Avatar billede fox2001bs Nybegynder
28. november 2001 - 16:20 Der er 25 kommentarer og
2 løsninger

Brænder laver Fejl

Hejsa alle sammen

Når jeg brænder med min Mitsumi Brænder kommer denne fejl ved ca 55%

GRI: Write Blocks failed
Invalid in CDB. Prossibly buffer-underrun

Block 233424

hvad skal jeg gøre ???
Avatar billede soreno Praktikant
28. november 2001 - 16:22 #1
prøv at sætte brænde hastigheden ned. et buffer-underrun opstår når der ikke kommer data hurtigt nok til brænderen.
Avatar billede olai Juniormester
28. november 2001 - 16:25 #2
Det sker tit for mig hvis jeg brænder direkte fra CD->CD. Så prøv at brænd fra harddisken så tit som muligt... Det er som soreno siger, når der ikke kommer data hurtigt nok.
Avatar billede fox2001bs Nybegynder
28. november 2001 - 16:25 #3
Soreno>> okay hvad hedder det der hvor man skal sætte det ned ???
Avatar billede fox2001bs Nybegynder
28. november 2001 - 16:26 #4
olai>> Det kun fra harddisken jeg har brændt :(
Avatar billede olai Juniormester
28. november 2001 - 16:27 #5
fox> hmm sucks ;)
Avatar billede fox2001bs Nybegynder
28. november 2001 - 16:30 #6
ja nu prøver jeg at formater C:\\ kan det måske ikke virke ???
Avatar billede soreno Praktikant
28. november 2001 - 16:41 #7
fox-> kommer an på programmet.. der findes mange forskellige brænder programmer og ligeså mange forskellige måder at sætte hastigheden ned.

det hjælper ikke at formatere harddisken, det er bare noget folk skriver når de ikke kan løse problemet (den nemme løsning)
derimod er der måske en lille bitte chance for at en defragmentering af harddisken kan hjælpe.

når jeg skal brænde en cd, laver jeg en imagefil først, og brænder den efterfølgende. Så er det kun én fil der skal brændes og riskoen for fejl er mindre end hvis der skulle brændes 4000 filer.
Avatar billede kastrup Nybegynder
28. november 2001 - 16:48 #8
Hvis du har en masse snot til og ligge inde i dit c:\\windows\\temp bibliotek så kan det godt være det er det der er dit problem. Det har jeg nemlig selv prøvet. Men det er det nok ikke hvis du har haft din maskine formateret. Så hvis der ligger noget der inde så prøv og slet det og se om det hjælper. Hel og lykke
Avatar billede fox2001bs Nybegynder
28. november 2001 - 16:51 #9
soreno>> okay jeg prøver en Images :)
Avatar billede soreno Praktikant
28. november 2001 - 16:52 #10
kastrup-> hvordan kan nogle midlertidige filer ødelægge en brænding af en cd?
Avatar billede fox2001bs Nybegynder
28. november 2001 - 16:53 #11
Kastrup>> jeg har lige formater så der ligger igen ting men det er rigtig nok det kan være problemmet :)
Avatar billede kastrup Nybegynder
28. november 2001 - 17:04 #12
er det ikke noget med når man brænder så lægger den først det man vil brænde ud i temp og så brænder den det. Og så hvis der ligger en masse snot så kan den ikke rigtig finde ud af det
Avatar billede soreno Praktikant
28. november 2001 - 17:10 #13
det kommer da vist an på hvilket program man bruger..
Avatar billede olai Juniormester
28. november 2001 - 17:22 #14
Jeg har en anden mulighed..
Gå ind i enhedshåndtering>IDE ATA/ATAPI-Controllere
Højreklik på Primær IDE kabel og vælg Egenskaber.
Vælg avancerede indstillinger og sikrer dig at overførselstilstanden er DMA hvis tilgængelig.
Avatar billede olai Juniormester
28. november 2001 - 17:23 #15
Nå nu har du formateret, så kan du ikke bruge mit svar...
Avatar billede olai Juniormester
28. november 2001 - 17:23 #16
At formatere er at springe over hvor gærdet er lavest....
Avatar billede fox2001bs Nybegynder
28. november 2001 - 17:58 #17
sorry jeg formater :(

men jeg tænke på jeg har engang installer nogle driver til brænder så jeg kunne brænden på 80min kan de god forsvinde under formatring ???

for det kun 80min skiver jeg har brændt på :(
Avatar billede fox2001bs Nybegynder
28. november 2001 - 18:40 #18
nu prøve jeg at lave en imags fil men den kom kun op på 74% og så laver den fejl
Avatar billede soreno Praktikant
28. november 2001 - 18:47 #19
med hvilken hastighed brænder du?
Avatar billede fox2001bs Nybegynder
28. november 2001 - 18:52 #20
soreno>>2x speed
Avatar billede soreno Praktikant
28. november 2001 - 18:59 #21
prøv med 1x speed.
Avatar billede soreno Praktikant
28. november 2001 - 19:01 #22
hvilket os bruger du?
hvilken bus bruger din harddisk (udma eller?)
hvilken bus bruger din brænder (udma eller?)
Avatar billede fox2001bs Nybegynder
28. november 2001 - 19:16 #23
jeg bruger Win 95

ikke DMA før men nu :)

det det gøre det ???
Avatar billede soreno Praktikant
28. november 2001 - 19:19 #24
hvis din harddisk og brænder sidder på samme kabel (master og slave) og den ene ikke bruger udma, bliver den anden automatisk \"nedgraderet\" i hastighed, så de overfører med samme hastighed.
Avatar billede fox2001bs Nybegynder
03. december 2001 - 19:38 #25
hejsa jeg har inu ikke fået min brænder til at virke jeg har lånt en andre men der kommer op på 73% og kommer med samme fejl :)
Avatar billede fox2001bs Nybegynder
15. marts 2002 - 10:59 #26
Jeg fandt selv ud af det men Soreno du kom med nogle fed ting :)
Avatar billede fox2001bs Nybegynder
15. marts 2002 - 11:00 #27
Soreno du får halv delen :)