Avatar billede s.b.a Nybegynder
01. december 2001 - 19:55 Der er 18 kommentarer og
4 løsninger

Hvor mange sprog findes der !!?

Hej alle

Er her nogen der ved hvor mange sprog der findes i hele verden !????

/S.B.A
Avatar billede the_email Nybegynder
01. december 2001 - 19:57 #1
Nej.
Avatar billede theleiflindholms Nybegynder
01. december 2001 - 19:57 #2
Tæl hvor mange lande der er  og voila! du har hvor mange sprog . Derefter kandu så tælle indianer stammernes sprog
Avatar billede the_email Nybegynder
01. december 2001 - 19:57 #3
Der vel tusinder af forskellige indianske sprog????
Avatar billede s.b.a Nybegynder
01. december 2001 - 19:58 #4
Jeg vil have et tal på det præcis........hvis der er nogen der ved det ??
Avatar billede invisibleman Nybegynder
01. december 2001 - 19:58 #5
the_email: Dumt svar, synes du ikke !?

theleiflindholms: USA, England, Irland og Skotland snakker så vidt jeg ved alle sammen (more or less) Engelsk. sååe .. den med at tælle lande, holder vist ikke helt.
Avatar billede invisibleman Nybegynder
01. december 2001 - 19:59 #6
the_email: Der er sprog og dialekter. De fleste indianske sprog er dialekter af et andet sprog.
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2001 - 20:00 #7
>>theleiflindholms: Du kan da ikke bare tælle antallet af lande. I Sydamerika taler klart flertallet spansk.

\"The Ethnologue is a catalogue of more than 6,700 languages spoken in 228 countries. The Ethnologue Name Index lists over 39,000 language names, dialect names, and alternate names. The Ethnologue Language Family Index organizes languages according to language families.\"

Link: http://www.unhchr.ch/udhr/miscinfo/sources.htm
Avatar billede theleiflindholms Nybegynder
01. december 2001 - 20:01 #8
Altså USA.England, Irland og Skotland har en grundstamme i engeslk men me deres eget accent . Men start med de engelsk talende lande !!!!!!!! der er sku da mange så!!!!! . Altså han spørger hvor mange sprog der er
Avatar billede theleiflindholms Nybegynder
01. december 2001 - 20:02 #9
50.000 srog + indianer sprog
Avatar billede theleiflindholms Nybegynder
01. december 2001 - 20:02 #10
srog=sprog
Avatar billede theleiflindholms Nybegynder
01. december 2001 - 20:03 #11
Det tager da sin tid meeen du for alle alnde med så . Derefter tag indianer stammernes sprog
Avatar billede microtec Nybegynder
01. december 2001 - 20:38 #12
Spørgsmålet kan ikke besvares.
Tænk blot på hvor mange politiske diskussioner der er om anerkendelse af det ene og det andet sprog.
Tænk også på diffinitionen af \"et sprog\". Vestjysk og Bornholmsk er ikke \"sprog\" selv om de ikke forstår hinanden. Dog kan du ikke blot tælle lande, som nogen siger. Mange lande har flere officelt anerkendte sprog.
Avatar billede msmows Nybegynder
01. december 2001 - 21:47 #13
A tøvs te ham dæe \"bettetec\" hår givæn en gue swar.
Avatar billede tgm Nybegynder
01. december 2001 - 21:55 #14
MSMOWS>> heh
Avatar billede the_email Nybegynder
01. december 2001 - 22:10 #15
Fuck jer der skriver at mit svar er dårligt, sim microtec skriver er det umuligt at afgøre, og så kan jeg vel godt svare nej, og så komme med en grund bagefter.

TheEmail.
Avatar billede microtec Nybegynder
01. december 2001 - 23:05 #16
the_email >> Selvfølgelig kan du komme med en god begrundelse bagefter.
Det gjorde du bare ikke ;o)

PS: Pas lige på dit sprog. Vi skal kunne holde ud at være her alle sammen.
Avatar billede the_email Nybegynder
01. december 2001 - 23:23 #17
Ja, okay, jeg passer bedre på mit sprog, blev bare lidt sur over de *BIIIIP* kommentar.
Avatar billede stelki Nybegynder
02. december 2001 - 09:52 #18
der er lige præcis sådan cirka 2451812
Avatar billede microtec Nybegynder
02. december 2001 - 10:40 #19
Nå, jammen så vil jeg da også give et svar.
Det er mere seriøst end de svar der er givet.
Avatar billede Slettet bruger
02. december 2001 - 17:50 #20
>>microtec: Hvad useriøst er der ved mit svar?
Avatar billede microtec Nybegynder
02. december 2001 - 20:17 #21
magik >> Det var mere the_email´s \"Nej\" og stelki´s \"der er lige præcis sådan cirka 2451812\".
Det var ikke rettet mod dig :o)

Avatar billede Slettet bruger
02. december 2001 - 20:19 #22
>>microtec: Thx... Troede lige det her spm var gået helt amok :)