Avatar billede larssune Nybegynder
02. december 2001 - 20:07 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

ulemper ved hub (10 Mbit)

hvilke ulemper har det har man bruger en hub (10 Mbit) istedet for en 10/100 switch - ved internet via ADSL 256/256 og netværksspil...??
Avatar billede frock Nybegynder
02. december 2001 - 20:09 #1
Ikke noget, så længe vi snakker internet trafik.

HUB\'en kan køre 10mbit - internet linien 256kbit, så der er rigeligt med båndbredde.
Avatar billede frock Nybegynder
02. december 2001 - 20:11 #2
Snakker vi internt (filoverførsel o.lign.) - så har det selvfølgelig stor betydning om du kører 10 eller 100mbit (både hub/switch og netkort i pc\'erne)
Avatar billede larssune Nybegynder
02. december 2001 - 20:11 #3
jeg har 2 PC \'er om den samme ADSL router - de er ens dvs. samme netkort etc. - Det betyder altså ikke noget !!!

Men hvad med netwærksspil.... kan alle data nå at blive overført ??
Avatar billede riversen Nybegynder
02. december 2001 - 20:11 #4
for det første er en 100 mbit switch 10 gange hurtigere.

Har du 2 pc\'ere... en med 10mbit og end med 10/100 mbit, vil du kunne udnytte den med 100Mbit optimalt...

Mht. netværksspil, vil jeg anbefale switch, hvis der er 3-4 pc\'ere på netværket, hvor alle evt. ikke spiller på samme tid. Hvis du bruger en hub, bliver data nemlig sendt til alle porte på en gang, hvorimod switchen sender til den port, hvor pc\'en der skal modtage data er koblet til.
Avatar billede frock Nybegynder
02. december 2001 - 20:23 #5
riversen - det betyder da ikke en døjt, så længe forbindelsen ud af huset kun er på 256kbit
Avatar billede riversen Nybegynder
02. december 2001 - 20:25 #6
spil over netværk har ikke noget med adsl\'en at gøre...eller hva\' frock?
Avatar billede frock Nybegynder
02. december 2001 - 20:27 #7
nej ikke hvis det hele kører internt
Avatar billede riversen Nybegynder
02. december 2001 - 20:32 #8
nemlig...jeg kommenterer ingenting mht. adsl...og han skriver netværksspil

men i det hele taget, hvis du ikke skal overføre filer, så er en hub ok, og hvis du skal overføre filer, vil switchen at foretrække. Men en 4 port switch koster ikke alverden i dag, så mon ikke det er en god ide at købe i dag, hvis nu behovet skulle opstå senere?
Avatar billede larssune Nybegynder
02. december 2001 - 20:37 #9
Tak for gode svar - kan man anbefale en switch med 4-5 indgange ??
Avatar billede riversen Nybegynder
02. december 2001 - 20:41 #10
her
Avatar billede larssune Nybegynder
02. december 2001 - 20:43 #11
Ja tak - hvis det var man lige sat med en god ide - jeg er nemlig ikke lige inde i sites med hardware --..
Avatar billede larssune Nybegynder
02. december 2001 - 20:46 #12
pyt - jeg takker for svar !!!

Larssune