Avatar billede bearbeergood Nybegynder
28. november 2001 - 08:34 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

fejl efter sircam virus

hej, håber I kan hjælpe mig.Efter et \"hyggeligt\" besøg af sircam A virus, blev min brors pc fuldstændig fucked, programmerne virkede ikke og vi valgte at formatere skidtet.Problemet kom, da vi lagde win 98 ind igen, det spurgte efter win 98 cd, selvom denne sad i maskinen. Vi trykkede annuler og resten af install, gik fint.Nu brokker win sig under opstart og spørger efter filen Vnetbios.vxd, man kan trykke en tast og win starter op. Så skulle vi sætte internet op, der skriver den rasapi32.dll ikke blev fundet,og at vi skal konf i netværk via modem.Men netværk via modem kan man ikke komme ind i, der sker intet ved at prøve at åbne mappen, hvad kan alt dette skyldes, er det sircam,håber der er nogle der kan hjælpe.
Avatar billede prodic Mester
28. november 2001 - 09:12 #1
Prøv at fjerne alt hvad der har med dit netværkskort, at gøre igen.
Og genstart så din PC - så skulle maskinen gerne opdage ny hardware når du starter op igen.
Så skal du installere dit netkort igen.

vnetbios.vxd er en fil der anvendes af dit netkort/modem og en geninstallering har tidligere hjulpet på samme problem.

Prøv det.
Avatar billede hobbez Nybegynder
28. november 2001 - 09:14 #2
Hvis du har formatteret harddisken (og det er den eneste harddisk der er i maskinen) efter du har lavet et clean boot, og du kun har installeret fra originale installationsmedier (cd-rom\'er), så kan du godt udelukke virus.

Men fejlen virker bekendt, og minder om det der normalt sker, hvis man ikke har de rigtige drivere på plads.

Prøv at foretage en reinstallation af Windows OVENI den nuværende installation. Du behøver ikke formattere først.

Hvis du igen oplever at den spørger efter win98cd\'en, selvom den sidder i, så se om der er ridser eller fedtfingre på cd-rom\'en. Sørg for at bruge et medie der er fejlfrit (hvis du ikke har en kopi/backup, kan du måske låne en vens cd-rom (bare du selv har licens, og bruger dit eget serienummer) MEN SØRG FOR AT DET ER PRÆCIST SAMME VERSION).

/Rob

Avatar billede prodic Mester
28. november 2001 - 09:17 #3
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q166/8/32.ASP?LN=EN-US&SD=gn&FR=0&qry=vnetbios&rnk=1&src=DHCS_MSPSS_gn_SRCH&SPR=W98

vnetbios.vxd fejlen kan du læse om der.
Dog til Windows 98, men princippet skulle være det samme.
Avatar billede bearbeergood Nybegynder
28. november 2001 - 09:22 #5
prodic:der er ingen netkort i maskinen, kun et externt 56k modem,det har vi pillet fra,under install, og derefter installeret med drivere.      hobbez:vi har ikke prøvet at installere oveni, men jeg har selv lige samlet en ny pc til mig selv, der var ingen problemer med installeringen af windows
Avatar billede bearbeergood Nybegynder
28. november 2001 - 09:25 #6
prodic: godt link, det vil jeg prøve når jeg kommer hjem og se om det kan afhjælpe problemet.
Avatar billede bearbeergood Nybegynder
28. november 2001 - 09:26 #7
jeg skal til undervisning, men vender tilbage senere på dagen
Avatar billede bearbeergood Nybegynder
29. november 2001 - 11:11 #8
prodic: mange tak for de gode links,nu kører pcen igen.
Avatar billede prodic Mester
29. november 2001 - 11:29 #9
bearbeergood->Det glæder mig at høre - glad for at hjælpe.

Tak for pointene.