Avatar billede 3xs Nybegynder
30. november 2001 - 17:11 Der er 1 løsning

problemer med installeringen af netkort til stofanet

Hej er der nogen der kan hjælpe mig,

Jeg forsøger at installerer mit netkort som jeg har fået af stofa. Min computer er en ældre udgave (166Hz, 32 MbRam, 486 - amdk6) men i det store hele skulde den leve op til en kravene. Jeg har tidligere benyttet mig af såvel 56 kb modem som ISDN forbindelse uden problemer.

Det forholder sig sådan at netkortet skaber konflikt (code 8 hvad dette så end vil sige) hver gang det er blevet installeret. Efter at have geninstalleret netkortet nogle gange uden held ringede jeg til STOFANET support. Her fik jeg at vide at jeg skulle geninstallerer motherboarded - kan det virkelig passe????  Nå, men i det hele taget vil jeg være meget interesseret i at vide mere om hvordan jeg løser mit netkortsproblem lettest muligt.
Mvh.
Michael Micor
Avatar billede dladla Nybegynder
30. november 2001 - 17:23 #1
Du skal ikke geninstallere motherboardet.
problemet er dine IRQ settings.
Se evt om du kan ændre i netkortets instillinger manuelt, find en ledig IRQ så skulle det virke.

Alternativt fjerner du f.eks lydkortet, grafikkortet og netkortet i enhedshåndteringen.
klikker på opdater og ser om Bill\'s gamle program ikke kan sætte det op for dig.

Tjek evt i din BIOS er IRQ tildelingen står til automatisk.

Snip snap snude