Avatar billede tvd Nybegynder
28. november 2001 - 18:30 Der er 22 kommentarer

Problemer ved opstart af WIN ME Dansk Version

Problemer ved opstart af WIN ME Dansk

AMD Palomino 1600XP (1400 Mhz)
Bundkort ATX- 200/266 FSB ATX
64 Mb Grafikkort
41 Gb IBM GXP 7200/ATA 100 Harddisk
256 MB DDR 266-RAM

Styresystem WIN ME Dansk (Kopi)
MS Office Win 200 Dansk (Kopi)

Jeg har fået delt PC op i 3 drev:
C: Styresystem + Office
D: Øvrige Programmer
E: Diverse Dokumenter

Jeg har netop fået ny PC og efter programmet blev installeret kørte det ubeklageligt i 14 dages tid. Nu er det så begyndt at drille lidt:
Når jeg starter PC op stopper den i det jeg tror er Dos.
Baggrunden er sort med følgende overskrift: Ambios System Configuration, American Megatrends Inc. Herefter står der diverse tekniske data.

For neden i billedet står der ” Searching for Boot Record Ide-0..OK”

Jeg forsøget at give den start up disketten i A-drevet. Men det hjælper ikke.

Når jeg trykker på genopstartsknappen på Pc, så starter den op og foreslår at gå i Fejlsikker tilstand.

Det lykkes, og jeg lukker PC ned igen.

Herefter genstarter jeg PC med Start up disken i A.
På skærmen vises et kort sekund startup billedet i Win Me, og så går den i selv samme sorte billede og skriver: ” Searching for Boot Record Ide-0..OK”.
Herefter læser den på A og starter normalt op.

Jeg har ikke så meget forstand på Edb, så jeg mener ikke selv jeg har været inde at pille steder hvor jeg burde holde mig væk.

Jeg har haft installeret et spil som er originalt. Det er nu af installeret.
Jeg har installeret Rave DJ, men er originalt og burde ikke give problemer.
Jeg har i går installeret Panda Titanium Antivirus (Fra Jubii) og systemet har ikke fundet virus.
Jeg har også kørt Scan-disk på C+D drev uden at finde fejl.

Har i et bud på hvad der kan være galt.

Hilsen Thomas
Avatar billede mr-bob Nybegynder
28. november 2001 - 18:35 #1
har du prøvet bare at lade den stå?
jeg mener (efter hvad jeg ka huske) så kan panda godt gå ind og lave et eller andet i opsterten hvis det er en trial!
Avatar billede mr-bob Nybegynder
28. november 2001 - 18:36 #2
hov forresten, du skriver: Jeg har netop fået ny PC og efter programmet blev installeret kørte det ubeklageligt i 14 dages tid. Nu er det så begyndt at drille lidt:

hvad er det for et program?
Avatar billede buh Nybegynder
28. november 2001 - 18:45 #3
Det kunne godt lyde som om at det er bootsektoren der er fucked up!!
Avatar billede peet-49 Novice
28. november 2001 - 19:37 #4
Hvis du har problemer med ME, skal du ikke genstarte; med lukke helt ned-vent i 10-15 sekunder, før du starter op igen.
Avatar billede tvd Nybegynder
28. november 2001 - 20:15 #5
Svar ti lMr-bob: Ja, jeg har ladet den stå.Der sker intet. Og jeg kan ikke gøre noget med tastaturet. Problemet opstod inden jeg installerede Panda. Programmet jeg taler om jeg installerede er Win ME
Avatar billede tvd Nybegynder
28. november 2001 - 20:16 #6
Til buh; Fucked Up, hvad mener du, hvordan løser jeg det ?
Avatar billede tvd Nybegynder
28. november 2001 - 20:18 #7
Til Peet49, du siger jeg ikke kan genstarte. Det lyder rigtigt, men jeg har ikke mulighed for at lukket helt ned. Jeg kan ikke gøre noget når jeg står i det sorte Dos billede. Ok on-knappen kan ikke bruges til at slukke pc ned med. Der er kun en genstart knap.
Avatar billede tvd Nybegynder
28. november 2001 - 20:19 #8
Kan det tænkes at jeg blot skal slette ME og ligge den ind påny ?
Avatar billede mr-bob Nybegynder
28. november 2001 - 20:42 #9
hvis du ikke har nogle data som du skal bruge derinde! så er det nok det bedste!
Avatar billede peet-49 Novice
28. november 2001 - 21:04 #10
Til tvd: Hvis du holder knappen inde i nogle sekunder stopper systemet.
Avatar billede tvd Nybegynder
28. november 2001 - 22:46 #11
Til Peet 49, ok det vil jeg prøve.
Men har du et bud på selve problemet med at den går i stå i opstartsbilledet ?
Avatar billede tvd Nybegynder
30. november 2001 - 08:36 #12
Mit problem er desværre ikke løst endnu - så der er point at hente../TVD
Avatar billede nielsl Nybegynder
03. december 2001 - 21:48 #13
Jeg er heller ikke ekspert, men har et par ideer. Jeg har selv brugt ME i et års tid og har haft meget gavn af restore-muligheden, har du prøvet den? Den gendanner din PC til den tilstand den var i, på et tidspunkt du selv kan vælge - dvs. engang før dine problemer opstod. Skriv tilbage hvis du er i tvivl om hvordan du gør.
En anden tilg jeg har haft glæde af er at gøre et lille program der renser ud i registreringsdatabasen, det kan hentes gratis på nettet: http://hotfiles.zdnet.com/cgi-bin/texis/swlib/hotfiles/search.html?Usrt=rel&b=uk&link=1&search_max=12&Utext=regclean&UTcat= Mvh. NL
Avatar billede tvd Nybegynder
05. december 2001 - 17:52 #14
Hej nielsl, jeg vil lige prøve restore-funktionen først.
Det program jeg evt skal bruge til at rense ud i reg.databasen er det den der hedder: regclean 4 ??
Hvad er det iøvrigt der bliver registreret i registreringsdatabasen, og hvad opnår jeg ved at rense ud i den ? Hilsen TVD
Avatar billede mogenz Nybegynder
09. december 2001 - 01:23 #15
Du skal ikke slette WinMe. Du skal formatere dit C-drev og så installere WinMe forfra. Når du efterfølgende installerer programmerne igen skal du installere dem een af gangen. På den måde kan du finde frem til synderen, altså hvilket program der forårsager dit problem. Prøv dog allerførst at gå ind i bios og \"setup default settings\".

pøj pøj
Mogenz
Avatar billede tvd Nybegynder
13. december 2001 - 17:47 #16
Til; Mogenz: Ok det prøver jeg.
Har du eller andre gode erfaringer med ME eller er der noget om snakken når jeg tit hører folk sige det er system med mange fejler ?
Avatar billede nielsl Nybegynder
13. december 2001 - 19:53 #17
I registreringsdatabasen registreres, så vidt jeg forstår, hvilke programmer mv. der skal starte sammen med windows. Tidligere installerede programmer kan, (igen: så vidt jeg forstår!) efterlade \"rester\", der ligger og forvirrer styresystemet og får tingene til at køre mindre optimalt. Det program jeg omtalte sletter \"entries\" der ikke mere er relevante.
Avatar billede nielsl Nybegynder
13. december 2001 - 20:00 #18
Mht. MEs fejl, så kender jeg ikke noget program, hvorom \"folk\" ikke siger, at det har mange fejl - Win 95, 98 98 SE, hele vejen igennem. Jeg er også enig!, men forstår samtidig, at et styresystem er et ufatteligt komplekst program med et næste uendeligt antal fejlmuligheder, bl.a. på grund af alle de forskellige andre programmer, det skal samarbejde med. Det er helt sikkert, at det perfekte styresystem endnu ikke er lavet, men det er nok også spørgsmålet hvad man overhovedet kan forvente. Min egen erfaring er, at ME er mindst lige så stabilt som Win 98, samt at den nye restore-funktion gør det lettere at komme ud af visse software-relaterede problemer.
Avatar billede tvd Nybegynder
13. december 2001 - 20:30 #19
Ok Nielsl, tak for dit input.
Avatar billede carstengp Nybegynder
14. december 2001 - 22:25 #20
Jeg har for nylig haft et lignende problem med min maskine, hvor den nogen gange gik i stå under opstart. Løsningen var ikke ME, men opdateringshastigheden på rammene. I bios stod opdateringshastigheden til \"normal\" men efter jeg ændrede den til 8/10 NS har jeg ikke haft nogle problemer.

Har du prøvet at trykke F10 eller DEL under opstart? Der er som regel en mulighed for at \"nulstille\" opsætningen i bios til f.eks \"failsafe\" eller \"performance\"

Det kan være at det hjælper
Avatar billede mogenz Nybegynder
14. december 2001 - 22:26 #21
Mine erfaringer er gode med WinMe. Specielt ift Win98se, men du vil opleve at mange andre har en anden opfattelse. Hos os bliver der installeret mange spil. Både nogle, som har et par år på bagen, men også helt nye spil. Og da vi abbonnérer på et magasin med medfølgende cd\'rom bliver der også installeret mange andre forskellige programmer. Så jeg må sige at det har været WinMe som bedst har klaret sig uden alt for mange dumme nedbrud. Nu er jeg dog gået over til det nye flotte WinXP, og det forventer jeg mig meget af.
Avatar billede mr-bob Nybegynder
19. juni 2002 - 03:42 #22
kunne vi ikke være søde at lukke herinde???