Avatar billede sasmal Nybegynder
29. november 2001 - 21:02 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

counter-strike

Hej

Er det godt at have en høj eller lav fps i Counte-strike?
Avatar billede soreno Praktikant
29. november 2001 - 21:03 #1
det er godt at have høj fps (frames per second) og godt at have en lav ping/latency.
Avatar billede sasmal Nybegynder
29. november 2001 - 21:04 #2
Hvad er en høj fps? 10, 50, 100, ?
Avatar billede soreno Praktikant
29. november 2001 - 21:05 #3
over 30
Avatar billede soreno Praktikant
29. november 2001 - 21:06 #4
hvis du kan holde den over 30 på de kritiske steder(steder med meget grafik, en masse spillere, og en masse skyderi) så er du godt hjulpet.
Avatar billede xneox Nybegynder
29. november 2001 - 21:07 #5
du skal gerne over 70-80 stykker i frames i cs
inde i din cfg fil skal du ændre din fps_max \"99.0\" til at hede det jeg jeg lige har skrever..
Så vidt jeg husker står den på 75 som standart
Avatar billede soreno Praktikant
29. november 2001 - 21:08 #6
men hvad er fordelen ved det hvis der kun bliver opdateret 27 gange pr sek til serveren?
Avatar billede xneox Nybegynder
29. november 2001 - 21:08 #7
Jeg liger altid over 70 og har ikke nogen vild comf.
P3 550
3x128 ram
g-force 2 gts 64mb
Avatar billede sasmal Nybegynder
29. november 2001 - 21:09 #8
Takker :)
Avatar billede xneox Nybegynder
29. november 2001 - 21:09 #9
Så er det sku en dyrlig server
Avatar billede xneox Nybegynder
29. november 2001 - 21:10 #10
Jeg mener sæ\'følig dårlig
Avatar billede soreno Praktikant
29. november 2001 - 21:11 #11
du tror da vel ikke at fordi at du har 70fps så opdatere hl din position med serveren 70 gange i sek?
Avatar billede xneox Nybegynder
29. november 2001 - 21:33 #12
Det kommer an på hvor god en forbindelse der er til serveren....
eller er der noget her jeg ikke helt er klar over....
du må meget gerne forklare lidt nærmere....
Men selv om den ikke bliver opdateret på serveren 70 gange i sek så kan jeg da sa´gtens se forskel på min egen om jeg kør 30 eller 70-99 stykker...
Jeg syntes da klart at jeg spiller meget bedre når jeg sider på min egen maskine end hvis jeg sider på en med en dårlig fps... og det er ikke kun fordi jeg sider på en maskine jeg ikke er van til at side på....
Avatar billede soreno Praktikant
29. november 2001 - 21:57 #13
jeg er ikke lige klar over hvormange gange pr sek at hl opdatere gennem netværket. men set fra programmørens side virker det tåbeligt at opdatere info fra serveren for hver frame, det giver en masse netværkstrafik (hvis serveren skal sende til 20 brugere 70 gange i sek bliver det 1400 pakker pr sek, alt efter hvilken mængde data hver pakke drejer sig om kan det godt være en uoverkommelig sag for serveren).

grunden til at du oplever mere flydende spil med højere fps er at hl klienten (det er dig) forsøger at forudsige hvordan næste pakke skal se ud (i version 1.1 af hl blev netkoden opdateret til at gøre det..)
Avatar billede soreno Praktikant
29. november 2001 - 22:00 #14
forresten får man jo ikke meget ud af en framerate der er højere end refresh raten på skærmen, da skærmen så bliver flaskehalsen.
Avatar billede xneox Nybegynder
29. november 2001 - 22:20 #15
Jeg kører 100hz på skærmen. Nætop pga. spil og hvor klart det ellers generalt står
Og jeg tænker mere på hvordan serveren er sat op når det er en der bruges til klan kamp, der er man jo kun 10 spilere på .....