Avatar billede hm2 Nybegynder
03. december 2001 - 18:16 Der er 6 kommentarer

Ram till bærbar!

Hej

Til en alm. computer, kan man benytte fx 133 mhz ram til et motherboard, der kun kan køre 100 mhz - hvorefter de selvfølgelig kun kører 100 mhz. Spørgsmålet er så, kan man også bruge 133 mhz ram til en bærbar, hvor motherboardet er 66 mhz?

hm2
Avatar billede dover Nybegynder
03. december 2001 - 18:22 #1
det tvivler jeg på, det er heller ikke sandsynligt at du ville kunne smide 133 mhz på et 66mhz bundkort til en stationær
Avatar billede hm2 Nybegynder
03. december 2001 - 18:50 #2
Kan man så bruge 100 mhz ram til en 66mhz bærbar?
Avatar billede smiske Nybegynder
03. december 2001 - 19:09 #3

Jeg er 100% sikker på det her, men umiddelbart så ja, det vill du kunne.  RAM\'en vil så bare kun køre den hastighed bundkortet nu engang kan klare.
Jeg har lige sat 128 MB ram ekstra i min bærbare, det kører 133 og bundkortet understøter kun 100.....og indtil videre kører det hele fint :o)

//Henrik
Avatar billede dover Nybegynder
03. december 2001 - 20:01 #4
Pointen er vel at det er afhængigt af hvilket bundkort der er i maskinen, det må du finde ud af først, derefter undersøge om det kan klare hastigheden, ellers kan du jo bare prøve dig frem, hvis du har råd :-) så vidt jeg ved, skulle der ikke ske noget ved at putte ram med for høj clock frekvens i.
Avatar billede hm2 Nybegynder
03. december 2001 - 21:27 #5
Det er en Compaq Armada 7400.
Avatar billede hm2 Nybegynder
03. december 2001 - 21:28 #6
....men er der nogle der ved hvor man kan få fat på 66mhz ram til en rimelige penge?...