Avatar billede kamu Nybegynder
03. december 2001 - 09:26 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

RAM forbrug XP

Sidder og undrer mig over et ualmindeligt højt RAM-forbrug på min bærbare som kører XP. Ca. 115 mb lige efter opstart - det er da lige i overkanten hva\'? (incl. Zonealarm og McAfee). Jeg har tjekket min task manager og umiddelbart slår det mig at programmet svchost.exe figurerer hele 4 gange og alene optager lidt over 25 mb RAM. Kan det være rigtigt og er der ellers nogen gode råd til optimering af mit RAM-lager?? PFT, Kas
Avatar billede bundgaard Nybegynder
03. december 2001 - 09:28 #1
jeg bruger 74,4 MB uden at ha noget kørende i baggrunden udover IExplorer..
Avatar billede dmcn Praktikant
03. december 2001 - 09:33 #2
Når I tjekker, ser I så på den grønne bar nederst til venstre? Det er Jeres pagefile-forbrug. RAM-forbruget står nedenunder, under physical memory. Her bruger jeg ca. 180 mb lige efter opstart.
Avatar billede dmcn Praktikant
03. december 2001 - 09:35 #3
På den anden side kører jeg også med LEGO-look, 3 skærme, og så mange programmer som muligt. ;)
Avatar billede fastwrite Nybegynder
03. december 2001 - 09:37 #4
Jeg har slået en masse af xp\' gøglet fra, men ikke så meget så det kommer til at ligne win xp. Alt grafik skal ha\' hukommelse, så jo mere af \'stadset\' du slår fra, desto mindre ram skal den bruge!

Du kan slå grafik og andre ting fra ved at højreklikke på skrivebordet og vælge properties.
Avatar billede fastwrite Nybegynder
03. december 2001 - 09:37 #5
Hvad er LEGO-look? 3 skærme? Hvordan?
Avatar billede dmcn Praktikant
03. december 2001 - 09:39 #6
LEGO-look er det der kinky XP-skin, som den kører med som standard - det har jeg ikke slået fra.
Og 3 skærme? www.parazite.f2s.com/ssmind.jpg samt www.rush.dk/ego.php#maskinen
Avatar billede invisibleman Nybegynder
03. december 2001 - 09:44 #7
Uhm .. jeg kan hilse og sige at XP her indtil i går brugte ca. 250 MB ud af 512 MB UDEN lego-look. 2 skærme, Outlook XP åben, lidt IE, noget Paint Shop Pro, ICQ og sårn lidt.

XP SUGER SLEMT! Brugte samtidigt ca. 400 MB pagefile ..
Avatar billede invisibleman Nybegynder
03. december 2001 - 09:45 #8
Skiftede tilbage til Win2K pga. for stort CPU træk i XP .. min computer var for sløw pga. XP
Avatar billede bobbedude Nybegynder
03. december 2001 - 10:39 #9
Hvis man højre klikker på denne computer og vælger et af fanebladen den hedder vist Optimeser eller sådan noget kan man sætte XP til at være optimeret til Performance og ikke spilde ram på alt det grafiske gøjl, efter dette er den lige så hurtig som 2000
Avatar billede invisibleman Nybegynder
03. december 2001 - 10:44 #10
bobbedude .. RAM var ikke problemet her. Min AMD K6-2 550\'er trækker 2K MEGET bedre end WinXP .. XP var SÅÅÅ langsomt. 512 MB ram har jeg .. sååe ;o)
Avatar billede bobbedude Nybegynder
03. december 2001 - 10:50 #11
oki men jeg har en athlon 1000 thunderbird med 256 ram
Avatar billede invisibleman Nybegynder
03. december 2001 - 10:52 #12
En jeg kender har en Athlon 1333 MHz, 512 MB ram og samme problem .. sååe ;o)
Avatar billede bobbedude Nybegynder
03. december 2001 - 10:55 #13
invisibleman >> Jeg kan over hovedet ikke genkende det problem i har da jeg selv arbejder med Photoshop Illu og Primiere ( grafikker ) og XP kører bare som en drøm invisibleman  der må være noget du gør forkert :ø)
Avatar billede kamu Nybegynder
03. december 2001 - 11:45 #14
Er der nogn som kort kan kaste lidt lys over svchost.exe. Hvad gør den applikation og hvorfor figurer den 4 gange i min task manager.......og tak for alle de ovenstående kommentarer so far!!
Avatar billede cyberwolf Nybegynder
03. december 2001 - 14:35 #15
yeah kunne også godt tænke mig at vide noget mere om den der svchost den kører også 4 gange hos mig..skide irriterende
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
03. december 2001 - 14:37 #16
Jeg har været oppe og bruge lidt over 450 Mb ram :)
Avatar billede chip64 Nybegynder
03. december 2001 - 23:52 #17
Sæt følgende services til \"manual\" og basis ramforbrug reduceres voldsomt:

Alerter
Application Layer Gateway Service
Application Manager
Automatic Updates
Background Intelligence Transfer Service
Clip Book
COM + Event System
COM + System Application
Computer Browser
DHCP Client
Distributed Link Tracking Client
Distributed Transaction Coordinator
Fast User Switching Compatibility
Help & Support
Indexing Service
Internet Connection
Logical Disk Manager Administrative Service
Messenger
Net Logon
Net Meeting remote
Network Connections
Network DDE
Network DDE DSDM
Network Location Awareness
NT LM Security Support Provider
NVIDIA Driver Helper
Performance Logs & Alerts
QoS RSVP
Remote Access Auto Connect Mgr.
Remote Access Connect Mgr.
Remote Desktop Help Session Mgr
Remote Procedure Call
Remote Registry
Removable Storage
Server
SMART Card
SMART Card Helper
SSDP Discovery Service
System Event Notification
Task Scheduler
TCP/IP NetBIOS Helper
Telephony
Telnet
Terminal Services
Uninterruptible Power Supply
Upload Manager
Volume Shadow Copy
Windows Image Acquisition
Windows Installer
Windows Time
Workstation
Avatar billede dmcn Praktikant
04. december 2001 - 00:13 #18
chip64 : Kan du måske fortælle lidt mere om det? Generelt har jeg det lidt skidt med at slå ting fra, som Windows tilsyneladende har brug for - specielt når det er services.
Avatar billede peet-49 Novice
04. december 2001 - 21:12 #19
Gå på nettet-dowload Memokit-installer-og du har ikke de problemer mere, det optimerer også hele systemet.