Avatar billede deniz Nybegynder
01. december 2001 - 22:22 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

IP Adresser

Jeg mødte en der kunne se min ip adresse mens jeg chattede med ham på ofir chat. Så stor en side som ofir.. Hvordan kan han det? Hvilket program bruger han?
Avatar billede dmcn Praktikant
01. december 2001 - 22:26 #1
Har han rent faktisk vist dig hvad din IP var, eller var det bare noget han sagde?
Avatar billede downloadcentral.dk Nybegynder
01. december 2001 - 22:26 #2
Det er i det hele taget ikke så svært, dit IP-nummer bliver faktisk registreret og gemt på stort set alle sider o.l. du besøger....... -Var han måske admin?
Avatar billede deniz Nybegynder
01. december 2001 - 22:41 #3
Nej han var ikke admin. (admins har heller ikke adgang til at se folks ip). Men han nævnede min ip. Hvordan kan han se hvor min ip er gemt henne på ofir? der er så mange besøgende konstant, så hvordan kunne han præcis pointe min ip?
Avatar billede dmcn Praktikant
01. december 2001 - 22:45 #4
Og du tjekkede selvfølgelig at det *var* den IP du havde?
Avatar billede deniz Nybegynder
01. december 2001 - 22:46 #5
øhm.. hvordan gør jeg det? Han nævnte ip\'en på min com.
Avatar billede deniz Nybegynder
01. december 2001 - 22:53 #6
vil i ha\' flere point eller hvad :)))?
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. december 2001 - 22:54 #7
deniz> prøv at gå ind på www.myip.dk - den viser din ipadresse :)
Avatar billede deniz Nybegynder
01. december 2001 - 22:55 #8
Jeg kender godt min ip, det var den han nævnte :). men hvordan faan kunne han det...
Avatar billede deniz Nybegynder
01. december 2001 - 22:57 #9
da jeg spurgte ham hvordan han gjorde sagde han, gå ind på kazaar, så finder du ud af noget. Det gjorde jeg, men det var en hardcore porno kanal
Avatar billede deniz Nybegynder
01. december 2001 - 23:00 #10
Ok, puljen er sat op på 50 point!
Avatar billede deniz Nybegynder
01. december 2001 - 23:04 #11
Hmf.. jeg har virkelig brug for hjælp... 100 point..
Avatar billede deniz Nybegynder
01. december 2001 - 23:07 #12
kom nu en eller anden.. 200 point
Avatar billede deniz Nybegynder
01. december 2001 - 23:08 #13
ok.. 300, det er alt hvad jeg har..
Avatar billede dmcn Praktikant
01. december 2001 - 23:10 #14
Lad nu være med at sætte point op! Klokken er 23.10 en lørdag aften - hvor mange tror du lige sidder online og venter på lige præcis dit spørgsmål?
Derudover, hvad fa\'en skal han bruge din IP til? Min er 212.237.190.96 - hvad vil du bruge den til?
Avatar billede kari Nybegynder
01. december 2001 - 23:11 #15
SPØRG HAM
Avatar billede deniz Nybegynder
01. december 2001 - 23:13 #16
nOrmality.. hmm.. jeg spurgte \"hvordan\", jeg spurgte ikke om det var farligt
Avatar billede dmcn Praktikant
01. december 2001 - 23:16 #17
Og jeg siger at du skal lade være med at sætte point så kraftigt op - det er der absolut ingen grund til.
Avatar billede soreno Praktikant
01. december 2001 - 23:25 #18
en ipadresse er bare en logisk adresse, ligesom du bor på en eller anden adresse i det virkelige liv.
Vedkommende der har din ip kan ikke bruge den til meget andet end hvad du kan bruge østergade 20 til.

Selvfølgelig kan han hacke dig, men omvendt kan enhver jo også bryde ind på din rigtige adresse.

Hvordan vedkommende har fundet frem til din er lidt svært at svare på. Det kan jo faktisk også være en af dine venner (der kender din ipadresse) der laver en joke med dig.

Eller hvis du har været inde på vedkommendes webside, kan han bare kigge i loggen, der står ip blandt mange andre oplysninger.

du har ikke noget at være paranoid over!

Dette er egentlig et svar, men jeg ønsker ikke at markere det som et svar da du er nyoprettet og fyrer alle point af på ét spørgsmål..
Avatar billede nst Nybegynder
02. december 2001 - 02:26 #19
nu er jeg ikke sikker på og det her er rigtigt men så vidt jeg ved så kører ofir\'s chat\'s \"over\" irc og hvis han har siddet på irc på en ofir chat så kan han nemt se din ip det er bare 2 klik med et chat program som mirc
www.mirc.com

men der er jo mange måder at få fat i ip\'er på
men hvorfor skulle man (udover at blære sig, og det var jo nok det han ville)
Avatar billede deniz Nybegynder
02. december 2001 - 03:32 #20
Kan du fortælle mig hvordan man ellers kan finde ip\'er på igennem ofir?
Avatar billede nst Nybegynder
02. december 2001 - 15:18 #21
jeg kan ikke lige komme i tanke om nogen andre måder men jeg vil da lige tænke over det