Avatar billede olemis Nybegynder
01. december 2001 - 16:14 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Argosoft mail server og mail client

Kan tjekke mail via pop3 \"hjemme\" via lokal netværk, mens andre fra www ikke kan.

Er der en eller anden der kan hjælpe ?
Avatar billede jbe Nybegynder
01. december 2001 - 16:20 #1
Har du enablet web-access for domænet?

Hvilken version bruger du?
Avatar billede olemis Nybegynder
01. december 2001 - 16:24 #2
version 1.7 Pro

og web-access er enablet
Avatar billede jbe Nybegynder
01. december 2001 - 16:28 #3
Det skulle være den nyeste, og nøjagtig den samme som jeg selv bruger (uden disse problemer).

Pr. default kører ArgoSoft\'s web-interface på port 80, har du ændret det?

Kører der en web-server på samme ip-adresse på port 80 (Mailserveren kan ikke køre på samme ip, på samme port som en anden webserver)? Så skift evt. porten?

Er det alle konti og alle domæner det er galt med? Får du svar fra web-interfacet?

F.eks. har jeg en Webserver kørende på port 80 på en anden server, men bag samme router og dermed for omverdenen samme ip, så jeg kører mit web-interface på port 81.

Lidt nærmere fejlbeskrivelse måske?
Avatar billede olemis Nybegynder
01. december 2001 - 16:54 #4
Outlook melder denne fejl:

Opgaven \'mail.domæne.dk - sender og modtager\' rapporterede en fejl (0x80042108) : \'Outlook kan ikke oprette forbindelse til e-mail-serveren til indgående post (POP3). Hvis du fortsætter med at modtage denne meddelelse, skal du kontakte serveradministratoren eller din Internetudbyder.\'

Har prøvet med domæne navn og ip som host ( Det kan ses i log filen at serveren slet ikke modtager noget )

Avatar billede jbe Nybegynder
01. december 2001 - 17:06 #5
OK, jeg tror jeg misforstod dig så, jeg troede at mailklienter godt kunne hente og sende også udefra, men ikke vha. Web-access.

Så skal vi nok lede et andet sted.

Hvordan ser din DNS-opsætning ud? Peger MX-record\'en på mailserverens ip? Routes port 110 og 25 til mailserveren fra det eksterne net til det interne?

Hvis du evt. vil oplyse domænet, kan jeg evt. checke hvad jeg kan se herfra.
Avatar billede olemis Nybegynder
02. december 2001 - 10:17 #6
Hej

Jeg har Pro@ccesss ADSL fra TDC så routeren skulle jo være sat til 110 og 25. Pcen der køre mail serveren køre Win2k som har fået 3 stk\'s IP\'er, da den både køre mail, WWW og ftp. Jeg har sat ArgoSoft til at lytte på alle de 3 IP\'er.

Jeg bruger gratisdns.dk jeg har lavet et MX recorde med host: mitdomæne.dk Mail exchanger: min faste IP og Preference: 10 (har fået at vide 10 var bedst)

Selve mail serveren kan godt modtage mail, men folk kan bare ikke hente den via f.eks. outlook. Men med webmailen kan de sagtens.... tjekke mail

Et af domænerne jeg har på adsl\'en er kajkage.dk
Avatar billede jbe Nybegynder
02. december 2001 - 10:32 #7
Prøv at checke din routeropsætning.

Hvis jeg herfra forsøger en telnet til mail.kajkage.dk på port 25 er det ok, men jeg kommer ikke i kontakt på port 110, som bruges til pop3-mailklienter
Avatar billede olemis Nybegynder
02. december 2001 - 11:33 #8
Hej

Jeg kan ikke telnet til min router, da jeg har Pro@ccess adsl... det er kun TDC der kan ændre i routeren :-(
Avatar billede olemis Nybegynder
02. december 2001 - 11:59 #9
Men det kunne jo godt være at jeg skulle kontakte TDC for at høre om min port 110 udfra -> til min server er helt frisk... eh..
Avatar billede jbe Nybegynder
02. december 2001 - 18:41 #10
Det tror jeg er en god idé, hvis du vil have folk udefra til at kunne sende og hente post vha. en mail-klient som f.eks. Outlook.

Evt. kunne du ændre opsætningen af Mailserveren, så du bruger en anden port, men den skal stadig være åben gennem routeren, og det er lidt noget bøvl, da man også skal huske at ændre standard opsætningen af mailklienterne til at bruge en anden port.

Det undrer mig iøvrigt, at du ikke selv kan ændre i routerens opsøtning. Jeg har min forbindelse via CyberCity, og har fuld kontrol over min router, incl. alle manualer fra Routerleverandørens (Cisco) side, men der er selvfølgelig den risiko, at man laver \"ged\" i det.
Avatar billede olemis Nybegynder
02. december 2001 - 21:29 #11
jeg kan ikke ændre i routeren... da jeg har Pro@ccess adsl... der er det kun TDC der kan ændre i den, de vil ændre i den modbetaling der hedder noget med 900,- + moms uanset hvor meget der skal ændres...
Avatar billede jbe Nybegynder
02. december 2001 - 22:34 #12
Hm - de ved sandelig da godt hvad de vil ha\' for det. Det synes jeg er meget dyrt!, men man kunne måske argumentere for, at port 110 burde være åben, når du skal køre mailserver.

Det kommer selvfølgelig an på, hvad der står i papirerne omkring oprettelsen.
Avatar billede nebbelunde Nybegynder
03. december 2001 - 03:05 #13
Bruger selv samme mailserver...

Det hjælper da ikke at ændre porten...
Så kan andre da ikke sende ind, andre servere..eller hvad?

(Har selv adsl modem fra TDC)
Avatar billede jbe Nybegynder
03. december 2001 - 10:22 #14
nebbelunde>> Den port jeg refererer til, er den port der anvendes af mailklienter, til POP3-mail, og ikke den som andre mailservere anvender (SMTP)
Avatar billede nebbelunde Nybegynder
03. december 2001 - 13:00 #15
ok, er ikke så meget inde i det. ;?)
Avatar billede nebbelunde Nybegynder
06. december 2001 - 12:42 #16
Har selv modem...
Avatar billede olemis Nybegynder
09. december 2001 - 15:05 #17
Hej jbe

Jeg har fundet problemet.

Du får point fordi du har vært behjælplig... har lige et spm som du måske kan svare på...

Når man opretter email konti\'s via webmailen kan man så ikke gøre sådan at det ikke er alle der bare kan oprette kontoer(altså kode på, så det er kun en person der kan oprette mail til et domæne)?
Avatar billede nyrup Nybegynder
09. december 2001 - 16:27 #18
Du kan disable oprettelse af e-mails fra web, og så lade domæneadmin, bruge http://mail.domæne.dk/domainadmin, så skal man kende login for at kunne oprette