Avatar billede mk-software Nybegynder
25. marts 2000 - 13:00 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

hjælp til at komme vider..

Hej med dig.

jeg er ved at lære lidt mere om hvordan man skriver og læser og sletter i reg.

jeg bruger lige nu getsetting og savesetting. men jeg kan ikke komme vider. jeg vil gerne vide lidt mere om denne function. (Setting) jeg ved der er flere muligheder kan du hjælpe mig..
Avatar billede c_wellendorf Nybegynder
25. marts 2000 - 16:06 #1
Prøv at kigge på http://vb-web-directory.com/
Avatar billede mk-software Nybegynder
26. marts 2000 - 18:28 #2
Jeg kan desvære ikke finde nåde..

men hvis du kan finde det må du da gerne lige skrive tilbage..
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2000 - 08:28 #3
BRUG WIN32 API funktionerne :

Declare Function RegOpenKeyEx Lib "advapi32.dll" Alias "RegOpenKeyExA" (ByVal hKey As Long, ByVal lpSubKey As String, ByVal ulOptions As Long, ByVal samDesired As Long, phkResult As Long) As Long
Declare Function RegCreateKey Lib "advapi32.dll" Alias "RegCreateKeyA" (ByVal hKey As Long, ByVal lpSubKey As String, phkResult As Long) As Long
Declare Function RegSetValueExSTR Lib "advapi32.dll" Alias "RegSetValueExA" (ByVal hKey As Long, ByVal lpValueName As String, ByVal Reserved As Long, ByVal dwType As Long, ByVal lpData As String, ByVal cbData As Long) As Long        ' Note that if you declare the lpData parameter as String, you must pass it By Value.
Declare Function RegSetValueExLONG Lib "advapi32.dll" Alias "RegSetValueExA" (ByVal hKey As Long, ByVal lpValueName As String, ByVal Reserved As Long, ByVal dwType As Long, ByRef lpData As Long, ByVal cbData As Long) As Long        ' Note that if you declare the lpData parameter as String, you must pass it By Value.
Declare Function RegQueryValueExSTR Lib "advapi32.dll" Alias "RegQueryValueExA" (ByVal hKey As Long, ByVal lpValueName As String, ByVal lpReserved As Long, lpType As Long, ByVal lpData As String, lpcbData As Long) As Long
Declare Function RegQueryValueExLONG Lib "advapi32.dll" Alias "RegQueryValueExA" (ByVal hKey As Long, ByVal lpValueName As String, ByVal lpReserved As Long, lpType As Long, lpData As Long, lpcbData As Long) As Long
Declare Function RegCloseKey Lib "advapi32.dll" (ByVal hKey As Long) As Long