Avatar billede websurfer11 Novice
03. december 2001 - 17:01 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Windows XP, DK eller Windows XP, DK Upgrade

Hvad er forskellen på Windows XP eller Windows XP upgrade?

Hvilken af følgende opfattelser er rigtig?

1. Windows Upgrade er ikke en fuld version, som kun kan lægge sig som en skal udenom f.eks Windows 98

2. Windows Upgrade er en fuld version - Den kaldes upgrade fordi du allerede har betalt licens for en Windows 98 - og opnår herved rabat ved en Upgrade

Det er der en del forvirring omkring - er der nogen der kan give et 100% sikker svar på det spørgsmål
Avatar billede webwally Nybegynder
03. december 2001 - 17:03 #1
1\'eren er rigtig. Den skal installeres oven på f.eks. Win98 eller Win2000. Når det er så er gjort er det en fuld version. Men altså den er stadig en del billigere end den fulde :)
Avatar billede webwally Nybegynder
03. december 2001 - 17:03 #2
og det skulle være et svar :)
Avatar billede websurfer11 Novice
03. december 2001 - 17:42 #3
Hvad vil I anbefale at man installerer?
Windows XP eller XP Upgrade
Det skal siges at jeg har formateret min harddisk for kort tid siden og kører med Windows 2000, som kører perfekt uden nogen som helst fejl i log-bog.
Avatar billede wzglobal.com Nybegynder
03. december 2001 - 18:10 #4
-> Hvis du vil være sikker på at din PC kører i topstand ville jeg vælge en fuld version af WinXP.
Jeg har selv oplevet problemer hvis du opgraderer fra fx. Win98/Me... Der er selvfølgelig mange penge at spare, men jeg vil dog foretrække stabilitet frem for min økonomi :)
Avatar billede xbeeps Nybegynder
04. december 2001 - 15:29 #5
Man kan godt installere XP upgrade som en fuld version på en ren harddisk. Upgrade skal bare have bevis for at man har et produkt som kan opgraderes. f.eks. kan man indsætte Windows 98 cd-rommen, når installationen kontrollerer om man er berettiget til at opgradere.

Der er altså ingen fordele i at vælge den fulde version, ud over at man kan kyle sine gamle CD\'er ud.