Avatar billede dsgmig Nybegynder
02. december 2001 - 02:13 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Irq Problem og Web cam problem

hej jeg har 2 problemer det første. Inde i min bios har jeg slået plug and play fra og selv sat mine irq addresser men xp sætter de fleste addresser til irq 9
og det andet problem er at mit logitech web cam express fryser og jeg har prøvet med de nyeste driver fra logitech og med xps egne driver HJÆLP
Avatar billede tumben Novice
02. december 2001 - 02:25 #1
hvorfor har du selv tildelt IRQ ???
Avatar billede dsgmig Nybegynder
02. december 2001 - 02:46 #2
fordi at xp giver irq 9 til de fleste hardware jeg har
Avatar billede tumben Novice
02. december 2001 - 03:07 #3
det betyder intet..jeg går ud fra at xp er bygget på win 2000...IRQ sharing er ikke noget problem i win 2000...jeg har 7 ting der deler  IRQ 11 ...no swet...
Avatar billede dsgmig Nybegynder
02. december 2001 - 10:58 #4
jeg ved godt at win xp deler irq men jeg er bange for at når den deler irq 9 sammen med min usb port at det er der gør at mit web cam fryser og så syntes jeg at det er mærkeligt at jeg ikke selv kan stille mine irq addr i min bios det vil sige det kan jeg har sat dem og i opstarten skriver biosen at jeg har de irq addr som jeg har sat dem til men i windows står de til irq 9
Avatar billede tumben Novice
02. december 2001 - 11:11 #5
hvis jeg var dig ville jeg lade windows styrer din IRQ...og så lede efter mit fryseproblem...i ram/xp/software....men..der er jo 1000 muligheder ???
Avatar billede dsgmig Nybegynder
02. december 2001 - 11:27 #6
ram 640 mb xp engelsk version de nye har købt den
software logitechs software også det nyeste
jeg har prøvet at pille alle mine kort ud og det hjalp ikke min fætter kører med samme version af xp har et web cam ligesom mit, og det kører fint
Avatar billede tumben Novice
02. december 2001 - 11:31 #7
det er det jeg mener..så kan det vel ikke være et irq problem..hvis hans er sat til auto irq...du må ha et eller andet software..der konflikter..??
Avatar billede dsgmig Nybegynder
02. december 2001 - 11:36 #8
jeg har prøvet at sætte mine irq til auto og det virker ikke
Avatar billede dsgmig Nybegynder
02. december 2001 - 11:39 #9
jeg har også prøvet at lave en ren install af windows og med xps egne driver prøvet min web cam men så fryser det igen og har prøvet at ligge logitechs driver ind lige efter en ren install det fryser stadig