Avatar billede karstenlaursen Nybegynder
28. november 2001 - 08:32 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

logon script til win2000 pro

Kan man lave et logon script til 2000 pro? Hvis JA, hvor er der en guide?

f. eks så bruger får H:\\homemap  g:\\programmer
når han logger på.
Avatar billede icejola Nybegynder
28. november 2001 - 08:50 #1
Det lader ikke til du kører med netværksserver, for så ville du jo lægge scriptet dér...
Avatar billede icejola Nybegynder
28. november 2001 - 08:54 #2
Du kan skrive en regfil der afvikles når enhver bruger logger på for første gang i nøglen[HKEY_USERS\\.DEFAULT\\Software\\Microsoft\\Windows\\CurrentVersion\\Runonce].
I den regfil du skriver, sætter du så dine tilpassede indstillinger for \"Dokumenter\" og \"Programdir\".

Avatar billede Slettet bruger
28. november 2001 - 09:02 #3
du kan vel lægge scriptet i C:\\Documents and Settings\\All Users\\Start Menu\\Programs\\Startup
og så bruge

net use H: \\\\share\\%username%
net use H: \\\\share\\programmer

du skal share de folders du vil ha mappet
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2001 - 09:02 #4
ups
net use g: \\\\share\\programmer
Avatar billede hojben Novice
28. november 2001 - 10:20 #5
Logger klienten på en server??
Hvis Ja, hvad hedder serveren??
Hvis Ja, Brug Kixtart fra www.kixtart.org
Hvis Ja, Brug UserManager..
Avatar billede zeus_ Nybegynder
29. november 2001 - 15:56 #6
Brug ALDRIG KIXTART da det sløver logon processen helt vildt.

Brug en .BAT fil i startup eller brug AD via en 2000 server hvis du har en sådan på dit netværk.
Avatar billede karstenlaursen Nybegynder
29. november 2001 - 18:09 #7
jeg har kun en win2000 pro. Som er helt alene på mit netværk.

Grunden til at jeg vil have et logon sript er, når der logget en anden bruger på, så skal der være mappet nogle forskellige drev.