Avatar billede martin Nybegynder
25. marts 2000 - 21:35 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Indstil tiden via Telnet

Hej,

Hvordan indstiller jeg tiden på min server via telnet?

Undskylder hvis det er forkert kategori, men der er ikke nogen kategori direklte til telnet spørgsmål.

/martin
Avatar billede backdrop Nybegynder
25. marts 2000 - 22:02 #1
Du kan gøre det på en nem måde ved at skrive "linuxconf" og vælge time and date i bunden og ændre den der

Håber det virker
-
Avatar billede martin Nybegynder
25. marts 2000 - 22:03 #2
Jeg er lost... hvilket... kan du ikke komme med en forklaring - så jeg med sikkerhed ikke gør noget forkert.
Avatar billede backdrop Nybegynder
25. marts 2000 - 22:06 #3
Som root skriver du ganske enkelt "linuxconf" i promten og vælger i menuen "Time & Date" og derfra burde du kunne overskue det
Avatar billede backdrop Nybegynder
25. marts 2000 - 22:08 #4
Ellers hvis du kan bruge IRC så kom ind på irc.dal.net og join #fluxen så lad os få en chat
Avatar billede sandersen Nybegynder
26. marts 2000 - 16:41 #5
Det er nu ikke sikkert at linuxconf virker så godt over telnet, afhængigt af klienten.
Skriv simpelthen
date mmddhhmm
fx.
date 03261645

Mvh.
Søren Andersen