Avatar billede hawkpapa Juniormester
03. december 2001 - 19:28 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

XP stjæler båndbredde

Hej alle

Jeg har læst i en artikel at Win XP stjæler båndbredde. Jeg har også læst på TweakXp.com at man kan justerer hvor meget båndbredde XP må bruge. Det har jeg også gjort, men så kommer spørgsmålet:På TweakXp skriver de Go to your network connections(start-my computer-my network connection-view network connections). Right click on your connection, choose properties then under general or the network tap(where it lists your protocols) make sure QoS packet schelduer is enabled. Hvad betyder det på godt dansk??? Jeg syntes ikke jeg kan finde det.

Håber på hurtig hjælp

Hilsen Hawkpapa

Avatar billede rostved17 Nybegynder
03. december 2001 - 19:52 #1
Det er ulovligt at stjæle :o)

Jeg har WinXP Corp. Eng. og det \"stjæler\" ikke mere båndbredde end Win2k eller andre versioner jeg har haft...
Avatar billede sluppi Nybegynder
03. december 2001 - 20:10 #2
QoS er windows xp\'s måde at beskytte en overbelastning af netværket på.

Hvis der er nogle der belaster et netværk meget vil QoS sørge for at der stadig vil være noget båndbredde til alle andre således at nettet ikke føles dødt.
Avatar billede dr.m Nybegynder
03. december 2001 - 22:32 #3
Avatar billede jeto Nybegynder
04. december 2001 - 00:33 #4
Jeg bruger XP, tager ikke noget af min båndbredde.
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2001 - 13:47 #5
Xp tager 20 % af din båndbredte . Der er vejledning her i hvordan man retter det.

http://www.tweakxp.com/tweakxp/display.asp?id=282

Virker fint bagefter, lidt hurtigere, nok ikke 20% men aligevel.
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2001 - 13:48 #6
Hvis det skal virke, så skal der være udlukne xp pc\'er på netværket.
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2001 - 13:57 #7
Gå ind som administratorbruger. Brug evt dette udmæket program til xp til at få administratorbrugeren frem i start bruger menu.

http://www.mulle.adsl.dk/eksperten/Windows%20XP/PowerToySetupXP/

Når du er logget på som administrator går du ind under start / kør og skriver  gpedit.msc

Gå så ind under Computerkonfiguration
Administrative skabeloner
Netværk
QoS-pakkeplanlægning
Egenskaber for Begræns reservebar båndbredde
Aktiver og sæt de 20% til 0
Herefter lukker du vinduet ned og genstarter din pc.
Nu kan du så gå ind i din alm. bruger igen.
Avatar billede resten Nybegynder
05. december 2001 - 08:17 #8
Det virker :)
Avatar billede hawkpapa Juniormester
06. december 2001 - 19:06 #9
Tak for Jeres indlæg
Kharders besvarelse virker fint
Avatar billede sluppi Nybegynder
06. december 2001 - 19:13 #10
rart at høre...