7
Hej avt!
Tak for forsøget men den ikke-eksisterende scanreg er ikke løsningen. Det blev i stedet iordnet relativt smertefrit med geninstallation af W2k ovenpå den ødelagte (med det lidt ulogiske valg OPDATERING fra win98 :-) men det virkede altså. Registreringsbasen og tilføj/fjern programmer dukkede op igen, med alle indstillinger intakte bortset fra geninstallation af et par enkelte driver.