Avatar billede styler.dk Nybegynder
01. december 2001 - 23:42 Der er 12 kommentarer og
4 løsninger

Ny virus? eller hvad?

Jeg har fået en mail fra:
Uffe Larsen <_Limbo@wanadoo.dk>

Dato: 1. december 2001 15:22
Til: webmaster@styler.dk <webmaster@styler.dk>
Emne: Re:
Vedhæft: SETUP.DOC.scr (29.0 KB)
ATT00067.txt (0 Byte)
Jeg ved ikke om det er en virus.
og jeg ved ikke hvem det er...
jeg åbner aldrig noget fra dem jeg ikke kender...

hope u can help mee... :-)
Avatar billede styler.dk Nybegynder
01. december 2001 - 23:42 #1
Det skal lige siges at jeg også har fået en mail fra en masse andre...
med samme vedhæftede filer...
Avatar billede egede Nybegynder
01. december 2001 - 23:43 #2
Har fået en fra en anden person jeg ikke kender, med samme emne, og vist også de samme filer, slet den.
Avatar billede styler.dk Nybegynder
01. december 2001 - 23:43 #3
Glemte lige at sige.
hvis jeg klikker engang på den..
så popper der automatisk en vindue op hvor der står om jeg vil downloade filerne..
Avatar billede styler.dk Nybegynder
01. december 2001 - 23:44 #4
Jeg har også slettet den..
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2001 - 23:46 #5
Det er en virus...

W32.Badtrans.B@mm
Avatar billede styler.dk Nybegynder
01. december 2001 - 23:49 #6
er den farlig?
Avatar billede soreno Praktikant
01. december 2001 - 23:50 #7
filen er en .scr (screensaver extension) og er faktisk bare en .exe fil der er renamed.

filen er også \"kammufleret\" som en .doc fil, hvis windows er sat til at skjule system filtyper (eller hvad den option nu hedder..) så vil den blive vist som SETUP.DOC (ser uskyldigt ud).

Så pas godt på hvis du prøver at åbne den!!
Avatar billede brixz Nybegynder
01. december 2001 - 23:54 #8
er det ikke den virus der sætter sig på dit system bare du markere den vedhæftede fil.
et lille sikkerheds hul fra microsoft\'s side
Avatar billede jodder Nybegynder
02. december 2001 - 00:03 #9
Alle får hvis den virus der hedder W32.Badtrans.B@mm i rigelige mængder, min kollega sendte den til mig forleden (naturligvis ikke bevist) jeg kontaktede ham naturligvis, hans Norton havde ikke fanget den og virus havde sat sig på 2 windows-filer exe. Norton kunne ikke reparerer disse - helt ufarlig er den vel ikke, men hvordan pokker kommer man den til livs.
Avatar billede brosnjikov Nybegynder
02. december 2001 - 00:12 #10
Badtrans skulle ikke være til at fjerne, hvis den allerede HAR hærget. Det er en orm, der registrerer alle brugernavne/passwords og sender dem videre til flere forskellige E-Mail adresser. Eneste måde at slippe helt af med Badtrans, hvis den har hærget, skulle være komplet formattering af systemet!
Ét enkelt klik på den inficerede mail/fil skulle inficere computeren.
Avatar billede brosnjikov Nybegynder
02. december 2001 - 00:13 #11
Badtrans kan genkendes ved en \"_\" foran e-mail adressen (som det fra Uffe Larsen!)
Avatar billede jbe Nybegynder
02. december 2001 - 00:17 #12
Avatar billede perhaps Nybegynder
02. december 2001 - 13:47 #13
Her er et link til et værktøj der fjerner den og så er dette værktøj nemt at bruge. Du skal ikke rode rundt i registreringsdatabasen og lign. Download til dit skrivebord og dobbeltklik på CleanBt.exe så skal du bare følge instruktionen.
http://www.protectorplus.com/download/cleanbt.htm

Avatar billede lindsepigen Nybegynder
02. december 2001 - 16:19 #14
Er der nogen af jer der har prøvet de ovenstående værktøjer til at fjerne virussen i XP eller er der ikke andet at gøre end at reinstallere?
Avatar billede perhaps Nybegynder
02. december 2001 - 16:27 #15
Min kammerat brugte det link jeg har angivet ovenfor og det fjernede virussen selv om den havde hærget på pc-en. Han har Windows 98. Jeg ved ikke hvordan den fungerer med XP.
Avatar billede styler.dk Nybegynder
03. december 2001 - 10:46 #16
Hehe..
jeg glemte at opdatere min Norton...
Jeps den skriver den er en virus...