Avatar billede t.hedegaard Nybegynder
27. november 2001 - 21:14 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Alt-Ctrl-Del kan det skjules i Win 2000

Er det mulig at ændre opsætning så det ikke virker. joblisten må ikke komme frem, når man trykker på Alt-Ctrl-Del.
Avatar billede jacob_m Nybegynder
27. november 2001 - 21:18 #1
du kan når du er admin lave en bruger som ikke har de rettigheder
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. november 2001 - 21:46 #2
hedegaard vil nok gerne have en brugsanvisning ;o)
Avatar billede goulduck Nybegynder
28. november 2001 - 07:04 #3
Kontrol panel -> Administrative tools -> Local Security Policies

Jeg kan ikke lige se at man kan gøre det på en W2K Pro - men jeg ved at vi bruger det på arbejdet på vores Terminal Servere ....
Avatar billede icejola Nybegynder
28. november 2001 - 08:35 #4
Du kan rette det i registreringsdatabasen, så det gælder alle brugerlogons fremover: [HKEY_LOCAL_MACHINE\\SOFTWARE\\Microsoft\\Windows NT\\CurrentVersion\\Winlogon]

\"DisableCAD\"=dword:00000001
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. november 2001 - 09:48 #5
Hvis man bruger den metode i Registry så kan admin heller ikke bruge den, vel?

Så mangler der bare at man også udelukker brugeren fra at gå i Registry ;o)
Avatar billede goulduck Nybegynder
28. november 2001 - 09:54 #6
retaxes> Til det sidste ... \'regedt32\' kan sætte permissions på registreringsnøgler.
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. november 2001 - 10:06 #7
Ok, jeg mente bare at man vel ikke kan udelukke bruger fra at redigere i registry ved at rette en nøgle i Registry, for så ser det dat sort ud ;o)
Avatar billede goulduck Nybegynder
28. november 2001 - 11:03 #8
Du kan lave rettigheder i reggen på samme måde som med en NTFS foramteret harddisk.
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. november 2001 - 11:10 #9
Hvad sker der hvis admin går ind og spærrer adgangen til Registry, kan man så ikke udelukke admin fra at redigere, det var det jeg mente!
Avatar billede goulduck Nybegynder
28. november 2001 - 13:31 #10
Det kan du jo godt - lige som med NTFS .. :)

Men om computeren over hoved ville starte - det er så et andet spørgsmål! hehehe
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. november 2001 - 15:38 #11
Ja, man kan godt og det er jo det farlige ved det, så er det bedre at bruge Local Security Policies
Avatar billede goulduck Nybegynder
28. november 2001 - 16:09 #12
Du kan jo bare tage \"ovnership\" som administrator .. du kan ikke komme til at \"smække dig ude\" den vej.
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. november 2001 - 16:13 #13
goulduck> Ok, man lærer noget hele tiden ;o)
Avatar billede zeus_ Nybegynder
29. november 2001 - 16:00 #14
Installer Resource kittet til win2k. Heri er der et program som hedder
Active Directory Users and computers. Det kan du bruge til at lave POLICY som så virker på de brugere du lægger ind i security den din Policy.
Se på Microsoft technet efter dokumentation.
Avatar billede goulduck Nybegynder
28. december 2001 - 09:41 #15
t.hedegaard> Kan du ikke lige kommentere lidt? Der har været en del forslag... kan ingen af dem bruges? Hvad har du testet?

Det er ret umotiverende med denne envejs kommunikattion.
Avatar billede t.hedegaard Nybegynder
30. december 2001 - 17:21 #16
Tak til alle.
ps. jeg er ikke den rutineret bruger af dette.
Avatar billede goulduck Nybegynder
30. december 2001 - 17:59 #17
Det er også ok ... men det er rart lige at vide om du har \"skoddet\" os eller.. :)

Godt nytår!