Avatar billede andersm Nybegynder
28. november 2001 - 22:48 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

ram til gammel IBM k6-2???

Er der nogen der ved hvorfor noget RAM der kan kører med en gammel ibm k6-2???
Avatar billede -superman- Nybegynder
28. november 2001 - 22:54 #1
Det kommer jo helt an på hvilket budnkort du har...
Avatar billede andersm Nybegynder
28. november 2001 - 23:02 #2
ok - det må jeg så tjecke i weekenden, kan man tydeligt se forskel på sd og edo ram?
Avatar billede -superman- Nybegynder
28. november 2001 - 23:53 #3
Ja det vil jeg mene hvis de små sorte firkanter går ned mod motherboardet er det sd
Avatar billede -superman- Nybegynder
28. november 2001 - 23:55 #4
Det er sådan nogle aflange nogen, og hvis den ene af de sider hvor den er smallest går ned mod motherboardet er det SD
Avatar billede klatten Nybegynder
29. november 2001 - 09:01 #5
Kig her

http://klatten.webpunkt.dk/eksperten/ram.htm

Er det en IBM Aptiva, så oplys modelnummeret. På den måde kan jeg også finde ud, af hvad der kan komme i pc\'en.
Man kan godt være uheldig med mærkevarepc\'er som IBM (og Compaq for den sags skyld), at den ikke vil modtage alm. RAM. Dvs. at man skal betale i dyre domme for RAM, der er specielt fremstillet til PC\'en. F.eks. koster 64mb SDRAM ca 100,-kr. Hvis det er specielt fremstillet, så kommer man af med 500-600,-kr. Som opmuntring kan jeg dog fortælle, at jeg opgraderede min mors gamle IBM Aptive 200mhz med 64mb SDRAM fra Kingston. Den kostede 96,- kr.

Når du har fundet ud af, hvilken RAM du har, så kig her http://www.edbpriser.dk/hardware/ram-blokke.asp for at finde det billigste.

Det er faktisk muligt, at dit bundkort kan tage både SDRAM og EDRAM. Hvis det er tilfældet, så skal du købe SDRAM!! Den er bedre.
Avatar billede andersm Nybegynder
02. december 2001 - 19:42 #6
Tak for hjælpen, jeg kæmper med kabinettet, og når jeg har fundet ud af det kigger jeg lige på det.

Med venlig hilsen
Anders
Avatar billede klatten Nybegynder
03. december 2001 - 08:44 #7
kæmper med kabinettet?

Det skal først låses op bagpå!
Foran og nedenunder sidder et håndtag. Det skal lige klemmes i, og så kan du trække coveret af.
Avatar billede andersm Nybegynder
03. december 2001 - 16:52 #8
Ok tak. Det er en IBM APtiva 2153E25
Avatar billede andersm Nybegynder
03. december 2001 - 16:57 #9
Det ser ud til at den kan bruge kingston ram, i følge et site der siger at KTM-APT100/64 vil kunne bruges. Svarer det til hvad du også fandt ud af \"klatten\" ;-)

Og hvor fik du det så billigt.
Avatar billede klatten Nybegynder
03. december 2001 - 19:27 #10
Tjooh, den oplysning fandt du jo nok her http://www.ec.kingston.com/ecom/kepler/PartsInfo_Bod.asp?ktcpartno=KTM-APT100/64
Men du kan jo også sætte en 128mb blok i (http://www.ec.kingston.com/ecom/kepler/PartsInfo_Bod.asp?ktcpartno=KTM-APT100/128)

Det er RAM som er lavet specielt til en IBM, som før nævnt.

Du kan også finde \"special\"RAM på www.orcalogic.co.uk og de plejer at være billigere end Kingston!

Ellers førsøg med alm. PC100 eller PC133 SDRAM. Find det billigste her http://www.edbpriser.dk/hardware/ram-blokke.asp
Avatar billede andersm Nybegynder
03. december 2001 - 19:59 #11
tak for hjælpen prøver mig lige lidt frem.
Avatar billede klatten Nybegynder
04. december 2001 - 07:47 #12
Tak for point!

...og held lykke med det!