Avatar billede halloøj Nybegynder
28. november 2001 - 09:59 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Barracuda IV begrænsning

Jeg sidder her med en 20 gb seagate barracuda ata IV, og den skal stoppes i en gammel Acer, med en 75 mhz pentium. Weee :)
Når men den bios kan ikke finde harddiske over 4 gb, findes der et stykke software så man kan begrænse den fra 20 gb til 4 gb
Avatar billede ducks Nybegynder
28. november 2001 - 10:21 #1
Jeg ved ikke hvordan, men man kan formatere den ned til 4 gb :o)
Avatar billede jivefunk Nybegynder
28. november 2001 - 10:24 #2
Du kan sagtens bruge alle 20 GB, selvom bios ik ka se den, du må bare ikke køre Win 98 eller ME.
Win NT 4.0 & Win 2000, er fuldstændig ligeglad med bios, de ka selv se diskens fulde størrelse. Hvis ikke du vil køre med disse systemer, kan du prøve at skrive sådan noget som sektore, cylindre osv ned i bios, disse data finder du selve harddisken, hvis det er en Seagate som du sir, sidder de højest sansynligt i bunden af den :)
Avatar billede halloøj Nybegynder
28. november 2001 - 11:01 #3
Problemmet er at bios ikke kan finde disken.
Avatar billede jivefunk Nybegynder
28. november 2001 - 11:06 #4
Det er fuldstændig ligemeget bare harddisken spinner op, så boot på en bootable-cdrom, med 2000 eller NT på, så er der ingen problemer...
Avatar billede halloøj Nybegynder
28. november 2001 - 11:20 #5
Jeg kan godt installere nt 4 på den men når jeg booter op så dør den, altså den vil ikke starte nt op
Avatar billede moonrider Nybegynder
28. november 2001 - 18:27 #6
Hej gå ind på http://www.seagate.com/support/disc/drivers/discwiz.html
og hent det prg der hedder disk manager. den kan formatere en hhd på 30 sek samt få større diske til at køre på mindre maskiner. hent prg, læg den over på en diskette og smæk den i maskinen og bingo,
Avatar billede halloøj Nybegynder
23. december 2001 - 00:28 #7
Det virkede desværre ikke
Avatar billede halloøj Nybegynder
23. december 2001 - 00:29 #8
så tager jeg pointene tilbage