Avatar billede paranoct Nybegynder
29. november 2001 - 10:31 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

HJÆLP! NetExpress konfiguration af router/programmer

Hejsa.
Jeg skiftede i forbindelse med en flytning fra Cybercity til TeleDanmarks NetExpress.
Imidlertid har jeg det kæmpe problem at jeg ikke kan få konfigureret routeren og mine programmer ordentligt. Jeg kan ikke modtage filer i ICQ og ikke sende i IRC.
Der må da være nogen som har haft samme problem som mig og som kan hjælpe mig med at konfigurere routeren og disse programmer ordentligt?
Jeg har haft forsøgt dsl-faq\'en, men uden held. Hvad gør jeg forkert?
Supporten hos TDC kunne ikke hjælpe.
Svar bedes venligst sendt til paranoct@secret.dk
Avatar billede dmcn Praktikant
29. november 2001 - 10:36 #1
http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=paranoct&i1=0&i2=0&i3=0&i4=0&i5=0&i6=0&i7=0&i8=1&i9=0&i11=0&i12=0&i13=0
Og så skal alle løsninger være tilgængelige for alle på eksperten, så svar via mail må du se langt efter.
Og skal vi så ikke lige smide www.rush.dk/for_mange_point.php med.
Avatar billede paranoct Nybegynder
29. november 2001 - 10:44 #2
Hm
Er førstegangsbruger herinde, og jeg er fuldstændig desperat - overvejer at betale folk penge for at ordne det her problem.
Havde ikke lige fået set det med pointene.
Kan man ændre det, evt. lukke spørgsmålet og lave et nyt?
Avatar billede dmcn Praktikant
29. november 2001 - 10:49 #3
Du kan fint nøjes med at skrive klart og tydeligt hvor mange point du har i sinde at uddele. Når du så skal acceptere et svar, så lægger du selv et svar og snupper resten af pointene selv.
Hvis du overvejer at betale folk for det, så kan jeg anbefale www.sharksforum.com - mange af eksperterne herfra lytter med derinde. :)
Grunden til linket til dine oprettelsesinformationer var, at vi ikke er videre glade for folk, der opretter spørgsmål med 300 point som det første - det antyder, at de har tænkt sig at smutte igen så snart de har fået svar, og herinde giver vi noget for noget. Altså forventes det af spørgere, at de også selv yder lidt ved at svare på andres spørgsmål.
60 point er oftest mere end nok for et godt svar - du kan starte med at sætte ned til det.

Og velkommen til :)
Avatar billede paranoct Nybegynder
29. november 2001 - 10:52 #4
:D
Tak!
Ok, hermed nedsat til 60 points.
Håber der er nogle der kan hjælpe mig.
Avatar billede wolsmann Nybegynder
29. november 2001 - 11:42 #5
Du skal gå ind i routeren via din browser:
http://192.168.1.1

skriv dit brugernavn og password ind som du fik med fra TDC.
Så har du 2 valg muligheder der er en bassis og en udvidet eller noget i den stil.
Basis har lukket for en del porte og den udvidet åbner for den alle.
Avatar billede paranoct Nybegynder
29. november 2001 - 11:52 #6
Er prøvet - virkede ikke.
Som skrevet, så hjalp supporten ikke.
Det jeg har brug for er en \"total-mongol gennemgang\", for jeg aner simpelthen ikke hvordan den skal konfigureres til lige netop de to programmer.
Avatar billede wolsmann Nybegynder
29. november 2001 - 15:28 #7
Ok... Har du en firewall installeret på din Pc ?
Avatar billede paranoct Nybegynder
29. november 2001 - 15:30 #8
Ikke ud over det der er i routeren, nej.
Avatar billede wolsmann Nybegynder
29. november 2001 - 17:10 #9
Hmmm... der er svær at knække.
Avatar billede paranoct Nybegynder
29. november 2001 - 17:13 #10
Ja den er rigtig dum :(
Avatar billede 30297348 Nybegynder
30. november 2001 - 06:44 #11
okay sig mig hvilke programmer skal du have til at virke??
Avatar billede paranoct Nybegynder
30. november 2001 - 10:11 #12
ICQ og mIRC er de to programmer jeg gerne vil have til at virke.
Avatar billede rygter Nybegynder
03. december 2001 - 18:09 #13
trin 1. Du skal har ret til at confe din router. Du har altså et pass osv.

trin 2. Læs din vejledning til routeren.

trin 3. genstart din router.

trin 4. Giv mig de point :P
Avatar billede paranoct Nybegynder
07. januar 2002 - 06:32 #14
Jeg har opgivet at få TDC til at virke.
Det har ganske enkelt været mig 100% umuligt at få det til at fungere.
Så den 20/12 tilbageleverede jeg mit NetExpress crap, og venter nu på at min CC DSL bliver flyttet.