Avatar billede waldowolf Nybegynder
01. december 2001 - 20:28 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Ny IP

Hmm, at skifte Ip.
- Er det ulovligt?

Jeg ved at der findes programmer så man kan gøre det....
Kan i give mig noget information om det?

!waldo! www.enter-s.dk
Avatar billede dmcn Praktikant
01. december 2001 - 20:31 #1
Har du fast IP kan den kun skiftes af din internetudbyder. Har du dynamisk IP skifter den hver gang du kobler op til Nettet.
Du kan ikke skifte IP med et program - du kan skjule den bag proxy-servere, men ikke skifte den.
Avatar billede l_akira_l Nybegynder
01. december 2001 - 20:33 #2
Det er 100% lovligt at skifte din IP til hvad du nu vil, så længe det ik er en andens. Der er og en masse gode IP-redirectere derude, så som www.DNS2GO.com og www.DNSART.com men du kan også bare gøre det manuelt. Hvis din internet udbyder tillader det.
Avatar billede waldowolf Nybegynder
01. december 2001 - 20:33 #3
n0rmality  >> Ok, men altså.
www.enter-s.dk/i kan man \"skifte\" den til det man vil?!
Avatar billede waldowolf Nybegynder
01. december 2001 - 20:34 #4
l_akira_l  >> Hvis man skifter til en andes IP, hvis jeg nu skfitet til din?!
Avatar billede dmcn Praktikant
01. december 2001 - 20:35 #5
Nej, du kan ikke skifte den til det du vil. Din udbyder har fået en IP-range tildelt, som udbyderen frit kan dele ud af. Du kan kun få en IP indenfor denne range.
Avatar billede l_akira_l Nybegynder
01. december 2001 - 20:35 #6
ja det må du ik. Du kan jo så udgive dig for mig ik. Men jeg ved faktisk ik om det overhovedet kan lade sig gøre.
Avatar billede waldowolf Nybegynder
01. december 2001 - 20:35 #7
Var ude for en på IRC \"skiftet\" til en andes IP, og kunne komme ind selvom han var banned...
Avatar billede dmcn Praktikant
01. december 2001 - 20:35 #8
Der er heller ikke nogen mulighed for at definere hvilken IP du ønsker, selvom du finder en indenfor IP-range\'n som du ønsker.
Avatar billede dmcn Praktikant
01. december 2001 - 20:36 #9
Så er det fordi han har dynamisk IP, og så kobler af og op igen, så han bliver tildelt en ny.
Avatar billede waldowolf Nybegynder
01. december 2001 - 20:38 #10
Hvordan kan han så ramme den IP?
Avatar billede dmcn Praktikant
01. december 2001 - 20:40 #11
Hvordan ved du at han skiftede til en andens IP? Hvis han bare skifter til en hvilken som helst anden IP kan han komme ind.
Avatar billede tgm Nybegynder
01. december 2001 - 20:41 #12
du skal vente til at hans leased ip udløber på DHCP serveren
ved TDC|BB er leasen en time
TGM
Avatar billede dmcn Praktikant
01. december 2001 - 20:43 #13
tgm : Så vidt jeg ved gør det ham da ikke i stand til at \"vælge\" hvilken IP han gerne vil have?
Avatar billede tgm Nybegynder
01. december 2001 - 20:44 #14
nej men han vil få en ny
Avatar billede waldowolf Nybegynder
01. december 2001 - 20:44 #15
n0rmality  >>
Med noget IRC Script-haløjsa.
Han skiftet til, en af admin\'s så de ikke kunne banne ham uden at banne admin - mysitsk level system, men altså...

Han er foresten gået...
Avatar billede dmcn Praktikant
01. december 2001 - 20:46 #16
Det lyder *meget* sært - har *aldrig* hørt om nogen, der selv kunne vælge deres IP.
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
01. december 2001 - 21:12 #17
i irc findes der nogle \"hack\" programmer der gør at irc serveren opfatter fx. 1 ip, men clienten har en helt anden.
kaldet spoofing

han skifter ikke ip, men serveren tror det.
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
01. december 2001 - 21:14 #18
da opasia var helt nyt kunne man også frit gå ind og vælge ip inden for deres range.
det trick lærte jeg af en tekniker der var med til at opsætte centralen her i byen.
så i det ½ år jeg havde opasia havde jeg samme ip.
men efter 6 mdr lukkede de den mulighed.