Avatar billede mc.lucifer Praktikant
28. november 2001 - 00:06 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP ikke for at lyde desparart......

På min server \"Windows 2k server\" har jeg en Ias ting kørende som min ven skal logge ind på så han bliver en del af et netværk trods 30 km afstand..

han har win me hvordan sætter vi hans maskine til client og min server så han kan logge på mit interne domæne.

MC.Lucifer
Avatar billede rebus Nybegynder
28. november 2001 - 00:15 #1
en ftp-server måske?
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
28. november 2001 - 00:23 #2
Nej

han skal kunne logge på mit domæne som om han sad over for mig men via internettet...

ikke ftp men  han skal logge på mit domæne via vpn eller ias

MC.Lucifer
Avatar billede goulduck Nybegynder
28. november 2001 - 06:54 #3
IAS?

ISA?!
Avatar billede jivefunk Nybegynder
28. november 2001 - 10:59 #4
Prøv VPN (Virtualt Private Network) Det virker for mig over nøjagtigt samme afstand, det er bare lidt vanskeligt at sætte op :(
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
28. november 2001 - 11:19 #5
Er der en chance for at jeg kunne få dig til at skrive udførligt hvor jeg gør det hvordan jeg gør det osv osv.

Jeg har windows 2000 server og syntes ikke jeg kan finde noget der heder vpn men der i mod kan jeg finde IAS \"Internet Authentication Service\" ved ikke om det kan bruges...

MC.Lucifer
Avatar billede norup Nybegynder
28. november 2001 - 19:00 #6
IAS kan du ikke umiddelbart bruge til det du gerne vil, men du skal derimod kigge på \"Routing and Remote Access\", hvor du kan sætte en VPN server op.

IAS bruges til at authenticate hvis din webserver i har direkte adgang til en DC.

I \"Routing and Remote Access\" højreklikker du på din server og vælger at lade den konfigurere. Så får du en wizard, som kan hjælpe dig et langt stykke hen af vejen.
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
18. januar 2002 - 20:16 #7
Det vi nu har fundet ud af, er at vi nu kan få clienten til at komme så langt at den chekker password på serveren men videre kommer den ikke.

jeg åbnede følgende porte

men det virker som om at den skal have 2 netkort. for når jeg i RAS siger at det skla være en vpn forb. så vil den ikke godtage den alm internetforbindelse men nu har jeg smidt nr 2 netkort i og givet den ip 10.0.0.4 men så smadre den alt, jeg kan ikke få adgang til noget på servern mere.

nogen der har nogle forslag ?
Avatar billede rebus Nybegynder
19. januar 2002 - 05:37 #8
.