Avatar billede hono Nybegynder
02. december 2001 - 21:08 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

Outlook-problemer

For et par uger siden fik jeg eget domæne med tilhørende email. Jeg er derfor begyndt at bruge Microsoft Outlook, men det har bestemt ikke været problemfrit.

Jeg har nemlig også lige fået ADSL og nu vil outlook hverken sende eller modtage mails. Skal der ændres noget i indstillingerne når man får ADSL eller hvad? Hvad kan problemet være.

Jeg vil også benytte lejligheden til igen at stille et hidtil ubesvaret spørgsmål. Hvad skyldes det når ens mails ikke kommer frem, og man får en mail der meddeler at mailen ikke kunne leveres med følgende begrundelse:

\"Der var ingen transportprovider tilgængelig, der kunne levere til denne modtager.\"

På forhånd tak for hjælpen

Hono
Avatar billede microtec Nybegynder
02. december 2001 - 21:11 #1
Ja, det er der.

Du skal huske at SMTP-serveren skal indstilles til den internetudbyder, du har ADSL hos.
Det indstilles under \"Funktioner\" + \"Indstillinger\"
Avatar billede hono Nybegynder
02. december 2001 - 21:12 #2
Jamen udbyderen er den samme - teledanmark
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
02. december 2001 - 21:14 #3
Jeg har ikke selv ADSL men Outlook...

Du skal iværtfald have indstilt dine e-mail kontoer til at bruge en LAN forbindelse og ikke Modem.
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
02. december 2001 - 21:18 #4
Og så skal du selvfølgelig have de rigtig server adresser til både udgående-(SMTP) og indgående(POP3) post.¨
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
02. december 2001 - 21:21 #5
Nogle servere kræver også godkendelse, så der for skal der måske sættes hak ved \'Min server kræver godkendelse\' i egenskaberne for e-mail konto under fanebladet servere.
Avatar billede hono Nybegynder
02. december 2001 - 21:23 #6
Ok, hvordan sætter jeg Outlook 2000 til bruge LAN-forbindelse?
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
02. december 2001 - 21:27 #7
Funktioner - Konti - Vælg din e-mail konto og tryk på egenskaber - fanebladet Forbindelse - Vælg \'Opret forbindelse ved hjælp af lokalnet (LAN)\'
Avatar billede hono Nybegynder
02. december 2001 - 21:30 #8
Jeg har ikke noget der hedder konti under punktet funktioner
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
02. december 2001 - 21:32 #9
Hvilken Outlook bruger du?

Nej ok min hedder faktisk heller ikke \'Konti\' den hedder \'Konti...\' :-)

Er der ikke noget der minder om \'Konti\' i Funktions menu\'en???
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
02. december 2001 - 21:33 #10
fx \'Internet konti\'
Avatar billede hono Nybegynder
02. december 2001 - 21:36 #11
Jeg bruger Outlook 2000
Jeg har slet ikke noget der hedder noget med konti. Følgende ligger under min Funktion-menu:

Send
send/modtag
fjernpost
Adressekartotek
søg
avanceret søgning
Organiser
Guiden regler
Tøm mappen slettet post
Formularer
Makro
serviceprogrammer
Tilpas
Indstillinger
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
02. december 2001 - 21:40 #12
Konti skal være der...

Husk at Outlook skjuler dem der ikke anvendes så tit... hvis der er en dobbelt pil i bunden af funktions menuen betyder det at der er nogle felter der er skjulte, klik på dobelt pilen hvor at se dem.
Avatar billede hono Nybegynder
02. december 2001 - 21:41 #13
Den har jeg klikket på
Avatar billede hono Nybegynder
02. december 2001 - 21:43 #14
Du kan se det her (farverne fuckede lidt op)

http://www.hono.dk/screen.gif

Hono
Avatar billede tumben Novice
02. december 2001 - 22:20 #15
hono...er du der ..så er det ..
Avatar billede nissan Nybegynder
03. december 2001 - 12:07 #16
Hej
Dine konti ligger i seviceprogrammer under fanen tjenester.
Avatar billede kwo Nybegynder
03. december 2001 - 19:43 #17
Du skal have maskinen til at forstå at den ikke skal bruge dit modem.
Under Internet Explorer, Funktioner, Internet-indstillinger, Forbindelser. Her skal der sættes kryds ved punktet \"Ring aldrig til en forbindelse\"
Avatar billede tumben Novice
03. december 2001 - 20:07 #18
...eller ring kun til en forbindelse...når din LAN ikke er til rådighed.
Det er jo TDC vi taler om...så behold dit modem..og opret et gratis netbasis abb. så kan du altid hente din post...selv om din adsl er nede ...(sker rimelig tit...har det selv)
Avatar billede hono Nybegynder
03. december 2001 - 21:58 #19
Takker for svarene, nu virker det!

Hono