Avatar billede sloppysjoint Nybegynder
25. marts 2000 - 16:43 Der er 13 kommentarer

Start med Java

Hvor kan jeg finde en gratis java compiler? Det skal ikke være JDK's og skal helst være Windows baseret, indbygget tekst editor vil være perfekt.
Avatar billede baunsgaard Nybegynder
25. marts 2000 - 17:21 #1
Du kan bruge Borland's JBuilder Foundation 3.5. Den findes til Win32 og kan frit downloades fra http://www.borland.com/jbuilder/foundation/download/windows.html Den fylder ca. 30 MB excl. dokumentation og 60 MB incl. dokumentation.

Den kræver en nogenlunde maskine:
Windows 98 or Windows NT 4.0 (or higher)
PII 233MHz (recommended minimum)
128 MB RAM (recommended minimum)
150 MB hard disk space

Mvh
Avatar billede sloppysjoint Nybegynder
25. marts 2000 - 17:31 #2
Perfekt tak for svaret Baunsgaard
30 MB er en ordentlig sag for mit lille modem 56 bps men jeg begynder i aften.
Avatar billede retep Nybegynder
25. marts 2000 - 17:55 #3
HEh... Husk at bruge GetRight eller GoZilla, eller en lignende download-manager, så du kan genoptage et fejlet download...

Mvh
Retep
Avatar billede sloppysjoint Nybegynder
26. marts 2000 - 14:47 #4
Så fik jeg klaret den 30 MB, det tog godt 2 1/2 time. Jeg har startet det op men jeg har aldrig prøvet at programmere rigtigt før, og dette program virker forvirrende på mig, findes der et andet som måske er lidt nemmere at bruge.
Avatar billede retep Nybegynder
26. marts 2000 - 15:23 #5
Jeg tror ikke der findes noget der er nemmere end JBuilder, hvis du vil lære Java. Men hvis du er helt grøn, skal du nok overveje at købe en eller anden begynderbog. Eller låne en på biblioteket...
Mvh
Retep
Avatar billede kh@ingenioer Nybegynder
28. marts 2000 - 09:41 #6
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
28. marts 2000 - 11:24 #7
En god bog for nybegyndere er java2bogen
(på Dansk) som kan købes i boghandelen, ISBN 87-7843-208-1; eller evt. Thomas Wu: Java, An introduction to ...(engelsk), ISBN 0-07-116850-8
Jag har begge bøger selv.
Venlig hilsen
ejoergensen
Avatar billede dollerup Nybegynder
08. maj 2000 - 21:32 #8
Java2bogen er også kun god fordi den er på dansk, hvilket gør det noget nemmere, men jeg ville springe den over og så købe Wu's bog.
Avatar billede el_gnu Nybegynder
13. august 2000 - 11:30 #9
ditekkul <=
Avatar billede el_gnu Nybegynder
18. september 2000 - 20:15 #10
hmmm, jeg prøver lige forfra: LUKKETID
Avatar billede zyke Nybegynder
20. september 2000 - 12:37 #11
Jeg har et godt bud på en rigtig god gratis java compiler. Forte er SUN MICROSYSTEM egen editor, og den bruger vi i datamatiker klassen på Bornholm. Den bruger JDK\'et som compiler. Det er et windows program og fylder ca. 11 mb.
Det er rigtig godt og der kommer løbende opdateringer til.
Avatar billede tmouritsen Nybegynder
10. november 2000 - 14:21 #12
En god on-line tutorial er SUN\'s egen, kan downloades fra java.sun.com
Avatar billede the_dude Nybegynder
03. januar 2001 - 19:25 #13
Prøv denne her, den er gratis at prøve og rimelig god

http://www.tek-tools.com/kawa/