Avatar billede cuty Nybegynder
29. november 2001 - 23:54 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

HJÆLP!!! Virus?

Jeg har en film fil som når jeg prøver at slette så starter den et eller andet skjult og den bliver IKKE slettet. Den bruger simpelthen 100% resourcer kan jeg se i Windows Task Manager hele tiden indtil jeg slukker for maskinen. Så kan jeg prøve at slette den igen og jeg kan begynde forfra. Jeg har prøvet at køre en household fra pccillin men den finder ikke noget på filen.

Noget eksperthjælp er på tide :)
Avatar billede Slettet bruger
29. november 2001 - 23:57 #1
Køb et antivirus program, eller download et gratis :)
Avatar billede prodic Mester
29. november 2001 - 23:57 #2
hvad hedder resourcen den bruger?
Avatar billede ztyxx Nybegynder
29. november 2001 - 23:59 #3
http://housecall.antivirus.com/housecall/start_pcc.asp er en online virusscanner, prøv den
Avatar billede cuty Nybegynder
30. november 2001 - 00:06 #4
Prodic >>> Den bruger bare 100% cpu usage, det er hvad Windows Task Manager fortæller mig + jeg kan høre min maskine begynder at køre helt vildt. Min maskine kører SUPER langsomt når jeg prøver at slette den, flytte den, gå ind i den, *whatever*!!!

ztyxx >>> Den har jeg prøvet ellers tak. Har du andre forslag?
Avatar billede ztyxx Nybegynder
30. november 2001 - 00:12 #5
prøv at hente Nortons evaluation version på www.symantec.com
Avatar billede cuty Nybegynder
30. november 2001 - 00:19 #6
Jeg kører winXP og Norton påstår deres trial software ikke virker til det endnu.
Avatar billede cuty Nybegynder
30. november 2001 - 00:45 #7
Ellers andre gode evaluerings virusdræbere???
Avatar billede ztyxx Nybegynder
30. november 2001 - 00:49 #8
hmmm, McAfee, Kasparsky.....
Avatar billede razmataz Nybegynder
30. november 2001 - 03:47 #9
spørgsmålet er om det overhovedet er en virus? .. hvor meget fylder filen? Det lyder snarere for min som om den ligger uheldigt på harddisken, prøv evt at defragmentere det drev den ligger på. Med uheldigt mener jeg ar filen muligvis ligger oven i nogle dårlige sektorere, og at det derfor tager tid at slette den, eller den måske er krydslinket... prøv at boote op i dos og slet den der, hvis den fylder over 3-400mb kan det godt tage over 5-7 minutter at slette den i dos.

<-\'RaZ\'-.
Avatar billede razmataz Nybegynder
30. november 2001 - 03:48 #10
har du kørt scandisk for nyligt?
Avatar billede goulduck Nybegynder
30. november 2001 - 06:59 #11
cuty> Du siger bare at den ryger op i 100% ... hvis du går ind i \"proccess\" i task manageren .. kan du så se hvilken én som bruger dete hele?
Avatar billede cuty Nybegynder
30. november 2001 - 11:35 #12
Razmataz >>> Problemet er at den siger en anden bruger filen når jeg prøver at gøre noget ved den og så hopper cpu usage i top. Og jeg tror ikke det er fordi den skal defragmenteres da jeg har den samme fil på en anden harddisk fordi jeg prøvede at flytte den, men alt den gjorde var at kopiere den så nu har jeg problemet to steder!!!
Nej der er ikke scandisk i XP tror jeg.

Goulduck >>> Det er explorer der bruges 100% fandt jeg ud af.

HJÆLP!! Gider ikke at formatere hehe.
Avatar billede cuty Nybegynder
30. november 2001 - 14:10 #13
Jeg har fundet en virus med Sophos der hedder W32/flcss i en anden fil, kan det have noget med det at gøre?
Avatar billede razmataz Nybegynder
03. december 2001 - 19:57 #14
Måske .. det er ikke til at sige.
XP HAR scandisk, højreklik på dit drev og vælg tools/værktøjer..
Men jeg vil stadig foreslå dig at prøve at slette filen i dos mode. Hvis du da ikke kører NTFS