Avatar billede steff26kbhn Nybegynder
02. december 2001 - 21:44 Der er 10 kommentarer

Nat\'ning af porte på TECOM router...hvordan??

Pyyha - det er svært at få svar på spørgsmål herinde...Nå, men jeg prøver nu alligevel en gang til:

Jeg er en af de \"heldige\" der er udstyret med en TECOM router fra Orange.
Jeg skal, for at få nogle totalt typiske, længe eksisterende programmer til at eksisterer, \"NATTE\" diverse porte.
Det har jeg sgu aldrig prøvet før, men har nu rodet rundt på nettet længe nok, og fundet frem til følgende, som jeg gerne vil ha de kloge hoveder her på eksperten til at tjekke det jeg skal indtaste i TELNET:

Microsoft Netmeeting kræver :

Port Function Protocol
389 Internet Locator Service (ILS) TCP
522 User Location Service TCP
1503 T.120 TCP
1720 H.323 call setup TCP
1731 Audio call control TCP

...okay.

Har jeg så ret hvis jeg i TELNET skal skrive:

c:\\telnet 192.168.1.1
192.168.1.1>nat inbound add ppp_device 389/tcp 192.168.1.2
192.168.1.1>nat inbound add ppp_device 522/tcp 192.168.1.2
192.168.1.1>nat inbound add ppp_device 1503/tcp 192.168.1.2
192.168.1.1>nat inbound add ppp_device 1720/tcp 192.168.1.2
192.168.1.1>nat inbound add ppp_device 1731/tcp 192.168.1.2
192.168.1.1>config save
192.168.1.1>restart

..såfremt min computer\'s ip-adresser er 192.168.1.2

(Dyyyb vejrtrækning) Anyone ready to confirm this??
Please be my guest.

Steff26KbhN...smider 60 point efter et rigtigt svar...vel og mærke et svar der ikke buster min router... ;o)

Avatar billede svindler Nybegynder
03. december 2001 - 10:35 #1
Så vidt jeg husker, skriver NetMeeting ip-adressen i payload på pakken. Du kan derfor ikke være sikker på, at alting vil virke, selv om du får sat de rigtige NAT-konverteringer op.

Jeg tror også, at du har misset noget, for jeg ville forvente, at selve \"samtalen\" kørte på udp.

(Løse antagelser, derfor er det kun en kommentar.)
Avatar billede steff26kbhn Nybegynder
03. december 2001 - 13:58 #2
Hmm...ja så er jeg jo lige langt.
Vil lige i samme omgang gøre opmærksom på at jeg heller ikke forstår mig på ord som \"payload\" og \"udp\". Jeg er ikke superbruger, men af den slags der betragter min computer som \"noget elektronik der bare skal virke\".
Avatar billede svindler Nybegynder
03. december 2001 - 14:04 #3
Har du prøvet at se, hvad der sker?
Du kommer ikke til at smadre routeren ved at prøve.
Avatar billede steff26kbhn Nybegynder
11. december 2001 - 18:23 #4
Nu har jeg kørt et script der åbner alle nødvendige porte, og intet skete. Så jeg er altså lige langt. Der må da være nogen der har samme problem og kan hjælpe. Der er stadig 60 point ude.
Avatar billede svindler Nybegynder
11. december 2001 - 22:11 #5
Jeg fandt siden http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q158623

Hvad gør dit script? Så vidt jeg kan vurdere, burde du uden videre være i stand til at etablere en forbindelse ud ad til, måske uden lyd, når du har lavet dine ovenstående nat\'ninger.

Er du sikker på, at brugeren i den anden ende ikke sidder bag en router?

(Iøvrigt virker Yahoo! Messenger også bag en firewall/router, hvis du skulle have lyst til at prøve et alternativ)

Avatar billede steff26kbhn Nybegynder
12. december 2001 - 14:40 #6
jo tak. Yahoo messenger er fint nok, men det er jo stadig ikke et sted man kan bruge sit webcam. Det er jo et program der minder om icq eller MSN Messenger. Og dem har jeg og de virker fint. Det er mit webcam der er problemet.
Har tjekket den side du henviser til og kan kun få det samme resultat ud af det som dig. Det burde virke med de nat\'ninger jeg har udført...men det gør de altså ikke. Så jeg har altsaå et webcam til salg - billigt ;o)

Kan i samme omgang også indskyde at jeg absolut IKKE kan anbefale at man vælger Orange som udbyder af adsl. De er ustabile og deres support er ikke til en skid....
pyyu...der fik jeg luft for denne gang.
Avatar billede svindler Nybegynder
13. december 2001 - 09:55 #7
Yahoo! Messenger har også support for Webcam. Jeg har selv prøvet det bag en firewall og sendt levende billeder frem og tilbage mellem USA og herhjemme.
About siger version 5,0,0,1046 hos mig.

Avatar billede svindler Nybegynder
13. december 2001 - 11:30 #8
Mht din kommentar om Orange:
http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=13038
De tager ikke flere ADSL-kunder ind nu.
Avatar billede hoffe Nybegynder
22. juli 2002 - 16:20 #9
Hej  svindler kan du ikke lige kontakte mig på ICQ nr. 7283373 da jeg har samme problem
Avatar billede the-kardinal Nybegynder
22. april 2003 - 17:16 #10
ved ikke om du har fået et fuldt svar på dit spørgsmål men ellers kan du kigge på http://tecom.hjem.orangenet.dk/ det er en side om tecom routeren fra orange... Jeg har selv sådan en (desværrer) og kan sige at det script der er der virker helt fint og smadre ikke din router (har selv brugt det og ændret i det, tilføjet flere porte og sådan...)

Håber det hjalp lidt...