Avatar billede borch Nybegynder
02. december 2001 - 18:31 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Problemer med CD brænderen

Høp.

Efter en ellers succesfuld installation af XP Pro DK vil min Plextor W1610A samt Roxios WinOnCD 3.8 ikke køre. Jeg har identificeret to filer som Roxio har lagt ind under installationen - nemlig cdralw2k.sys og cd4_2k.sys som ligger i c:\\windows\\system32\\drivers og som er af ældre dato end alle andre driverfiler i DIR\'et.

Er det sådan at man såå skal have fat i nogen nyere af disse filer ?  Eller hvordan får man skidtet til at virke igen ?
Avatar billede tgm Nybegynder
02. december 2001 - 18:32 #1
lytter
TGM
Avatar billede slinky Nybegynder
02. december 2001 - 18:36 #2
prøv at opdatere ASPI driverne http://xp.xyu.ca/winxp/aspi.zip
Avatar billede lauer Nybegynder
02. december 2001 - 18:48 #3
Jeg har hørt noget om at det kun er Nero5.5 der virker i XP.
Den virker i hvert fald i min, men jeg har heller ikke prøvet andet... prøv at skaffe en demo af programmet, og se om det virker.
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. december 2001 - 19:17 #4
Du kan godt bruge Roxio, men du skal opgradere fra Platinum 5.0!
Men ellers er der indbygget brænder i WinXP og den fungerer efter hensigten, den er bare ikke så smart!
Avatar billede peet-49 Novice
02. december 2001 - 22:44 #5
Du kan hente driver på www.plextor.com
Avatar billede borch Nybegynder
03. december 2001 - 10:47 #6
Her er lidt kommentarer:

slinky: Har prøvet ASPI driverne. Hjalp ikke.

machoman: Jeg er ikke interesseret i Nero. Jeg har betalt for Roxio licensen og agter at bruge denne.

retaxes: OK. Overvejer at skippe Roxio, men giver det lige en chance til.

peet49: Har hentet både firmware upgrade og Roxio Drivers. Ingen af dem hjalp.
Avatar billede borch Nybegynder
04. december 2001 - 16:10 #7
Kan desværre ikke få nogen af de foreslåede ting til at virke. Så nu har jeg afinstalleret WinOnCD og bruger foreløbigt det indbyggede interface.
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. december 2001 - 16:23 #8
Takker for pointene!

Jeg ville i går afinstallere mit Roxio fordi jeg fik nogle brændinger som min trykker ikke kunne bruge.
Desværre gik det i fisk og så ville jeg reparere min WinXP install., det endte med at jeg måtte installere WinXP helt på ny og det kostede mig dyrt.
Den mappe der indeholdt alle mine forrige Favorites, gamle email og adresser blev låst i mappen, surt show ;o(
Så nu bruger jeg den indbyggede brænder og vil ikke mere have andre brænderprogrammer ind i foretagendet!

www.fotx.net/retaxes
Avatar billede borch Nybegynder
04. december 2001 - 16:39 #9
Samme her. For at slippe af med de overskydende drivere og alt det crap der nu lå i reg. databasen, var jeg også nødt til at starte forfra.
Jeg afventer nogle nye programmer fra Roxio eller skifter til Easy CD når denne er \"sikker\"
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. december 2001 - 16:50 #10
God idé!