Avatar billede condor Nybegynder
03. december 2001 - 00:28 Der er 37 kommentarer

Min nye harddisk fucker :o(((((

Jeg besluttede mig for igår lørdag at invisterre i den Western Digital 7200 80giga harddisk.

vi kommer hjem smider den i maskinen for at formaterre den, men nul og niks hver gang den kom til 100 procent så bøvsede den og kom med feldmelding om at formateringen ikke kunne lykkes korekt eller noget i den stil hmmmm vi prøvede alle mulige måder -dele den i flere partitioner m.m.

efter 7 timer opgav vi, så tog vi den ud og prøvede i en helt anden maskine og der startede den op med det samme og kunne uden problemr formaterres
men det ssom den gør nu er at under opstart kommer den helte tiden frem med at den lige tjekker disken op
chdisk\" ??

er denne herlige spritnye disk fucket op eller hvad sker der??? og kan jeg forlange at forretningen ombytter den til en ny, eller skal jeg stille mig tilfreds med at de sender den til rep.

Avatar billede Beach Mester
03. december 2001 - 00:29 #1
Har du prøvet at opdatere BIOS i den maskine hvor problemet er?
//Beach
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. december 2001 - 00:30 #2
Prøv at opgradere din bios, det kunne være løsningen på dit problem.
Får du opgraderet din bios, så formater den harddisk igen!
Avatar billede condor Nybegynder
03. december 2001 - 00:32 #3
vi kører med promise ata100 kontroller og både bios på bundkort og promisen blev opdateret, men uden held
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. december 2001 - 00:33 #4
Er det rigtige kabel i bruger på den harddisk, med blåt stil nede i bundkortet, det grå til en evt. slave og den sorte skal gå til masteren!
Avatar billede condor Nybegynder
03. december 2001 - 00:35 #5
ja det ville jeg bestem mene, nu kan jeg desværre ikke lige tjekke det op da min anden maskine står hos min kammarat, men er det MEGET relevant at sort skal være til master og blåt til slave ??????
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. december 2001 - 00:37 #6
Ja, det er meget relevant, især når man læser fabrikantens vejledning, det er den jeg retter mig efter for de må vide hvad de skriver!
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. december 2001 - 00:38 #7
BLÅT skal til bundkortet og den GRÅ til slave, det sorte til MASTEREN!
Avatar billede condor Nybegynder
03. december 2001 - 00:41 #8
ok, hmmmmm det ante jeg slet ikke at det skulle være sådan!!?
jeg trode faktisk at kalberne var fuldstændig ens uanset farve, men ok hvorfor ikke - man lærer noget nyt hverdag :o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. december 2001 - 00:43 #9
Desværre har jeg ikke lige en site jeg kan vise dig, men det står i min Maxtor manual!
Avatar billede condor Nybegynder
03. december 2001 - 00:44 #10
udover at kablerne sidder rigtigt, findes der ikke et eller andet progz så man selv kan tjekke disken op for fejl eller noget - udover scandisk som tager 10 nætter næsten :o(
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. december 2001 - 00:45 #11
Der kan dog stadig være noget andet der gør sig gældende, men lige hvad det skulle være kan jeg ikke sige dig nu.

Du må vente til du har adgang til din anden PC.
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. december 2001 - 00:46 #12
Jeg kender kun Norton Utilities, den skulle nok kunne klare den opgave!
Avatar billede condor Nybegynder
03. december 2001 - 00:48 #13
oki, det må jeg næsten lige prøve så når jeg kommer compen igen, men HVIS den er i stykker retaxes kan jeg så forlange at forretningen ombytter den til en ny, eller skal jeg stille mig tilfreds med at de sender den til rep.
ved du det ????
Avatar billede condor Nybegynder
03. december 2001 - 00:49 #14
den blev købt igår lørdag
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. december 2001 - 00:50 #15
En splinerny skal byttes, den kan ikke repareres!
Gå du ned med kvitteringen og forlang en ny, det er dine penge det drejer sig om.

Du skal ikke lade dig spise af med at den skal undersøges først!
Avatar billede condor Nybegynder
03. december 2001 - 00:52 #16
nej ok, det vil jeg så håbe at de går med til hos datatel. så må vi se :o)
tusind tak for din hjælp
Avatar billede Beach Mester
03. december 2001 - 00:54 #17
Sotty, men hvis ikke forhandleren eller forretningen har skrevet at de har ombytningeret så har de ret til at sende disken ud af huset til rep. Nej, der er ikke mig der har lavet købeloven men sådan engang er den nu lavet:-(
Så du her IKKE ret ti lat få den ombyttet eller at få dine penge tilbage. Dette KAN være en ydelse forretningen tilbyder men IKKE et lovkrav!!!!

//Beach
Avatar billede Beach Mester
03. december 2001 - 00:54 #18
Sotty = Sorry:-)
Sorry*LOL*

//Beach
Avatar billede condor Nybegynder
03. december 2001 - 00:57 #19
hmmmm ok....men ihvertfald prøver jeg lige at snakke med dem, hvis de ikke vil ombytte den må jeg se om de så vil hvis jeg køber en større og lidt dyre fx en 100gigz
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. december 2001 - 00:59 #20
Hvis man er flink, så går det nok i orden, der plejer ikke at være problemer med det!
Du vil jo gerne handle der fremover ;o)
Avatar billede condor Nybegynder
03. december 2001 - 01:02 #21
selvfølig :o) jeg køber ALTID mit hardware hos dem....
Avatar billede Beach Mester
03. december 2001 - 01:04 #22
Forlang på skrift at du vil have \"returret\" hvis du bytter til en dyrere model. Står ordet \"returret\" på din kvitering med en underskrift så kan du kræve dit køb ophævet hvis DU ønkser og ikke hvad forretningen syntes. Der er mange mange sjove ord du kan bruge men.... Tja:-)
Læs mere på http://www.fi.dk
Der har du alle regler og love mm.

Surt at det skal være så pisse hamrende svært men på den anden side så skal man jo også tænke på dem der har en forretning og som for det meste ved lidt mere og har lidt mere ret end den almindelige kunde!
Ikke sagt at de har det alle steder, derfor har jeg det med at handle de steder hvor de ikke ved så meget og så køre handlen den vej som jeg vil have den. Set kan faktisk godt betale sig at sætte sig lidt ind i lov mm:-)

//Beach
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. december 2001 - 01:04 #23
Men undersøg den først!
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. december 2001 - 01:05 #24
Den har jo virket fint i en anden PC!
Avatar billede condor Nybegynder
03. december 2001 - 01:07 #25
Den har jo virket fint i en anden PC! :::::
ja udover at den laver disk tjek hver gang maskinen starter op?
Avatar billede Beach Mester
03. december 2001 - 01:08 #26
Tror jeg stopper her. Mit keybord bliver ikke der hvor mine fingere trykker eller.... Stavefejl og alt det andet der kan gå galt, går galt. Så jeg vil smutten en tur i kælderen og skifte slangen på min ged. Nat nat retaxes og bare klø på condor.

//Beach
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. december 2001 - 01:09 #27
Ok, hvis den gør det, er der selvfølgelig grund til at være mistænksom!
Avatar billede condor Nybegynder
03. december 2001 - 01:09 #28
Danke Beach, og natnat :o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. december 2001 - 01:11 #29
godnat beach, jeg skal holde mig vågen en 3-4 timer endnu, skal hente min viv i Haslev i nat sammen med svigerfar, skal være vejviser ;o(
Avatar billede condor Nybegynder
03. december 2001 - 01:11 #30
Retaxes=> ja det var det jeg mente, nej men jeg må lige prøve at installere norton på den her i morgen og se hvad den siger, og så må turen gå til biksen hvis den kommer med nogle fejlmeldinger der.............
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. december 2001 - 01:12 #31
Ok, det tager bare en hulens tid og spadsere den igennem!
Avatar billede condor Nybegynder
03. december 2001 - 01:13 #32
ja desværre :o( det er sgu ulempen med de store diske,,,
Avatar billede peet-49 Novice
04. december 2001 - 21:18 #33
Du skal boote-lave en fdisk, og derefter formatere, Hvis du kører win98 kan du få problemer med FAT32, da win98 ikke understøtter diske end 32Gb
Avatar billede tezz Nybegynder
19. december 2001 - 11:57 #34
jeg mener at der er noget med at hvis du kører NT 4.0 så kan du højst partionere den i 8GB ellers kan den ikke finde ud af det, en lille Bug hehe
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. december 2001 - 12:20 #35
tezz> er det ikke blevet løst med en SP6 eller 7
Avatar billede tezz Nybegynder
19. december 2001 - 13:03 #36
retaxes> excuse me, det car bare en kommentar !
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. december 2001 - 13:21 #37
;o)