Avatar billede mik789 Nybegynder
28. november 2001 - 21:47 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

afinstallere McAfee

Jeg havde en McAfee Virus Scan præinstalleret på min Compaq Pressario 7598. Jeg har så siden opdateret McAfee til ver. 5.21. Derefter har jeg opgraderet computeren fra Win 98 til Win XP Professional. Ved samme lejlighed slettede jeg de oprindelige systemfiler på PC\'en. Når jeg nu vil køre McAfee får jeg at vide at den ikke er kompatibel med Win XP. Problemet er så, at jeg heller ikke kan afinstallere den!!!! Når jeg prøver afbrydes der med den meget oplysende meddelelse om \"at der er opstået en alvorlig fejl og afinstalleringen afbrydes\". Jeg har så prøvet at installere den nye Virus Scan 6.01 (trial version), men den kan heller ikke installeres før den gamle er afinstalleret. Så hvordan afinstallerer jeg den gamle?????
Avatar billede mik789 Nybegynder
28. november 2001 - 21:48 #1
\"de oprindelige systemfiler\" dvs. indholdet af d-drevet der var genoprettelsesfiler til Win98.
Avatar billede ole4 Nybegynder
28. november 2001 - 21:49 #2
Du er grim...!
Avatar billede fangel Nybegynder
28. november 2001 - 21:50 #3
Tja, slet bibloteket (hvis det ikke er det der er gået tabt).
Derefter gå ind i Regeditbasen (ved at trykker [menuen Start] [kør] skriv \"regedit\"

derefter søg efter McAfee, og slet hvad den finder (det kan tage lidt tid at søge)

Dea_PG
Avatar billede kapla Nybegynder
28. november 2001 - 21:50 #4
Start - Kør - Msconfig - fjern mcafee, fra start listen og autoexec. Og slet så hele Mcafee mappen. :-)
Avatar billede omen Nybegynder
28. november 2001 - 22:19 #5
msconfig og autoexec.bat i WinXP
Avatar billede fangel Nybegynder
28. november 2001 - 22:24 #6
findes de filer i XP, det gør msconfig ikke i 2000 i hvert fald

Dea_PG
Avatar billede omen Nybegynder
28. november 2001 - 22:27 #7
Nej, det er også det jeg undrer mig over.
Avatar billede msmows Nybegynder
28. november 2001 - 22:32 #8
msconfig findes i XP, og den kan bruges i 2000.
Avatar billede omen Nybegynder
28. november 2001 - 23:20 #9
msmows: Forklar...?
Avatar billede mik789 Nybegynder
28. november 2001 - 23:38 #10
dea_pq> det var besværligt, men det virkede ;-)
takker
/mik
Avatar billede msmows Nybegynder
29. november 2001 - 11:53 #11
>omen - den msconfig der er i XP kan kopieres ud og lægges ind i Windows 2000 (msconfig.exe og msconfig.chm). Bruger den selv, virker perfekt.
Avatar billede msmows Nybegynder
29. november 2001 - 11:54 #12
>mik789 - dea_pq\'s råd var nok besværligt, men til gengæld er det effektivt og godt, så god vind.
Avatar billede omen Nybegynder
29. november 2001 - 15:32 #13
msmows: Jeg siger tak for info\'en...
Avatar billede msmows Nybegynder
29. november 2001 - 21:28 #14
Tak selv :O)