Avatar billede jmajmajma Nybegynder
03. december 2001 - 14:10 Der er 19 kommentarer

Skjul browser

Hejsa

Er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg \"skjuler browsernavnet\" - Dvs. så man ikke kan se hvilken side man er på!! (Hvis man f.eks. bliver vidersendt til en anden side, efter at have indtastet password. Sidenavnet kommer jo op, så man kan jo bare \"gemme\" linket, og derefter altid være medlem.

Nogle foreslag???

Jan
Avatar billede snigermunken Nybegynder
03. december 2001 - 14:12 #1
selv om du skjuler adresselinien kan man stadig tilføje til fortrykne ved hjælp af højreklik
Avatar billede barlach Nybegynder
03. december 2001 - 14:15 #2
sæt det i et framset ?
Avatar billede barlach Nybegynder
03. december 2001 - 14:16 #3
hvis det er fordi du vil have www.dinside.dk istedetfor www.dinside.dk/side1.htm
Avatar billede snigermunken Nybegynder
03. december 2001 - 14:18 #4
Nej dig kan stadig bookmarke www.dinside.dk/side1.htm ved at højreklikke på siden.
Avatar billede snigermunken Nybegynder
03. december 2001 - 14:19 #5
dig=du :-)
Vis du vil forhindre brugeren i at kunne komme ind på den side skal du over og
bruge sessions eller cookies og så er du over og snakke asp eller php.
Avatar billede barlach Nybegynder
03. december 2001 - 14:20 #6
hvis det er en seriøs bruger validering skal du have fat i PHP eller asp og en database !
Avatar billede jmajmajma Nybegynder
03. december 2001 - 14:21 #7
NEJ det er fordi jeg har lavet en medlemsfunktion, hvor man kan være medlem i en måned af gangen. Dvs. når man først er medlem, kommer kan jo til \"Medlemssiden\", og kan derefter bare gemme siden, så man er medlem hele tiden. Med mindre jeg selvfølgelig laver sidens navn om hele tiden - Men det er lidt besværligt. Derfor kunne det være fedt hvis man ikke kunne se adressen på medlemssiden i browseren.

GOT IT??
Avatar billede barlach Nybegynder
03. december 2001 - 14:23 #8
ja...og det kan ikke lade sig gøre uden php eller asp
Avatar billede snigermunken Nybegynder
03. december 2001 - 14:24 #9
Så kan du jo bare lave medlemssiden i et popup hvor du fjerner adressen men man kan stadig bookmarke den siden vis man vil.
Du skal stadig over og bruge sessions eller cookies til at forhindre brugeren i at komme ind på siden.
Avatar billede snigermunken Nybegynder
03. december 2001 - 14:34 #10
Nu ved jeg ikke hvordan du har lavet din login men du kan få det indarbejdet så den åbner siden i et popup i stedet for på den side hvor du skriver koden.

her er scriptet:

<script language=\"JavaScript\">
window.open(\'dinmedlemsside.html\', \'Medlemsside\', \'toolbar,scrollbars,resizable,width=640,height=480,\')
</script>
Avatar billede jmajmajma Nybegynder
03. december 2001 - 14:40 #11
>> Snigermunken

Hvor ligger jeg den stump ind du har skrevet?? - På medlemssiden?? Og hvor henne (Nederst / Øverst ??
Avatar billede snigermunken Nybegynder
03. december 2001 - 14:43 #12
Hvordan har du lavet dit login?

Du skal havde dit login til at åbne popupet istedet for at sende brugeren videre til medlemssiden.

Så den skal ind på login siden.
Avatar billede jmajmajma Nybegynder
03. december 2001 - 14:45 #13
Der er forøvrigt flere hjemmesider hvor de tilbyder at \"skjule browsernavnet\" (Bravenet) osv. MEN det kunne være meget fedt at være uafhængig af dem..
Avatar billede jmajmajma Nybegynder
03. december 2001 - 14:47 #14
Mit login er lavet i HTML, hvor man ikke kan se kilden. Når man har indtastet password, linker den til medlemssiden, og så kan man jo se sidenavnet til en anden gang.
Avatar billede jmajmajma Nybegynder
03. december 2001 - 14:53 #15
.
Avatar billede snigermunken Nybegynder
03. december 2001 - 14:57 #16
2 sek :-)
Avatar billede snigermunken Nybegynder
03. december 2001 - 15:00 #17
Har du adgang til php?
Avatar billede jmajmajma Nybegynder
03. december 2001 - 15:02 #18
Nej - Ingen adgang til php
Avatar billede snigermunken Nybegynder
03. december 2001 - 15:04 #19
ok kan jeg få lov til at se din login kode? du kan bare ændre kodeordet.