Avatar billede food4u.dk Nybegynder
28. november 2001 - 17:39 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Reinstallere 2k, men beholde ME i bootmenuen?

Hejsa

Jeg har 2k på mit c-drev, og ME på mit d-drev

Nu skal jeg have geninstalleret 2k, men jeg gider ikke installere ME igen, hvordan kan jeg få ME ind i bootmenuen igen?

MVH
Christoffer
www.food4u.dk
Avatar billede ncbr Nybegynder
28. november 2001 - 17:40 #1
lytter med
Avatar billede hojben Novice
28. november 2001 - 17:41 #2
installer 2k... efter som den er der i forvejen kommer den også med anden gang.. installer evt. 2k i et andet bibliotek på c: og fjern den gamle version bagefter..
Avatar billede lyhr007 Nybegynder
28. november 2001 - 17:42 #3
se din boot.ini fil som ligger på dit win2k disk.

c:\\boot.ini

kopier den ud på en disktette eller lign. og kopier den tilbage efter end win2k installation.
Avatar billede birkis Nybegynder
28. november 2001 - 17:44 #4
lyhr007 >>  Det tror jeg ikke er nok.  Bootmanageren i Win2k trenger vel flere filer for å starte??
Avatar billede food4u.dk Nybegynder
28. november 2001 - 17:45 #5
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\\WINNT
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\\WINNT=\"Microsoft Windows 2000 Professional\" /fastdetect
C:\\ = \"Microsoft Windows\"

der står da ikke noget om ME i?
Avatar billede birkis Nybegynder
28. november 2001 - 18:09 #6
C:\\ = \"Microsoft Windows\" er WinMe...
Avatar billede food4u.dk Nybegynder
28. november 2001 - 18:17 #7
hmm, men ME er ikkw på c:
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. november 2001 - 20:01 #8
Installer du bare win2K - den detecter hvad der ligger der så du mister ikke muligheden for at multiboote :)
lyhr007> boot.ini er ikke nok - der er også ntdetect.com - ntldr og en 2-3 andre filer :)
Avatar billede food4u.dk Nybegynder
29. november 2001 - 10:56 #9
john > det gjorden den bestemt ikke, så jeg skal igen med at installere ME igen :o(
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. november 2001 - 17:00 #10
nej nej - så skulle du jo bare have kørt en rep. af bootsektor - jeg kunne have hjulpet dig med det også :)