Avatar billede larssune Nybegynder
27. november 2001 - 20:57 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Workgroup - netværk ??

Jeg har lige lavet den berømte format c: !!! Men nu kan jeg ikke huske hvordan jeg kommer i kontakt med min anden computer, der er forbundet i netværk, via en hub og dertil en ADSL router. Jeg husker svagt at det var noget med at begge PC\'er skulle have samme workgroup eller sådan noget. Dette har jeg så gjort, men det hjælper ærlig-talt ikke særlig meget - lommelygten lyser bare under \"Andre Computere\" når jeg søger...  Og søger jeg under søg>computer finder den ej heller noget :::.

Det var en lang smøre - håber nogen kender til problemet og kan hjælpe ...

Har Win 98 SE ...

Larssune
Avatar billede gpa Nybegynder
27. november 2001 - 21:01 #1
Avatar billede larssune Nybegynder
27. november 2001 - 21:03 #2
gpa> ser du jeg kan sagents komme på nettet (derfor denne mail..) - problemet er at jeg ikke kan komme i kontakt med min anden computer .... kan det være at jeg mangler protocoler etc.. ??
Avatar billede gpa Nybegynder
27. november 2001 - 21:11 #3
http://www.helmig.com/ giver dig en masse oplysninger og er god at have til senere brug.

Begge dine maskiner skal have samme betegnelser f.eks. \"Workgroup\" for at kunne se hinanden. Opsæt dem som i vejledningen fra CC og det burde virke.
Avatar billede gpa Nybegynder
27. november 2001 - 21:11 #4
Har du firewall kørende og husket at dele mindst 1 drev/partion på begge?
Avatar billede larssune Nybegynder
27. november 2001 - 21:18 #5
jeg læser desværre ikke det bedste engelsk - men tak alligevel !!

Men jeg kan sige, at min anden PC sagtens kan finde \"denne PC\" og alle drevene , men altså ikke den anden vej ...
Avatar billede larssune Nybegynder
27. november 2001 - 21:20 #6
og nej ... ingen firewall...
Avatar billede gpa Nybegynder
27. november 2001 - 21:40 #7
Har navngivet dem også?
Avatar billede larssune Nybegynder
27. november 2001 - 21:45 #8
ja
Avatar billede gpa Nybegynder
27. november 2001 - 21:52 #9
så prøv at søge efter dem, start/søg efter/computere.

Kan de hver for sig komme på nettet?
Avatar billede larssune Nybegynder
27. november 2001 - 22:03 #10
øøøhh jeg lige set noget....Under egenskaber for TCP/IP har den \"virkende\" PC en gateway 192.168.1.1  ... og den pC der ikke virker har ingen... kan det have noget at skulle have sagt, og i givet fald, hvad skal den anden gateway hedde ???

Jeg tror vi nærmere os ... eller gør vi :()
Avatar billede larssune Nybegynder
27. november 2001 - 22:03 #11
jeg HAR lige...
Avatar billede larssune Nybegynder
27. november 2001 - 22:24 #12
det virker jeg satte den anden gateway til 192.168.1.2 og det spiller 100 procent...
tak for hjælpen anyway :O)
Avatar billede NO1dane Mester
02. marts 2018 - 14:44 #13
For lige at opsummere, så er gateway normalt din routers ipadresse og begge pcér skal da komme ud på internette via samme router ikk.
Hvis man køre DHCP så får computerne tildelt en ip adresse og gateway.