Avatar billede rylle Nybegynder
01. december 2001 - 23:08 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

DS1820

Er der en eller nogle der har erfaring med DS1820 Thermometer fra Dallas Semiconduktors eventuelt en scematic til seriel port og eventuelt program eks. eller stump til VB
Avatar billede microtec Nybegynder
02. december 2001 - 00:33 #1
Jeg har arbejdet meget med DS-1820 og andre af Dallas 1-wire produkter.

Du finder diagrammet til COM-port adaptoren på side 21 i denne application-note http://pdfserv.maxim-ic.com/arpdf/AppNotes/app74.pdf

Kik også på http://www.ibutton.com for mere information on Dallas 1-wire.

Jeg har desværre ikke noget kode i VB. Alt min source-kode er skrevet i Pascal og Delphi.
Avatar billede microtec Nybegynder
12. december 2001 - 15:39 #2
Hvordan går det med din DS1820?
Har du fået opbygget interfacet til seriel-porten?
Avatar billede rylle Nybegynder
15. december 2001 - 03:10 #3
Hej microtec jeg har ikke fået bygget interfacet til seriel-porten i nu (jeg regner med at jeg får tid mellem jul og nytår), men jeg har fået bygget et til parallelporten det er bygget op som et Digitherm1 fra www.hardcom.dk. men det jeg er mest interaseret i er hvordan jeg får fanget data fra com porten til vidre bearbejdning, det program der er med fra hardcom er lukket så jeg kan kun få data fra to følere fra en log fil,jeg ville også gerne vide hvordan man identificerer de forskellige følere efter derres interne serie-nr
jeg har desværre ikke forstand på Pascal/Delphi programmering, er det svært at lære?
findes der nogle gode og billige(gratis) compillere til disse
hvis du har et/nogle program eksempler til ds1820 er jeg den glade modtager.:-)
jeg har været på nettet vedr.1820 og der findes en masse men ikke lige omkring VB programmer
hilsen Michael
Avatar billede microtec Nybegynder
15. december 2001 - 10:35 #4
Hvis du kan programmere VB er Deplhi meget let at lære. Det er også et visuelt programmeringssprog.
Der har været gratis versioner af Delphi på forside CD-ROMen til Alt om Data flere gange.

Det link til en apllication-note jeg gav dig indeholder også en god beskrivelse at software til 1-wire bussen. Jeg tror let du kan skrive din egen software i VB. Ellers er jeg sikker på at du kan finde et eksempel på nettet.
Avatar billede rylle Nybegynder
16. december 2001 - 22:27 #5
Hej Microtec jeg har lige købt Alt om Data December nr der er en Delphi 6 Presonal fuld funktion udgave
så den vil jeg lige studerer men hvis du har en eksempelkode i Delphi til DS1820 ville jeg blive glad min E mail er michael-rydahl@email.dk
Avatar billede microtec Nybegynder
04. januar 2002 - 14:52 #6
rylle >> Hvorfor pokker afviser du mit svar?
Du bad om et diagram til hvordan man laver et seriel interface til Dallas DS1820 og det fik du.
Det er endda det officielle diagram fra Dallas.
Avatar billede microtec Nybegynder
04. januar 2002 - 14:55 #7
...du forventer for håbentlig ikk at jeg mailer noget som helst til dig.

I http://www.eksperten.dk/spm/32985 afviser du også et korrekt svar fra mig.
Avatar billede microtec Nybegynder
10. maj 2002 - 13:13 #8
Hvorfor lukker du ikke bare spørgsmålet?
Du afviser jo alligevel de rigtige svar, der kommer.