Avatar billede cyberesben Nybegynder
26. marts 2000 - 15:36 Der er 58 kommentarer og
5 løsninger

Diskussion: Windows 2000 vs. Windows 98

Hejsa

på min ICQ var der meget delte meninger om hvorvidt win98 (se) var bedre end win2k...

jeg fatter ikke hvad folk har gang i når de kan sige sådan noget lort med at 98 er bedre end 2k...

jeg har sågar hørt argumenter som "mere stabilt, hurtigere"

så hvis vi lige kan få en diskussion i gang, har vi også noget at grine af, når folk kommer med latterlige påstande om at 98 er bedre end 2k...

så skyd frem med jeres argumenter hehehe
Avatar billede boomer Nybegynder
26. marts 2000 - 15:39 #1
Linux
Avatar billede cyberesben Nybegynder
26. marts 2000 - 15:40 #2
boomer>> du er velkommen til at lave din egen diskussion, men her er det windows vi diskuterer
Avatar billede ramlev Nybegynder
26. marts 2000 - 15:41 #3
Hmm.... det er vel et definitonsspørgsmål, der er vel også nogle bønder der mener at en Traktor er bedre end en Porsche.... ? ... Men jeg har kun prøvet w2k i kort tid, men blev helt bidt af det, Det kører sgu 1000 gange mere stabilt end win98.
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
26. marts 2000 - 15:41 #4
98 er bedre til nogle spil der kører på 16bit kode, men det er vist også alt, Win2K er simpelthen bedre til alt andet (især directx spil) / programmer generelt
Avatar billede rippie Nybegynder
26. marts 2000 - 15:44 #5
Jeg kan kun sige at 2000 er bedere og mere stabilt, blandt andet ved grafik og lyd! der er brugt en del mere tid på det end win98

Avatar billede desperado Nybegynder
26. marts 2000 - 15:46 #6
inden man kommer med mange beskylninger
så husk nu på at w2k skriver 2 x så meget til regdatabasen som wintendo 98

men w2k sætter stører krav til godt ordenlig hardware.. og ikke billig lorte ram ! husk nu det næste gang du brokker dig over den går ned !
; )
Flere ?!?
Avatar billede tomb3 Nybegynder
26. marts 2000 - 15:47 #7
Flot Esben din nar!

1) Windows2kDK er totalt fyldt med bugs, den var totalt fucked 10min efter install.

Windows2kUK er okay, men har skiftet tilbage til Windows98SE efter lang tid med Win2k.

2) Windows2kDK kunne ikke køre HalfLife, prøvede at installere det 2 gange!

3) Windows2k suger lidt, da det er bygget op på NTkernen som gør at det ikek kan køre alle programmer/spil

4) Opdatrten er noget være shit.
Okay man kan gemme rammene på hd'en, men efter 2 uger, havde Windows2k slettet funktionen, selvom mine ram stadig lå på hden.

5) LAN..  netværket i Win2k sucks for vildt. NT burde være hurtigere og mere stabilt over netværk. Men det tager tusind år at gennemse de andre computere på netværket.

6) Windows2k mangler nogle ordentlige drivere. Fx NVIDIA's detonator drivere, så man kan spille OpenGL spil.

7) Færre FPS i spil end med Windows98SE

8) Efter noget tid, begynder Windows2k at fryse et eller 2 sek engang immelem. Kender flere der har prøvet det!

9) Computeren bliver sløv at arbejde med, efter lidt tid.

10) Nu gider jeg sq ikke mere...........

/Tomb3
Avatar billede tomb3 Nybegynder
26. marts 2000 - 15:52 #8
Jow... til alle jer der mener Win2k er gud, fordi i lige har prøvet det i et par uger eller en måned. Gå hjem... efter længere tid bliver den sløv og ikke mindst USTABIL
Avatar billede rippie Nybegynder
26. marts 2000 - 15:54 #9
je vil gerne vide om jeg er den eneste der har problemer med f.eks starcraft  i win2k eller halflife?? mit halflife skriver noget med net_get packet error
og starcraft vil slet ik åbne
Avatar billede cyberesben Nybegynder
26. marts 2000 - 15:54 #10
tumpe3>>
1. danske version er er altid noget lort
2. ja og den første unreal kunne ikke køre på andet en voodoo kort... tror du ikke de har tænkt på at lave en patch eller noget? (har ikke selv prøvet at spilel HL på 2k)
3. NT kernen gør det 10 gange bedre og jeg har ikke haft problemer med andet end DOS spil og enkelte DirectX spil
4. Opstarten? ok den er lidt langsommere men til gengæld skal du ikke genstarte konstant
*LOL* dine ram lå stadig på din HD? hmmm lyder ikke ret smart at sige... (ved godt at win2k har nogle probs med netop den funktion)
5. jeg har INGEN probs med netværk i win2k, den finder det meget bedre og hurtigere end med win98
6. ja der ER altså kommet druvere fra Asus og Nvidia laver også selv nogle kanon drivere til TNT/Geforce kortene... så hvad er problemet?
7. ikke noget jeg har bemærket
8. det er yderst sjældent, i hvert fald mere sjældent end win9x
9. ikke hos mig
10. hvilket siger mest om dig...
Avatar billede cyberesben Nybegynder
26. marts 2000 - 15:56 #11
og desuden har jeg haft win2k i over ½ år, det har bare kørt... men ok det er først nu at der er kommet ordentlige drivere og understøttelse af div. spil
Avatar billede boomer Nybegynder
26. marts 2000 - 15:57 #12
cyberesben>> du skrev "jeg har sågar hørt argumenter som "mere stabilt, hurtigere""

og jeg valgte så bare at gøre opmærksom på at Linux er både mere stabilt og hurtigere end både Wintendo98 og Windoze2k.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
26. marts 2000 - 15:59 #13
sikkert, men det er en anden diskussion
Avatar billede webs Nybegynder
26. marts 2000 - 15:59 #14
hmm...
Ja
Avatar billede desperado Nybegynder
26. marts 2000 - 16:03 #15
hmmmm ..
Tomb3 hvor meget forstand har du på NT ?
Det kan da ikke være meget !
De fejl du kommer med softwarefejl og begynder fejl dem har vi snakket om 1000 gange og fundet en måde af rette dem på....
hvis din w2k køre langsomt så gå ind i enhedshåndteringen og ret så den køre med højre ydelse på dine "spil"..
problem løst!
P.S: husk førstehjælpkasse Til næste RCK ! i får brug for det !.....

[E]Desperado
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2000 - 16:06 #16
Kender ikke så meget til Win2k.
Men jeg har hørt at der skulle være 65000 mindre fejl end i win98...

Dette må siges og være et STORT fremskridt for Microsoft, for så kan de jo prale med at med deres BEDSTE produkter kun indeholder små 3 mil. fejl.

Også kan de måske lancere dette på TV uden at det går ned..

jojo Win9K vil nok kun indeholde små 1000 fejl, men så skal vi nok hellere ikke forlange mere..

for de tager jo kun 150% overpris for deres produkter...

Så mottoét... få hvad du betaler for kender mirosoft vist ikke, men det lære de nok den dag de sidder på 5% af marked pga. at alle er gået over til LINUX..
Avatar billede cybomage Nybegynder
26. marts 2000 - 16:09 #17
2. Nu lige probs. med halflife i win2k, så kunne jeg ikke få ver. 1.0.1.0 til at køre, men ver. 1.0.1.6 virker fint! tag og patch dit half-life! (Self. lidt svært hvis det er en crack, ;)

5. Lan? - Måske skulle i tænke på at få en wins server op, så er det da hurtigere at browse lokalnettet.

6. Drivere til win2k sucks helt klart! - Jeg kan ikke få win2k til at køre på min maskine pga. grafik drivere, det sucks!

Ellers synes jeg somså at win98 og win2k er lige fedt, linux rules.. :)
Avatar billede rippie Nybegynder
26. marts 2000 - 16:09 #18
Jeg vil så lige sige at jeg overvejer at gå fra Win98 til Win2k som jeg også har kørt md ca. ½ år men skulle lige fomatere min hd og nu tror jeg at jeg vil prøve lykken og køre Linux en som gider at brænde det til mig og sende det med posten?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
26. marts 2000 - 16:11 #19
mcp>>eeh? øøh? tror ikke du ved ret meget om det her!
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2000 - 16:12 #20
Så kan i jo lige sende en kopi til mig samtidig..

tror nok Postmand Per.. giver mængde rabat på flere pakker :o)
Avatar billede desperado Nybegynder
26. marts 2000 - 16:12 #21
Jeg er selv bruger af linux og må sige at det køre fint til det det er lavet til.... Netværk Service.. og andet apps til krævene programmer...
MEN... SÅ LÆNGE DET IKKE UNDERSTYTTER ELLER UNDERSTYTTES af spillefirmare og standarter som D3D /Opengl og andre af crap ( Uden af en nød i USA har rodet med det og lavet en V der virker på en bestemt 6.0 6.2 5.2 så er det en realitet at windows stadig er NØD til at være her !!
FUCK SÅ AF LINUX BRUGER OG LAD SNAKKEN GÅ PÅ WINDOWS98 W2K

Desperado
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2000 - 16:13 #22
cyber>>
hmmm.. lad os se..  nope

Citat:
Kender ikke så meget til Win2k.

Avatar billede cyberesben Nybegynder
26. marts 2000 - 16:14 #23
enig
Avatar billede cyberesben Nybegynder
26. marts 2000 - 16:15 #24
altså enig med desperado
Avatar billede tomb3 Nybegynder
26. marts 2000 - 16:30 #25
desperado> HOld nu din fede kæft, og lad vær med at spille så fandens smart altid. Du tror du ved så meget om NT samt Linux, men hvor meget fatter du ? Ja du er systemtekniker, flot!

Min W2k er sat ordentligt op, men blev fucked efter ca. ½år. Software fejl? Ja flot... programmeringsfejl i W2k.

Hvad er det egentlig vi har snakket om ? Huh
Avatar billede tomb3 Nybegynder
26. marts 2000 - 16:36 #26
rippie> Kan da godt sende dig en kopi, hvis det skulle være. Kontakt mig lige over ICQ: 16105999
Avatar billede xygo Nybegynder
26. marts 2000 - 16:37 #27
Jeg er også enig med desperado og cyberesben
Avatar billede boomer Nybegynder
26. marts 2000 - 16:45 #28
Flot... en diskussion hvor halvdelen af indlæggene indholder "ja" eller "enig"...

Til linux-folkene... den nye RedHat (version 6.2) er udkommet, sunsite har desværre ikke det hele liggende på deres mirror, endnu...
Avatar billede desperado Nybegynder
26. marts 2000 - 16:51 #29
jeg har set dig arbejde med maskiner..
og jeg har set dig arbejde med w2k
jeg var ikke inponeret !
Avatar billede cyberesben Nybegynder
26. marts 2000 - 17:52 #30
tomb3>> win98 bliver fucked efter ½ måned, win2k bliver måske fucked efter ½ år!
Avatar billede boomer Nybegynder
26. marts 2000 - 18:01 #31
desperado: Var det til mig?
Avatar billede cldu Nybegynder
26. marts 2000 - 18:31 #32
boomer: den ligger på ftp.sunet.se - det er skandinaviens mest opdaterede LiNUX resource... :)

Med hensyn til debatten omkring 2000/98 er den mere end unødvendig.... 2K er kommet for at blive.
Avatar billede desperado Nybegynder
26. marts 2000 - 18:34 #33
>boomer<
Nej det er ikke til dig..
jeg har indtrykket af du kan dine ting.
Res... for det !
Men der er en anden der sover i timen.
; )
Avatar billede cldu Nybegynder
26. marts 2000 - 18:40 #34
desperado: systemtekniker? næppe....

hehe... hvis linux ikke understøtter OpenGL, så kører mit Q3 arena riiiiiiimelig godt af software render at være... Men skidt med det. Hvis du virkelig ved så meget om alt, kan jeg kun slå en stor latter op over spm. http://www.eksperten.dk/spm.asp?id=10804 - for du demonstrerer ikke ligefrem et intellekt der er en "systemtekniker" værdig. Men nevermind - der er sikkert noget andet du er god til...?

Jeg synes forresten det er direkte latterligt som folk smider om sig med "IT-konsulent, netværks- og systemadministrator, systemtekniker" og jeg ved ikke hvad. Fat det - der er ALTID nogen der ved mere end dig.
Avatar billede cldu Nybegynder
26. marts 2000 - 18:48 #35
desperado: "...hvis din w2k køre langsomt så gå ind i enhedshåndteringen og ret så den køre med højre ydelse på dine "spil"..
problem løst!.."

what the fuck??? enhedshåndteringen = spiloptimering???????
hvad fejler du?????
Avatar billede cldu Nybegynder
26. marts 2000 - 18:57 #36
flot tomb3, din nar...

"1) Windows2kDK er totalt fyldt med bugs, den var totalt fucked 10min efter install.
      - så har du tilsyneladende en lortemaskine eller en lortehjerne...

Windows2kUK er okay, men har skiftet tilbage til Windows98SE efter lang tid med Win2k.
    - ok, nu er jeg overbevist - du HAR en lortemaskine og en lortehjerne...

2) Windows2kDK kunne ikke køre HalfLife, prøvede at installere det 2 gange!
    - og det mener du er styresystemets skyld? *grine hånligt*

3) Windows2k suger lidt, da det er bygget op på NTkernen som gør at det ikek kan køre alle programmer/spil
    - au contrare. NT-kerne tilføjer i stabilitet hvad win9X aldrig havde. At programmerne ikke kører, skyldes elendig programmering.

4) Opdatrten er noget være shit.
Okay man kan gemme rammene på hd'en, men efter 2 uger, havde Windows2k slettet funktionen, selvom mine ram stadig lå på hden.
    - well... hvad kan jeg sige. Lær at styre din hardware/software før du skyder skylden på dit OS.

5) LAN..  netværket i Win2k sucks for vildt. NT burde være hurtigere og mere stabilt over netværk. Men det tager tusind år at gennemse de andre computere på netværket.
      - prøv engang at skifte netværksindstillinger i win98 og se om du skal genstarte. Og når du så er igang, så fortæl mig lige om dialup og LAN er så tæt integreret i 98 som i 2000?

6) Windows2k mangler nogle ordentlige drivere. Fx NVIDIA's detonator drivere, så man kan spille OpenGL spil.
      - well.. sådan er det jo med ALT nyt. Driverne skal skrives forfra, og sådan har det altid været - også til Linux.

7) Færre FPS i spil end med Windows98SE
      - 3 mdr's uafbrudt oppetid? Så kan jeg godt leve med mindre spilperformance...

8) Efter noget tid, begynder Windows2k at fryse et eller 2 sek engang immelem. Kender flere der har prøvet det!
      - dokumentation? Nu har min kørt i 2 måneder uden geninstallation - og 14 dage uden genstart. På dette tidspunkt ville win98 være mere end krøbling.

9) Computeren bliver sløv at arbejde med, efter lidt tid.
      - igen, du har sikkert noget crappy hardware/software.

10) Nu gider jeg sq ikke mere..........."
      - måske er det også på tide..........
Avatar billede desperado Nybegynder
26. marts 2000 - 19:01 #37
Når den...
der var ikke nogle der kunne komme med et bud på hvad det var.. Man skriver på eksperten for og høre om der er andre der har en løsning !.. glem ikke det..

Og nu når vi snakker om titler..
hvor mange kan ligge en lønseddel på deres viden ???

Avatar billede cldu Nybegynder
26. marts 2000 - 19:07 #38
*rækker hånden op*
Avatar billede cyberesben Nybegynder
26. marts 2000 - 19:12 #39
også her
Avatar billede desperado Nybegynder
26. marts 2000 - 19:12 #40
*Rækker hånden op*

Flere ?!
Avatar billede tortuga Nybegynder
26. marts 2000 - 19:29 #41
Nu er jeg ved at have kørt 2K i et halvt år og derfør NT4, jeg kan meget bedre lide 2K end 98, men der er altså nogle ting der ike virker under 2K. Dette vil jeg dog ikke mene er 2K's fejl, men som også tidlige er nævnt, kun fordi det er nyt.

Jeg kører selv 98se, 2K og suse 6.3 og vil ikke undvære nogle af dem.

PS. Det er noget af en hård tone der er ved at være herinde, husk lige på at dette ikke gælder liv eller død for millioner, smil :)
Avatar billede tomb3 Nybegynder
26. marts 2000 - 19:54 #42
*rækker hånden op*

desperado> What the fuck?
Du har set mig arbejde med maskiner ? og Windows2000 ? What .. hvor fanden har du set mig gøre det? Tror det er dig der sover

Mht til: http://www.eksperten.dk/spm.asp?id=10804
Så har vil jeg give cldu ret!

cldu> Mmm klart jeg har en crappy maskine og en crappy viden. Din W2k har kørt i 2mdr, jamen du er da dygtig. Min W2k har kørt i 6mdr.

Men nej okay, der er ikke fejl i Windows2000. Det er et perfekt OS og vi elsker det allesammen.

Hvad med at lade folk have deres egne meninger? Skal vi også tage krigen W2k vs Linux op ? Og hvad med Celly vs PII.
PIII vs Athlon ?

Det føre jo ikke til noget.
Avatar billede desperado Nybegynder
26. marts 2000 - 20:02 #43
tomb3 !
du var i pratik inde i dc2000 ikke
og jeg havde den store fornøjelse at de dig løse problemet på din computer her sidste gang jeg var ude hos dig !
Det burte være svar nok !
Avatar billede cyberesben Nybegynder
26. marts 2000 - 20:03 #44
tomb>> din win2k har sgu ikke kørt i 6 måneder, jeg har sgu hørt dig sige gang på gang at du ikke gad win2k mere og var gået tilbage til 98se

BTW, vi skal lige få det på det rene
"mit os har kørt i ...." betyder at det har været oppe uden genstart i ... dage
"mit os har været installeret i ...." betyder at det har været installeret uden geninstallation i ... dage

Avatar billede tomb3 Nybegynder
26. marts 2000 - 20:12 #45
desperado> Jeg var i praktik i DC2000 og? Du arbejdede der jo ikke dengang.

Dengang hjemme hos mig.. hmm
Mit gfxkort virkede ikke, gruden var at Windows var fucked. Jeg prøvede mange forskellige drivers. Efter geninstallation kørte den perfekt.
Btw.. du kunne ikke fortælle mig hvad problemet var, SELVOM du er systemtekniker
Avatar billede tomb3 Nybegynder
26. marts 2000 - 20:20 #46
Desp> Sorry ... freinds?
Avatar billede desperado Nybegynder
26. marts 2000 - 20:34 #47
No problemo !
vi skal lære så længe vi lever !
HUSK PÅ DET ALLE SAMMEN
Og
cldu Hovmod står for fald !
Avatar billede thoeger Nybegynder
26. marts 2000 - 21:16 #48
Undskyld Tomb3 hvor meget er du inde i netværk?? Måske er det dig der er fejlen?
Avatar billede silverwolf Nybegynder
26. marts 2000 - 21:52 #49
*Møve Møve Frem uden heavy pres*

Må man gerne griner over jer en smugle. Jeg har kun arbejdet med computere i søllet 7 år og jeg er desværre kun 15. Men alle jeres problemer er sku da kun hverdags problemer... Jeg giver ikke en skid for Systemtekniker, System administratore. Mest systemadministratorer, for de kan virkelig gå mig på nerverne. Alt skal udføres på 27 forskellige måder, bortset fra den måde som er letters og hurtigts og mest stabil.. næææ. nej. De skal absolut! gøre det der tager længst tid... bliver i aldrig træt af det. Også skal i altid give operativ systemet skylden.. TAG DOV OG TEST JERES HARDWARE... Og se om der står Win2K Comp. Når i køber Netværks værktøjer... Microsoft er jo mennesker.. De er famdme ikke fejl frie!... Og de 65.000 småfejl som det heder.. Det var kun optimeringer osv isv der kunne have været gjordt inden de udgav det ik :)... Så kot lige arret.. og tænk jer om hvad fanden i trykker på inden i flipper ud. over en eller anden som skal have skylden. Indse dov at i ik kan køre 16 Bit programmer i Win2000... Så må man jo bare vente indstil der bliver lavet en RED 32 Bit program af det ik... det er da logik...Selvom Win2k har sine ulemper... Og Win98 har sine... Sålad os lige se.. Hvor for et Windows er mest up-to-date.. HMM WIN2000.. SÅ Find driverne et andet sted...!.. Det er bedre optimeret til Netværk og alt det "sjove"... Ik til at køre små elendige spil... Kør dem dov i Win98.. Det er vel derfor man kan installere Win2k ved siden af drenge :)

Mvh Tusse
Avatar billede tomb3 Nybegynder
26. marts 2000 - 22:58 #50
thoeger> Er meget inde i netværk, det køre også fint, bare lidt langsommere end min Win98.

silverwolf> *LOL* : )
Avatar billede lybecker Nybegynder
27. marts 2000 - 18:55 #51
Win2000 er langsommerer i netværk.....
Har erfaring med ca. 400 puterer som skiftede til NT Kernen.
Konklusion:
Mere stabilt
Langsommerer LAN
Avatar billede desperado Nybegynder
27. marts 2000 - 19:12 #52
Er der nogle her der ved hvor mange linjer W2k pro eller server består af ?!
Prøv så at gange 65000 Fejl med det !
Evt en procent ! ; )

>Lybecker<
hvad syndes du om styring af netværket i w2k.. ?
Avatar billede cldu Nybegynder
28. marts 2000 - 02:02 #53
desperado: du har stadig ikke fattet det - åbenbart.
Rygtet om de "65000 fejl" er ikke andet, nemlig et RYGTE.
Avatar billede tomb3 Nybegynder
28. marts 2000 - 07:05 #54
lybecker> Endelig en der ved hvad han taler om, og ikke som cldu og Cyberesben
Avatar billede lybecker Nybegynder
28. marts 2000 - 14:29 #55
Desperado> Styring af netværk i w2k er fino, især med Management Console. Og alle Configuration Wizard's kan godt være irriterende, men hjælper meget hvis man ikke er en gammel haj på område!
Avatar billede jps2mt Nybegynder
28. marts 2000 - 16:41 #56
Okay...Lige et spørgsmål...

Jeg overvejer at skife server-sys til W2K Server eller Advanced Server...Hvad kræver disse som minimum???

Og på min WS overvejer jeg at skifte fra Win98 til W2K Pro...Hvad kræver denne som minimum???
Avatar billede 2hot4u Nybegynder
28. marts 2000 - 19:47 #57
Jeg har lige en kommentar.
jeg er ikke datamatiker, systemtekniker eller lignende. Men jeg har kørt windows fra '95 og kører nu med 2000, og det er indtil videre det mest stabile og hurgtigste styresystem jeg har prøvet indtil videre..

Okey, jeg kan høre at der er nogen der mumler noget om Linux..
jeg prøvede linux i en periode, men jeg kunne ikke finde ud af at sætte det ordenligt op, som sagt er jeg hverken det ene eller det andet. jeg skriver som alm. bruger af windows.

Og så slap da af med de der 65.000 fejl. Det er da småting. Om det er et rygte eller ej.

Nu har jeg delt min menning med jer, så lad os se hvor mange hyg jeg får for det???
Avatar billede 2hot4u Nybegynder
28. marts 2000 - 19:49 #58
hyg=hug
Avatar billede farout Nybegynder
28. marts 2000 - 22:00 #59
Jeg er ikke helt med der er sørme en der ikke er klar over hvordan man kører et netværk hvis w2k sokker er det jo temmelig sikkert fordi at klovnen ikke kan finde ud af at sætte den op

kan man sammenligne en legetøjsbil(win9x) og en rigtig mercedes(w2k)
Avatar billede tomb3 Nybegynder
28. marts 2000 - 22:22 #60
farout> Hvad med at holde kæft, når du ikke ved hvad du udtaler dig om?
Jeg/Vi kan sagtens sætte et netværk op, Windows2000 gør det endda endnu nemmere for en. Har arbejdet med computere i ca. 8 år, så jeg/vi ved sq nok også lidt skal du nok se.
Avatar billede th Nybegynder
06. april 2000 - 20:27 #61
Win 2K er langt bedre end Win98.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
15. april 2000 - 18:04 #62
tja skal vi ikke bare konkludere at win2k er lidt federe...
Avatar billede nielslbeck Nybegynder
15. april 2000 - 23:51 #63
W2k er bare bedst, sådan er det. Luk så det "spørgsmål"!