Avatar billede webot Nybegynder
29. november 2001 - 22:14 Der er 7 kommentarer

apache er det bare mig?

hej

Jeg har en adsl server der skal trække et par .dk Jeg har lavet a records i dns\'en til min ip adresse (domain.dk -> IP og www.domian.dk -> IP)

Men jeg syndes ikke rigtig apache vil som jeg vil... burde det her ikke virke... ? 10.0.0.5 er min webservers lokale IP

<VirtualHost 10.0.0.5>
  ServerName DOMAIN.dk
  DocumentRoot \"c:/www/dm/docs\"
</VirtualHost>
<VirtualHost 10.0.0.5>
  ServerName www.DOMAIN.dk
  DocumentRoot \"c:/www/dm/docs\"
</VirtualHost>

Eller er jeg gal på den?
Avatar billede morw Nybegynder
30. november 2001 - 00:26 #1
NameVirtualHost 10.0.0.5

<VirtualHost 10.0.0.5>
ServerName www.domain.dk
ServerAlias domain.dk
DocumentRoot \"c:/www/dm/docs\"
</VirtualHost>

Hvad sker der?
Avatar billede thomasledet Nybegynder
30. november 2001 - 00:48 #2
NameVirtualHost *

<VirtualHost *>
ServerName domain.dk
ServerAlias www.domain.dk
DocumentRoot \"c:/www/dm/docs\"
</VirtualHost>
Avatar billede sukos Juniormester
30. november 2001 - 08:52 #3
morw og thomasledet burde virke.
Men du skal også tilføje domain-navne til din \"hosts.sam\" fil, som finder under windows-mappen.

For også at bruge DOMAIN.dk kan du lave en ServerAlias inde i din VirtualHost container for www.DOMAIN.dk
Avatar billede thomasledet Nybegynder
30. november 2001 - 13:33 #4
derudover skal du være opmærksom på at \"bind\" også skal wildcardes (bind *) (eller er det bindaddress *)
Avatar billede webot Nybegynder
30. november 2001 - 16:31 #5
i hosts.sam er der et eks. med 127.0.0.1      localhost

Men skal jeg skrive den lokale ip eller faste ip?
Avatar billede webot Nybegynder
30. november 2001 - 16:40 #6
\"derudover skal du være opmærksom på at \"bind\" også skal wildcardes (bind *) (eller er det bindaddress *)\"

Noget du kan uddybe lidt ?
Avatar billede sukos Juniormester
02. december 2001 - 15:25 #7
I hosts.sam skal du også skrive din faste IP.

Du kan ikke give serveren navn som din IP eller et domainnavn, hvis du vil ha\' flere på samme IP!

Lav en vituelHost Default med din IP, og lav en VirtuelHost for hvert navn du vil bruge!

Og lav en ServerAlias for at brugeren kan skrive f.eks. navn.dk uden brug af wwww.

Er ikke 100% procent inde i Bindadress, men mener du kun skal bruge det ............