Avatar billede m_abs Nybegynder
03. december 2001 - 20:46 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

TV-kort problemer.

Jeg har et Aver TVCapture98 som på det sidste er begyndt på at lave nogle vandrette linie forskellige steder i billedet hvilket er meget irritterende da jeg bruger det til at \"capture\" med.
Linierne er ikke det som er kendt som \"interlaced\" (mener jeg heller ikke at vores PAL bruger).
Jeg har prøvet at skifte drivere men det hjælper ikke. Problemet er i alle programer. Så vidt jeg ved er kortet ikke i stykker. Signalet er heller ikke dårligt, problemet kommer også ved original bånd. Det er ikke min DirectX version har prøvet 7.0+8.0a+8.1.

Der er 150 point til den som kan give en løsning som kan fjerne disse streger.

System:
AMD 700 mhz Duron
256 mb SD-ram
Soltek 75KAV (nyeste BIOS installeret)
Ultra ATA 100 HDD + ULTRA ATA 30 HDD
Aver TVCapture98
Geforce2 MX m/ 32mb
DVD-drev
LiteOn 12x brænder

M$ Windows 2000

Software brugt med kortet:
Dscaler 310
TVCapture98 software
VirtualDub 1.4.7
Avatar billede cautoo Nybegynder
03. december 2001 - 20:51 #1
lytter...
Avatar billede tumben Novice
04. december 2001 - 00:02 #2
og du har jo set her ...ikke
http://www.aver.com.tw/tvcaptur.htm

om der var noget du ku bruge !!

jeg har..AVer TV kort (model 103)...og win 2000...det er ok men også kun liigge..tror ikke det er 100 % 2000 kompatibelt..har f.eks lydproblemer...det tikker..og sådan nogle lynhurtige vandrette streger hen over TVskærmen

HUSK PAL B-G
Avatar billede m_abs Nybegynder
04. december 2001 - 15:31 #3
Jeg kender godt den side.
Mine streger er ikke hurtige´og de ligge næsten det samme sted hver gang.
Men jeg prøver at installere win98 igen, men min computer kan ikke kører stabilt med det så det vil være et tilbageskridt
Avatar billede m_abs Nybegynder
04. december 2001 - 19:42 #4
Takket værer \"tumben\" har jeg løst problem ca. 95% med hans henvisning fandt jeg indtil http://drivers.aver.com og fandt noget der hjalp. Så tumben post et svar og du har 150 point
Avatar billede tumben Novice
04. december 2001 - 19:54 #5
:-) ..godt nok ..her er et svar
Avatar billede cautoo Nybegynder
04. december 2001 - 21:16 #6
tumben>> ikke for noget, du svarede ikke :-)
Avatar billede tumben Novice
04. december 2001 - 21:42 #7
hahah nårh nej ...men så nu da..er ikke helt vågen .-)
Avatar billede m_abs Nybegynder
05. december 2001 - 16:31 #8
Tak for hjælpen :-)
Avatar billede tumben Novice
05. december 2001 - 16:55 #9
takker for points....