Avatar billede taishi Nybegynder
30. november 2001 - 17:39 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ehm... Virus..?

Her idag begyndte min computer at te sig underligt. Den genstartede og meldte en IRQ fejl. Noget med at et PCI kort i slot 2 delte IRQ med Primary IDE drivers (skriver ud fra hukommelsen) Man kan så fortsætte ved at trykke F1, og efter den har stået i et par minutter kommer den der blå skærm med \"...Udførte ulovlig handling..\" osv. Jeg kan godt få den startet op i fejlsikret tilstand. Men jeg prøvede først trinvis bekræftelse... og den manglede en masse dll\'s som Himem.dll(?)
Ved godt at det er en masse ting på en gang, men hvis du har en ide eller kender problemet, så læg da lige et svar ind? :)

ps. jeg er villig til at højne pointantallet, da jeg skal bruge computeren næste uge til projekt... så det er lidt noget pis at den ikke virker...!

/taishi
Avatar billede riversen Nybegynder
30. november 2001 - 17:41 #1
for det første...60 = svært spørgsmål!

har du åbnet nogle vedhæftede filer i mails for nyligt...tænk dig godt om
Avatar billede taishi Nybegynder
30. november 2001 - 18:02 #2
Jeg har faktisk lige fået at vide af min storebror, at hans venner har modtaget noget virus via mail. De ved så ikke hvilken det er....

og..hmmm. 150, det er sgu også lidt mange, men det er jo også et meget svært spørgsmål, der er ikke så meget at gå efter.. eller?
Avatar billede riversen Nybegynder
30. november 2001 - 18:45 #3
har de modtaget virus fra dig? hvad er navnet på den vedhæftede fil?
Avatar billede perhaps Nybegynder
30. november 2001 - 19:58 #4
Kan du komme på nettet så forsøg med en online-scanning og se hvad den siger? Jeg tror på den med virus. Du kan scanne online på www.housecall.antivirus.com
Prøv det først og kom med en tilbagemelding om hvad virussen hedder (det fortæller housecall dig)så skal du få værktøjet til at fjerne den med bagefter.
Og som de andre: 150 points er for meget. 60 for et svært spørgsmål
Avatar billede riversen Nybegynder
30. november 2001 - 20:40 #5
http://www.symantec.com/avcenter/tools.list.html

her er et tool til at fjerne viruset
Avatar billede riversen Nybegynder
30. november 2001 - 20:43 #6
ups, forkert sted...
Avatar billede hojben Novice
30. november 2001 - 21:59 #7
Meget svært spørgsmål = stadig 60 point
Avatar billede fcs Novice
01. december 2001 - 00:49 #8
http://www.pandasoftware.com/activescan/default_com.asp kan du scanne din pc online og ofte også rense din maskine for evt. virus. Denne online scanner er den bedste - ihvertfal i følge denne test: http://www.comon.dk/20/view.asp?ID=9560
Avatar billede byfoged50 Nybegynder
04. december 2001 - 10:00 #9
Kommentar til fcs. du har fuldstændig ret, det er en kanon måde at få renset for de nyeste virus
Avatar billede taishi Nybegynder
09. december 2001 - 23:07 #10
Så fik jeg endelig computeren op og køre igen.
Jeg kunne heller ikke komme online med den, desværre.
Den gik helt i sort, og jeg har måttet geninstallere, men tak for de mange indlæg.