Avatar billede vimple Nybegynder
29. november 2001 - 13:34 Der er 34 kommentarer

nødvendigt?

jeg skal have et webhotel, men er i tvivl om hvad abonnementet skal indeholde. Jeg vil starte i det små med en lille database og lidt grafik osv..Når man går ind på www.webhoteller.net, så ser man feks websale-visit med en pris på 15,-/md. og 0 kr i oprettelse, der indeholder 2 mb,ASP, PHP, 2*Pop3 og MS Access. Er det ikke super godt til en begynder som mig?? Eller er det også nødvendigt med Frontpage??
Avatar billede disky Nybegynder
29. november 2001 - 13:36 #1
drop frontpage.

kig på www.azero.dk deres service er i top ligesom deres oppetid.
Avatar billede lost-sniper Nybegynder
29. november 2001 - 13:36 #2
jo det er det da.
Tjek lige oprettelse igen og se om det er vis du skal have flyttet et domaine.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
29. november 2001 - 13:37 #3
Ja, Nej og Måske...

Det kommer jo helt an på den side du skal have liggende. Bruger du Frontpage Extensions på din hjemmeside, så skal du self. have et webhotel med frontpage extensions installeret.

Bruger du ASP, PHP, Access databaser og har du ikke behov for mere plads end 2mb, så er det fint.

Det kommer jo an på hvad du har BRUG for... det kan KUN du selv vurdere :)
Avatar billede vimple Nybegynder
29. november 2001 - 13:37 #4
Hvor meget kan der iøvrigt være på 2 mb??
Og hvad vil i foreslå hvis ikke det angivne er rækker ??
Avatar billede lost-sniper Nybegynder
29. november 2001 - 13:38 #5
2 mb, en programmør kan Max programmere 7 mb/året
Avatar billede vimple Nybegynder
29. november 2001 - 13:39 #6
det skulle være www.webhoteller.net
Avatar billede disky Nybegynder
29. november 2001 - 13:40 #7
lost-sniper: hvad ævler du om ???

forresten hedder der

2 MB ikke 2 mb

2MB = 2mega byte = 2*1024*1024 bytes
2mb = 2milli bit = 0.002 bit altså ikke et helt 0 eller 1
Avatar billede vimple Nybegynder
29. november 2001 - 13:40 #8
dvs. 2 mb er rimeligt??
Hvorfor skal jeg droppe frontpage. Er det ikke det de fleste bruger når de skal lave hjemmesider??
Avatar billede lost-sniper Nybegynder
29. november 2001 - 13:41 #9
vis du kender til ASP så vil jeg lige lave en test.

hvad er: <% if request.querystring(\"site\")= \"1\" then %>

<% end if %>

vis du ikke kan det, skal du nok ikke have asp lige i første runde.
Avatar billede lrp Nybegynder
29. november 2001 - 13:41 #10
Hvis de 2 MB ikke er nok, kan du bare gå ind og oprette en gratis homepage (kan gøres UTALLIGE steder på internettet), hvor du så lægger dine resterende filer. Du laver så bare link til disse filer fra din hjemmeside. 2 MB er rigeligt, tro mig!
Avatar billede lost-sniper Nybegynder
29. november 2001 - 13:42 #11
mb hmmm MB okey tak disky
Avatar billede lost-sniper Nybegynder
29. november 2001 - 13:43 #12
en sector = 512 * 4 = 2 MB
Avatar billede vimple Nybegynder
29. november 2001 - 13:44 #13
lost-sniper > hvis \"site\" = \"1\" så skal der ske det der står efter then
Avatar billede vimple Nybegynder
29. november 2001 - 13:45 #14
Er der ikke en der vil hjælpe mig med om frontpage er godt/skidt undværligt/uundværligt ???
Avatar billede lost-sniper Nybegynder
29. november 2001 - 13:47 #15
okey så er det en god ide at have ASP på, for så kan du det.

Og det bliver så flot at lave det med ASP.

med den kode jeg demostræret kan bruget til at lave en hel masse side i et dokument, og så vis man skal lave en menu med link behøves man kun at skrive den en gang, og så skal man bare indsætte den kode, og så funker det.

Kun en god ide, lidt ude får spm.

se exempel www.daily-hunt.dk
Avatar billede vimple Nybegynder
29. november 2001 - 13:49 #16
ER FRONTPAGE IKKE EN GOD TING????? HJÆLPPPP
Avatar billede disky Nybegynder
29. november 2001 - 13:49 #17
frontpage extension kan bruges men de er bestemt ikke nødvendige.
Avatar billede vimple Nybegynder
29. november 2001 - 13:51 #18
Er frontpage extension ikke det samme som Microsoft Frontpage, som er i Windows Me ???
Avatar billede lrp Nybegynder
29. november 2001 - 13:52 #19
Frontpage er sikkert udmærket, hvis man absolut INTET ved om HTML-programmering - det er et program, hvor du kan \"tegne\" din hjemmeside, og den tilhørende HTML-kode bliver så autogenereret - som regel er koden unødvendigt lang og kompliceret, samtidig med at det er svært at finpudse detaljerne. Hvis du ved bare en lille smule om det, vil jeg råde dig til selv at lave din HTML-kode.
Avatar billede disky Nybegynder
29. november 2001 - 13:53 #20
frontpage extensions er noget funktionalitet som man kan bruge på sin webside. Intet andet.

Find en ordentligt webeditor som f.eks. HotMetal fra www.softquad.com det er klart den bedste efter min mening.
Avatar billede vimple Nybegynder
29. november 2001 - 13:54 #21
Giver i andre lrp ret, det er trods alt nemmere hvis man også kan benytte Frontpage
Avatar billede NanoQ Nybegynder
29. november 2001 - 13:55 #22
Frontpage kan være en god ide, hvis man er nybegynder. Så snart der skal laves lidt mere avancerede sider, vil du dog hurtigt blive træt af Frontpage.

Med programmer som Frontpage har man ikke ordenligt styr på sin html. Dette kræver at man bruger en helt eller delvist tekstbaseret html editor.

Du kan godt bruge Frontpage til at lave din side i, selvom webhotellet ikke understøtter Frontpage Extensions. I så fald kan du bare ikke bruge de indbyggede gæstebøgere, countere og andre aktive komponenter.

NanoQ
Avatar billede vimple Nybegynder
29. november 2001 - 13:56 #23
Koster det i øvrigt noget hvis man pludselig vil skifte webhotel til en anden udbyder ??
Avatar billede NanoQ Nybegynder
29. november 2001 - 13:57 #24
Gæstebøgere? - ehm... gæstebog, gæstebøgere, gæstebøgest... jaja... herligt med lidt fod grammatik...
Avatar billede NanoQ Nybegynder
29. november 2001 - 13:59 #25
Kommer an på hvem du skifter til. De fleste har dog gratis flyting. Vær dog opmærksom på, at du ofte binder dig for en periode. Typisk ½ eller 1 år.

NanoQ
Avatar billede vimple Nybegynder
29. november 2001 - 13:59 #26
hvad med PHP, hvad kan det, og kan det undværes???
Avatar billede lrp Nybegynder
29. november 2001 - 14:00 #27
For lige at skære det ud i pap: Frontpage er det program, du bruger til at lave HTML-sider med. Frontpage extensions ligger på webhotellets server, og er nogle kompomenter, som visse af de funktionaliteter man kan lave i Frontpage-programmet, kræver for at virke.

Hvis du alligevel har tænkt dig at gå i gang med ASP, så kan jeg ikke se, at du kan bruge Frontpage til ret meget.
Avatar billede lrp Nybegynder
29. november 2001 - 14:01 #28
PHP kan stort set det samme som ASP - syntaksen er dog lidt anderledes.
Avatar billede lrp Nybegynder
29. november 2001 - 14:12 #29
Den version af Frontpage, der er indbygget i Windows er i øvrigt en light-udgave med væsentligt mindre funktionalitet end den fulde version (som du nok skal regne med koster ca. 1500 kr.)
Avatar billede 7th Praktikant
29. november 2001 - 18:03 #30
Jeg synes personligt, at 2 mega bytes er for lidt, 5 mega bytes må være minimum.
Som sagt er frontpage generelt set ikke en god ting, men ganske udmærket for nybegyndere. Hvis du vælger at bruge Frontpage vil jeg råde dig til at have frontpage extensions på dit webhotel.
Asp eller php skal også være understøttet som minimum. Endelig skal du jo også være opmærksom på om der er ubegrænset trafik, og hvilken linie dit webhotel ligger / kører på. Derudover bør du også være opmærksom på hvilke tilbehør der fås i forbindelse med din mail. F.esk hvor mange mail adresser du kan oprette ovs... Sidst men ikke mindst check også lige hvilken support der gives for hvilket webhotel. Nogle steder tilbyder nemlig forskellige slags support alt efter hvor dyrt dit webhotel er. Tja mange flere ting du kan checke kan sikkert tilføjes, men det er hvis de generelle retningslinier du skal være opmærksom på, om hvad og hvilket der er inkluderet i dit webhotel.
Avatar billede senior54 Novice
01. december 2001 - 23:39 #31
Jeg har www.Web-sale.dk som udbyder. Visit.
Jeg laver hjemmesider i Frontpage.
Jeg har ingen problemer - hverken med Frontpage eller Web-sale.
Begge kan anbefales, så gå du bare igang :-)
Avatar billede itfree1 Nybegynder
04. december 2001 - 22:48 #32
Jeg Bruger www.secnet.dk har aldrig haft problemer her det virker bare

Avatar billede gimmy Nybegynder
04. december 2001 - 22:55 #33
PHP kan alt hvad ASP kan \"plus lidt mere\" som det ækle hunkøn siger i Orange-reklamerne ...

PHP og MySQL er et hit! - det er 100% gratis så du kan have det liggende på din egen maskine (hvorpå du eks. har Apache). Der findes udførlige installationsvejledninger på www.webcafe.dk som også introducerer dit til PHP+MySQL.

Drop FP (FrontPage) og lær at skrive sider i stedet for bare at flytte nogle billeder rundt etc. FP kan ikke følge med de standarder som bliver lavet og den kan heller ikke lave den kode som du (måske) har brug for. Skal du lave noget videre avanceret som PHP/ASP så lær HTML. Det kan du gøre på www.webcafe.dk og på www.html.dk - det er bare med at komme igang.

Held og lykke!
Avatar billede torben_moeller Nybegynder
13. december 2001 - 09:04 #34
personligt bruger jeg selv FP til den grafiske del af min HP, men dette gør jeg udelukkende fordi jeg har været på kursus i FP.. det tager LANG tid at rydde op i det rod FP laver i html koden.. men det virker... Front Page og Notepad er mine hovedværktøjer..