Avatar billede noem Nybegynder
02. december 2001 - 14:22 Der er 4 kommentarer

installation af programmer

ok jeg skal til at installere et program.... jeg starter med at ./configure det kører fint igennem derefter kører jeg make som også kører fint igennem til sidst kører jeg make install som også kører findt igenem...
... hvad så nu hvor ligger programmet, der står noget i install notes om at:

cp doc/config.sample ~/.oms/config
read the comments and adjust it to match your setup
Run oms_shell for a very simple dvd player.
Run omi_gtk for a GUI-based player.

efter hvad jeg kan se ligger der ikke nogle filer der hedder
hverken oms_shell erller omi_gtk ??
Avatar billede saju-ka Nybegynder
02. december 2001 - 14:41 #1
prøv at skrive  omi_gtk i en terminal evt. som root hvis det ikke virker som alm bruger !!
Avatar billede noem Nybegynder
02. december 2001 - 14:46 #2
Det virker ikke....
og når jeg  kigger i i det det dir hvis jeg har installeret det findes filen ikke ?
ps. ville det være nemmere hvis du havde log af
installationen ?
Avatar billede langbein Nybegynder
03. december 2001 - 19:49 #3
Du sier ikke noe om hvilken Linux du kjører eller hva slags program du installerer. Hva dreier det seg om ? Unasett så skulle du finne hvor programmet har havnet ved i teks vindu å skrive noe slikt som: \"locate oms*\" eller \"find oms*\" Det ser ut som om programmet ditt heter noe med oms uten at jeg vet hva dette er. Finner du ikke filene på denne måten så forsøk *oms* (tar noe lengere tid.) Jobber du ellers i x-win/Gnome/KDE eller i text mode ??
Avatar billede noem Nybegynder
03. december 2001 - 20:57 #4
jeg har fundet ud af det ellers tak