Avatar billede whistmaster Nybegynder
01. december 2001 - 19:56 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

W95.CIH

Jeg har lige hentet og installeret Norton antivirus 2000. Men da jeg så genstarter computeren og den indlæser windows får jeg at vide at jeg har virud.
Fint nok tænker jeg for jeg har ikke før haft et virusprogram så nu kan jeg da få fjernet nogle virusser. MEN så finder den virusen W95.CIH og jeg har ikke nået at hente de nyeste filer til Norton AV. Inden jeg får set mig om har jeg fået lavet det således at jeg ikke kan køre en masse programmer - heriblandt internettet.

Nogen som kan hjælpe mig med at få virussen væk ?

P.S jeg giver gerne flere point hvis det er nødvendigt - men har ikke flere på denne computer/konto jeg sidder ved.
Avatar billede soreno Praktikant
01. december 2001 - 20:10 #1
hvor kan man hente norton antivirus 2000 lovligt?
du har ikke flere point ved den computer/konto.. har du oprettet flere brugere?
Avatar billede whistmaster Nybegynder
01. december 2001 - 20:12 #3
Nej bruger en andens konto plus computer ( Kunne ikke lige huske min kode)
Du kan hente det gratis ved opasia hvis du har fx. nettid abonoment hos tdc :-)
Avatar billede soreno Praktikant
01. december 2001 - 20:13 #4
ok, det var jeg ikke klar over :)
Avatar billede whistmaster Nybegynder
01. december 2001 - 20:30 #5
soreno - Programmet fortæller mig at der ikke er virus i memory\'en - Hvad gør jeg så nu ?
Avatar billede soreno Praktikant
01. december 2001 - 20:57 #6
så opdatere du til nyeste virus definition files, og scanner og fjerne virusen.
en virus kan kun brede sig hvis den er i memory.
Avatar billede whistmaster Nybegynder
01. december 2001 - 21:04 #7
Jeg kan ikke tilslutte mig internettet længere mange filer er fyldt med virus. Kan næsten ikke åbne nogen programmer uden at få en virus alam fra norton av.

Vil det hjælpe hvis jeg formatere computeren ??

Kan jeg rissikere at computeren engang ikke kan bruges mere - at den ikke engang kan starte ??
Avatar billede soreno Praktikant
01. december 2001 - 21:11 #8
du behøver ikke internet på \"virus computeren\", du kan downloade updates på: http://www.symantec.com/avcenter/download/pages/US-N95.html
der findes endda delte filer, så du kan overføre dem via diskette.

hvis norton antivirus kan finde virusen kan den vel også fjerne den?

så vidt jeg ved vil virusen forsøge at slette indholdet af bios den 26. i hver måned.
Avatar billede whistmaster Nybegynder
01. december 2001 - 21:23 #9
Er ikke sikker på at den kan det - Kan jeg bare formatere computeren eller vil virussen \"gemme\" sig ?
Avatar billede soreno Praktikant
01. december 2001 - 21:27 #10
at formatere bør være sidste udvej.

jeg tror ikke at den gemmer sig, men vær opmærksom på hvor du har den fra.. hvis du installere det program som virussen stammer fra er du jo ikke kommet videre.

sidste udvej:
formater
installer windows
installer norton antivirus
opdater norton antivirus
installer resten
Avatar billede mixter Nybegynder
02. december 2001 - 10:58 #11
Avatar billede whistmaster Nybegynder
02. december 2001 - 13:20 #12
Jeg har nu formateret mit c-drev.
Men efter jeg har downloaded NA. 2000 og opdateret med de nyeste filer er jeg nød til at genstarte. Når jeg så får startet computeren og starter NA. og så prøver at skanne alle mine filer for virus får jeg at vide at NAVW32.EXE er blevet ændret. Og så kan jeg gøre andet end at sige ok.
Nogen forslag  ??
Avatar billede whistmaster Nybegynder
02. december 2001 - 13:32 #13
Er det slet ingen som kender til dette ?
Avatar billede whistmaster Nybegynder
02. december 2001 - 14:42 #14
Ok - Opretter et nyt spg. under overskriften: NAVW32.EXE  i stedet for.