Avatar billede brian123 Nybegynder
29. november 2001 - 19:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

IIS 5.0 og CGI & PHP

Jeg har en iis 5.0 server nt 2000, og vil gerne køre en top 100 liste på denne, dette består i et script som er skrevet i CGI og PHP, jeg har prøvet at downloade et PHP modul til min server men kan simpelthen ikke få det til at virke, enten viser den selv cgi scriptet i min browser eller også så kommer den med en intern server fejl.

Er der nogen her som kan hjælpe med mit lille problem ?

Avatar billede tmceu Praktikant
29. november 2001 - 19:42 #1
Du giver jo ikke ligefrem meget at gå efter, men har du brugt installer versionen af PHP eller den \"manuelle\" ?

Du skal bruge den der hedder \"PHP 4.0.6 Installer\" fra http://www.php.net/downloads.php
Avatar billede thomasledet Nybegynder
29. november 2001 - 20:04 #2
Du skal selvfølgelig også have \"installeret CGI\"... eller hvad du nu vil kalde det...

hent activeperl fra http://www.activestate.com - der er en .msi-version, der klarer hele installationen selv...
Avatar billede brian123 Nybegynder
29. november 2001 - 20:07 #3
Nu har jeg prøvet et paar gange at installere den her php 4.0.6 og det siger at der er en Ox fejl og jeg skal manualt installere den, bagefter siger den at programmet er installeret ???

Installeret CGI ???? den skulle da været installeret når man installerer IIS 5.0 eller hvad ??
Avatar billede brian123 Nybegynder
29. november 2001 - 21:26 #4
Jeg har også hentet og installeret den her

fra http://www.activestate.com - .msi-version

Men jeg får stadig en server fejl. håber i har flere gode ideer, jeg er bare lost.
Avatar billede thomasledet Nybegynder
29. november 2001 - 22:32 #5
\"cgi\" er indbygget i iis... CGI er bare en protokol for samtale mellem iis og en applikation, der bliver afviklet på serveren... common gateway INTERFACE... men du skriver ikke, hvilket sprog, du ønsker at benytte i dine cgi-script.... langt de fleste benytter perl...

jeg har aldrig prøvet php på iis... (og har heller ikke lyst), så det kan da godt ske, at php-scripts afvikles som cgi-applikationer under iis... det skal jeg ikke kunne sige...