Avatar billede kleber123 Nybegynder
02. december 2001 - 21:36 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

CIH-virus

Jeg er blevet inficeret med W95-CIH virusen som har sat sig i alle system filerne og gør det umuligt for mig at downloade nye programer og har gjort min computer meget langsom.Jeg har kørt programmet kill-CIH men den kan ikke fjerne alle sammen. Også Mcafee kan jeg ikke installere da min computeren siger der befinder sig en norton-application på computeren, men jeg kan ikke finde den og dermed få den fjernet.
Hvad skal jeg gøre?
Hvis den eneste udvej er formatering må man gerne skrive meget enkelt og præcis hvordan man gør det, da jeg er rookie indenfor computere. På forhånd tak-
Avatar billede mixter Nybegynder
02. december 2001 - 21:42 #1
Avatar billede downloadcentral.dk Nybegynder
02. december 2001 - 21:42 #2
Søg hjælp på www.virus112.dk, hvis ikke har mulighed for at få et virusprogram lagt ind, eller få den fjenet på anden vis, må du formatere!  :-(
Avatar billede perhaps Nybegynder
02. december 2001 - 22:17 #3
Fjern virussen ved hjælp af dette program
http://www.symantec.com/avcenter/venc/data/kill_cih.html
derefter foretager du en onlinescanning på www.housecall.antivirus.com
så downloader du et lille program der hedder Regcleaner og fjerner resterne fra Norton med det program. Det er ikke svært. Herefter skulle du kunne installere McAffee. Finder lige link til Regcleaner og vender tilbage.
Avatar billede perhaps Nybegynder
02. december 2001 - 22:20 #4
Avatar billede kleber123 Nybegynder
02. december 2001 - 22:26 #5
Regcleaner har jeg downloadet men som altid kommer beskeden at crc-check invalid og siger det kan skyldes en virus. Jeg har uden held forsøgt med alt hvad I har forslået. Er der en anden måde at gøre det på?
Avatar billede perhaps Nybegynder
02. december 2001 - 22:31 #6
Skulle det gå helt agurk og du skal til at formatere så gør sådan:

1. Du skal lukke computeren og genstarte den. Gør således:
I lukningsboxen skal du ikke vælge lukke computeren; men vælge Genstart computeren i ms-dos tilstand
2. Når den er startet igen i dos skriver du: Format c: hvorefter den formaterer harddisken.
3. Når den er færdig slukker du pc\'en, isætter startdisketten og tænder for pc\'en. Den starter nu op ved hjælp af startdisketten.
4. Når den er færdig ender den med at skrive A:\\ Skift til dit cd-rom drev ved at taste d: (hvis d er dit cd-rom-drev) og tast enter.
5. Læg dit windows styresystem i cd-rom drevet og indtast install. Nu starter cd-rom-drevet op og du skal bare følge de instrukser som kommer på skærmen.
Husk først at tage backup af alt som du ikke vil miste. Det tager lidt tid, men en aften gør meget ved det. Håber ikke det bliver nødvendigt at formatere.
Avatar billede perhaps Nybegynder
02. december 2001 - 22:39 #7
Kleber123 du fjerner ikke virussen med Kill-CIH toolet som jeg henviser til, men du skal køre det program først. Derefter skulle du kunne fjerne virusen med housecall onlinescanningen. Så kan du gå til Regcleaner og fjerne Norton rester og derefter installere McAffee. Det skal være i den rækkefølge. Gør du det?? Hvad sker der så??
Avatar billede perhaps Nybegynder
03. december 2001 - 08:47 #8
Håber det lykkes for dig. Tak for points.