Avatar billede manutd Nybegynder
03. december 2001 - 14:10 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

fange aktivering af tekst felt

Jeg vil gerne fange, når en bruger aktiverer et tekst felt.

Dvs når han kliker i det eller aktiverer det via tabulaterknappen, så jeg ved denne aktivering af et felt, kan gå ind og markere den radiobutton, som står ud for feltet.

hvordan kan jeg gøre det.

jeg har forsøgt med følgende javascript nederst på min html-side.

<script language=\"JavaScript\">
  self.document.Form1.txiMappe.onkeypress = \"test()\"
</script>

og øverst på html-siden har jeg så funktionen test(), hvori jeg markerer radioknappen.

Men tilsyneladende sker der det, at funktionen test bliver aktiveret når jeg går ind på siden, og bliver til gengæld ikke kaldt når jeg placerer markøren i tekstfeltet efterfølgende.

Hvad gør jeg forkert, og hvordan kan jeg evt. løse dette problem.
Avatar billede nute Nybegynder
03. december 2001 - 14:12 #1
<input type=\"text\" onfocus=\"alert(\'jeg fikk fokus\');\">

/nute
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
03. december 2001 - 14:18 #2
<input type=\"text\" onFocus=\"document.Form1.Navn_paa_radioButton.checked=true\">
Avatar billede manutd Nybegynder
03. december 2001 - 14:32 #3
Jeg har ikke mulighed for at ligge det direkte på tekstfeltet, da tekstfeltet er repræsenteret ved et symbol. Jeg har kun navnet på det symbol, som repræsenterer tekst-feltet.

Kan jeg lave en javascriptfunktion, som fanger onfocus eventen på et givent tekstfelt, i stedet for at have det liggende på selve feltet.

Avatar billede Slettet bruger
03. december 2001 - 16:03 #4
Prøv lige dette:

<script>
document.formNavn.tekstFelt.onFocus = new Function(\"document.formNavn.radioButton[nr].checked = true\");
</script>
Avatar billede manutd Nybegynder
12. juli 2002 - 09:09 #5
Jeg fandt selv en løsning, men tak for jeres hjælp. Jeg brugte ikke dit forslag phoenixv, så jeg kan desværre ikke give dig pointene
Avatar billede manutd Nybegynder
12. juli 2002 - 09:10 #6
.