Avatar billede netcrawler Nybegynder
01. december 2001 - 17:44 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Proftpd med mysql-support

hellio!

jeg har compilet mysql selv, og den virker umddelbart fint.

Jeg compiler så proftpd med:

./configure --mandir=/usr/man --prefix=/usr/local/proftpd --sysconfdir=/etc --localstatedir=/var/run --with-modules=mod_sql:mod_sql_mysql --with-includes=/usr/local/mysql/include/:/usr/local/ssl/include/ --with-libraries=/usr/local/mysql/lib/mysql/:/usr/local/ssl/lib/

og den melder ingen fejl... jeg make installer og stadig ingen fejl...

da jeg så forsøger at starte proftpd:

babyburner:~# proftpd
proftpd: error while loading shared libraries: libmysqlclient.so.10: cannot open shared object file: No such file or directory
babyburner:~#

jeg fatter ikke en skid... den fil ligger i mysql\'s lib/ ....
Avatar billede razor Nybegynder
01. december 2001 - 17:46 #1
Tilføj stien til mysql\'s lib/ i /etc/ld.so.conf og kør ldconfig
Avatar billede netcrawler Nybegynder
01. december 2001 - 17:57 #2
MANGE MANGE TAK! nu har jeg rodet med det hele natten og i dag med...