Avatar billede morten_2000 Nybegynder
03. december 2001 - 17:42 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

ADSL over Router ---> med 3computere

Hvordan virker det egentlig. Vi får det til Jan og vil gerne lige veide til om det, så jeg ved nogenlunde hvordan det skal tilsluttes!!
Avatar billede dover Nybegynder
03. december 2001 - 17:53 #1
I skal købe jer en Hub eller en Switch, den fungerer så som knudepunkt mellem jeres maskiner, og lader dem kommunikere med hinanden, routeren tilslutter i også til hubben/switchen. sådan en svend kan fås helt ned til 500,-

som udgangspunkt kan i med et korrekt installeret netværkskort i en win98 eller nyere, blot sætte kablet i og genstarte, så skulle det virke!

cisco 677 eller soho har som default DHCP funktion slået til, og denne vil konfigurere jeres maskiner når de starter op på netværket.

husk at læse vejledningen fra jeres udbyder, der står som regel noget om hvordan man \"åbner\" forbindelsen

--Dover
Avatar billede rygter Nybegynder
03. december 2001 - 18:06 #2
Hvis du kun skal have 3 computere på er det ikke sikkert du er nødt til at købe en switch eller hub. Mange routere har flere porte og hvorfor købe en switch hvis der er ledige i routeren. Kræver måske du har ret til at konfigure din router.
Avatar billede dover Nybegynder
03. december 2001 - 19:57 #3
hvis i får forbindelsen gennem wol, er det enten en cisco 677 eller en soho, begge kun med en ethernet port. med en router fra wol har man fuld ret til at \"pille\"
Avatar billede redbaron Nybegynder
03. december 2001 - 21:56 #4
Har du kun tre pc\'ere behøver du kun en hub, den er billigere end en switsh og virker nærmest som et fordelerstik, dvs. den skal ikke konfigureres, men blot tilsluttes.

redbaron
Avatar billede dover Nybegynder
03. december 2001 - 22:04 #5
en router koster efterhånden det samme som en router, skal ikke konfigureres, og giver et hurtigere netværk
Avatar billede dover Nybegynder
03. december 2001 - 22:08 #6
Avatar billede morten_2000 Nybegynder
03. december 2001 - 22:39 #7
jeg har en en 5ports 10bit hub... men 2 af computerene har 100bit og den sidste har 10bit... skal man have en 100bit hub.. det er hos teledanmark jeg får min adsl forbindelse
Avatar billede dover Nybegynder
03. december 2001 - 22:48 #8
nope, men så kører der kun 10mbit på netværket. Det er ikke noget problem, kun hvis du ofte flytter store datamængder. man kan fint surfe og spille spil over et 10 mbit netværk.

Er du sikker på det er en router løsning og ikke en USB-Modem forbindelse, hvis det sidste er tilfældet er det lidt mere besværligt at dele forbindelsen, og vist nok heller ikke tilladt :-)

Avatar billede morten_2000 Nybegynder
03. december 2001 - 22:51 #9
det er en router fra teledanmark
Avatar billede reficul Nybegynder
30. december 2001 - 17:28 #10
Hvis I nu bestiller Pro@ccess ADSL, er der en 4-ports hub indbygget i routeren!
Avatar billede eqvaliser Nybegynder
31. december 2001 - 12:46 #11
Jeg bruger selv en router og har 4 computere på nettet-- det hænger sådan sammen

Internet<->Router<->Hub/Switch<->4 x pc.

mere simpelt kan det ikke gøre.
og hvis du så endag bruger windows, så kører det mere eller mindre bare ved at sætte det til.

Men jeg Anbefaler nu en NT version, hvis du foretrækker windows. Ellers vil jeg sige Unix-freebsd.

Men det finder du selv ud af.. hygge og held og lykke