Avatar billede mpj Nybegynder
27. november 2001 - 18:41 Der er 37 kommentarer og
4 løsninger

Supah gaming maskine... Help ! :)

Ja, jeg sidder stadig på min gamle 350MHz, med Voodoo 1 4mb, og det går ikke når man spiller prof Counter-Strike. Jeg håber at i kan hjælpe mig... Jeg har lige købt en Flatron 17\" NAJS fladskærm, så det jeg skal have er en komplet computer -skærm, mus, keyboard.

Jeg samler selv, men det er første gang, så jeg håber på lidt hjælp...
Det jeg vil spørge jer om, er om i sammen med mig vil sætte en maskine sammen, altså ikke fysisk, men vælge delene...

Jeg satser på en 1,8-2,0 GHz, med et GeForce 3 højst sandsynligt... En masse ram, og... Hvad mere ?

Hvad vil i anbefale, og hvilke varer, og hvad kører bedst sammen, og så videre... Håber på gode svar.... :)

/Jespersen
Avatar billede mazlink Nybegynder
27. november 2001 - 18:51 #1
Tag Asus bundkort da de er kendt for stabilitet.
Jeg har selv et Asus Geforce 3 Deluxe og det kører sq som en drøm (alle de andre savler :-).
Så kan jeg også anbefale dig et Creative Sound Blaster Audigy. Hvis du skal have DVD drev kan jeg anbefale Toshibas DVD drev da det kører med god hastighed og er rimeligt stille. Jeg ville vælge Plextor som cdbrænder
Avatar billede mazlink Nybegynder
27. november 2001 - 18:52 #2
Som harddisk ville jeg vælge en af de nye fra Seagate eller en disk fra IBM.
Avatar billede mpj Nybegynder
27. november 2001 - 18:54 #3
Hvis jeg nu hæver point, er det så muligt at du (i) gider finde URLS, om muligt, til de ting i nævner? :)))

mazlink > Asus... Asus GF3 ? Specifikationer på det kort?
Hmm... Brænder har jeg godt nok, så ikke det.. Lydkort... Ye, det skal jeg jo have... Kan du fixe en URL? Jeg har lidt småtravlt... :)))) Så er du en skat!

/Jespersen
Avatar billede mpj Nybegynder
27. november 2001 - 18:54 #4
Hmm... Jeg ved egentlig ikke hvad standarden er idag, men hvad koster 40GB, på en alm. hurtig disk?
Avatar billede mr-bob Nybegynder
27. november 2001 - 19:00 #5
hvor mange monneter er det lige at du vil bruge på det? for vi kan jo godt remse for 70.000 kr. superudstyr, men hvis det \"kun\" er omkring 15.000 kr. så er det jo noget helt andet! (selvom man også sagtens kan fyre en fed maskine op for 15.00)

Mr Bob
Avatar billede mazlink Nybegynder
27. november 2001 - 19:03 #6
IBM 60Gxp 40 Gb disk til ca. 1100 kroner.
Tjek www.edbpriser.dk for billigste pris der linker de videre ind på forhandlerens side.
Avatar billede mazlink Nybegynder
27. november 2001 - 19:04 #7
Du kan sq da bare give mig 30 point kan du ik???
Avatar billede mpj Nybegynder
27. november 2001 - 19:05 #8
Ok, det glemte jeg... Jeg har 9500 kontant på mig nu... :) Når jeg får løn lidt mere... Omkring 2000 til PC, men altså ca. 10.000,-

Give it to me straight out !
Avatar billede mazlink Nybegynder
27. november 2001 - 19:07 #9
Asus GeForce 3 Deluxe
Core speed 200 Mhz
64Mb ddrram med 4-500 mhz kan sq ikke lige huske det. Ramdac: 350 Mhz
Avatar billede mpj Nybegynder
27. november 2001 - 19:07 #10
Jojo, mazlink... Vi får se, du skal nok få point.. :)
Avatar billede mpj Nybegynder
27. november 2001 - 19:08 #11
Wauw.. Najs... Hvad har du givet for det kort?
Avatar billede mazlink Nybegynder
27. november 2001 - 19:54 #12
Jeg købte det da det var helt ny så jeg fik lov at give 4700 kr. :-(
Avatar billede mpj Nybegynder
27. november 2001 - 20:21 #13
Ok, indtil videre ser det sådan ud:

Asus GeForce 3 Deluxe
Muligvis en 60BG HD... fra IBM
Creative Sound Blaster Audigy

Sådan ser det ud.

Bundkort?
Ram ?

Gider i ? :)

Hæver lige point...

Avatar billede mr-bob Nybegynder
27. november 2001 - 21:13 #14
Jeg ved ikke om jeg taler for os alle sammen, men du behøve ikke hele tiden at hæve pointne!
hvorfor går du ikke selv ind på www.edbpriser.dk og finder den cpu du vil have! så kan vi, finde ud af hvad for et bundkort som er det mest optimale!!!
en lille notits - forskellen på et geforce 2, og et geforce 3, er som følger kun at geforce 3 har en bedre ydelse i den aller aller højeste opløsning! ellers har de næsten den samme ydelse, og i forholdene pris/ydelse så ville jeg klart vælge et af de nyere geforce 2! også hvid du skal holde budgettet!

Bob
Avatar billede mpj Nybegynder
27. november 2001 - 22:07 #15
Ok, jeg har fundet P4, 1,8-2GHz...

Nogen kører Socket 423 (dem der hedder \"in a box\") og de andre hedder socket 478 ? Hvad skal jeg vælge?
Avatar billede mpj Nybegynder
27. november 2001 - 22:12 #16
www.edbpriser.dk > Proccesorer > Minimum 1,8 > Der kan i se dem ! :)
Avatar billede mpj Nybegynder
28. november 2001 - 18:45 #17
Ok, here it goes..
Var ude at kigge på forskellige PC dele idag, og her er hvad jeg har fundet ud af..
GeForce 3 er for dyrt, så jeg køber nok GeForce 2 ny version... (Hvilken? Gider i lige fortælle mig det? Pris/mærke)

Nu skal jeg have et kabinet... :)
Dernæst et motherboard, og en CPU, og nogle ram...

Hvad vil i foreslå?

Jeg er sq lidt n00b til det med samling, så alt hjælp/erfaringer kan bruges...

/Jespersen
Avatar billede sasmal Nybegynder
28. november 2001 - 19:11 #18
Til en \"supah gaming maskine\" ville en AMD Athlon Palomino XP 1900+ (1600MHz)nok være bedre, og muligvis også billigere...
Avatar billede mr-bob Nybegynder
28. november 2001 - 19:22 #19
hørt!
Avatar billede sasmal Nybegynder
28. november 2001 - 19:33 #20
Jeg har lige set på www.edbpriser.dk og AMD\'en er lidt dyere men jeg vil nu også tro at det er det værd...

Men hvis du ikke vil a med flere penge er en Athlon Palomino XP 1800+ (1533MHz) billigere end Pentiumen, og nok også bedre.
Avatar billede sasmal Nybegynder
28. november 2001 - 19:34 #21
Du skal ikke kun tænke Mhz, du skal også tænke på hvor meget CPU\'en yder per MHz...
Avatar billede mpj Nybegynder
28. november 2001 - 19:49 #22
Hmm...
Ok, det har jeg faktisk ikke hørt før det der... :)
Ok, jeg troede egentlig bare stadig at AMD var ustabilt, og det generelt var noget man skulle holde sig fra? Men, det er jo lang tid siden... Det var deres K-6er... :)

Et kabinet i vil anbefale? Jeg bestiller nok over nettet nu her, så er der et godt et?
evt, et godt kølet, men bare generelt et billigt et ! :D

Og, tak sasmal... Du kan lige svare så du også kan få nogle point hvis det altså interreserer dig... :)
Avatar billede mpj Nybegynder
28. november 2001 - 19:53 #23
Hvad skal strømmen være til et kabinet?
Hvad er forskellen, på strøm osv?

Og, hvad skal jeg købe... :))

Ja, undskyld mine elendige taber spørgsmål, men det skal jo læres... :D
Avatar billede mr-bob Nybegynder
28. november 2001 - 19:55 #24
300W er klart det bedste! så kommer du i hvert fald ikke til at mangle strøm!
Avatar billede sasmal Nybegynder
28. november 2001 - 20:04 #25
Nej tak ;)
Avatar billede sasmal Nybegynder
28. november 2001 - 20:08 #26
Hvis du køber AMD så er 300Watt et KRAV da AMD\'en kræver 300Watt...
Avatar billede mazlink Nybegynder
28. november 2001 - 20:19 #27
Geforce 2 Ti kort er det der rykker blandt Gf2 kortene jeg vil foreslå Asus, Msi, S/U/M/A/ eller Hercules da de er kendt for kvalivare.
Avatar billede sasmal Nybegynder
28. november 2001 - 21:38 #28
Hvor meget vil du ofre på et kabinet?
Avatar billede mpj Nybegynder
28. november 2001 - 21:40 #29
Hmm...
Helst ikke så meget...
Jeg vil gerne omkring de 500..
Jeg havde tænkt mig sådan et aopen kabinet, med det blå i siden, men det er kun på 235... :////
Avatar billede sasmal Nybegynder
28. november 2001 - 21:45 #30
Hvis du \"kun\" vil gi 500 skal du nok ikke regne med et Aopen...
Går du meget op i designet på kabinettet?
Avatar billede sasmal Nybegynder
28. november 2001 - 22:02 #31
Du kan se på www.prc-data.dk > Kabinetter og tilbehør > Kabinetter > Logic 985A, Fullsize Tower kabinet, 300W ATX
Avatar billede mpj Nybegynder
28. november 2001 - 22:04 #32
Nej ikke specielt... Men det må gerne være pænt... :D
Avatar billede sambat Nybegynder
28. november 2001 - 22:12 #33
Hvad syntes du om det kabinet? Jeg syntes det ser OK ud til den pris :)

Prøv selv at kigge på www.edbpriser.dk...
Avatar billede mpj Nybegynder
28. november 2001 - 22:16 #34
Ja, det er faktisk et fedt kabinet... :)
Men, jeg har kigget på en del sider, og det som jeg er kommet frem til er en:

Athlon XP 1800/1900MHz, og højstsandsynligt det der kabinet, og et Soltek bundkort (abf. af en ven) Soltek SL-75DRV 2...
Ram?

Hvad skal der til der?
Avatar billede bullet! Nybegynder
29. november 2001 - 03:32 #35
Den sejeste computer til ca 10,000 kr!!

Athlon Palomino XP 1800+ (1533MHz)266MHz ca2046kr
A7V266-E Raid ATX Socket A Via KT266A    ca1745kr
2x Kingston 256MB DDR 2100 / 184pins    ca 900kr
Suma GeForce3 Special TV-Out/DVI64MB    ca2299kr
DeskStar 60GXP 40GB 2MB/8,5ms/7200RPM    ca1100kr
SoundBlaster Live! Player 5.1 Retail PCI ca 647kr
CALVIN Midi Tower 300W                  ca 399kr
En god køler til CPU                    ca 400kr
Aopen x52 CD-Rom drev DMA 33            ca 399kr
I alt                                    ca9936kr

Det hele er på EDB priser.....
Du skal sørge for at få et Gefores 3, det gøre du rykker rigtigt godt i Spil!! og er alfa omega i dit system!!

Avatar billede mpj Nybegynder
06. december 2001 - 22:06 #36
Ok, noget tid siden jeg har skrevet... :

Igår bestilte jeg Geforce 2 Ti, med TV-out, til 1200,- :)

Plus Creative Audigy SoundB\\\\ til 800, og diskette og cdrom... :)

Kabinettet kunne først leveres den 21. dec, så jeg leder efter et andet ? Kan i komme med et forslag ?

Da jeg skal køre AMD skal den jo være på 300W ?

Men, et rummeligt midi/normal tower kabinet... :)

Jeg leder selv, men hvis i nu kendte et, eller noget...

/God Jul, JeSpErsEn :)
Avatar billede mpj Nybegynder
06. december 2001 - 22:09 #37
Grunden til grafikken er simpel... Den er midlertidig, og da det egentlig er et godt kort, til billige penge, så sidder det i indtil jeg køber GF3... Skal lige se hvordan det kører... :)
Avatar billede mpj Nybegynder
06. december 2001 - 22:35 #38
Hmm.. Jeg har fundet dette kabinet :
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1404577911

Men i navnet står der P4 ? Virker det kun til Pentium 4, eller er jeg dum?

Det er nemlig et fedt kabinet, som er på 300W ? :DD
Avatar billede techno_boy Nybegynder
15. december 2001 - 01:07 #39
Jeg ville HELT klart vælge et Aashima (Kabinet) det er let af skille af nemt og god kvali..
Avatar billede mr-bob Nybegynder
19. juni 2002 - 03:43 #40
kunne vi ikke være søde at lukke herinde???
Avatar billede mpj Nybegynder
02. august 2002 - 02:18 #41
Meget undskylde... Eksperten har været lidt ude af mine tanker..
I får point, og jeg lukker! :D?